Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Fremkalde Farve Dias?
Fra : Rune Christiansen

Dato : 20-11-01 02:23

Hvordan ligger det med at fremkalde diasfilm selv? Så vidt jeg ved er det
ikke noget stort problem mht sh-dias men hvad med farve-dias? Hvad er
udgifterne på det hvis det lader sig gøre og hvor kan jeg finde mere info?
PFT
Rune.

Fra : John Dancke

Dato : 20-11-01 13:49

On Tue, 20 Nov 2001 01:23:06, "Rune Christiansen" <runec@mailme.dk>
wrote:

> [...]
> ikke noget stort problem mht sh-dias men hvad med farve-dias? Hvad er
> udgifterne på det hvis det lader sig gøre og hvor kan jeg finde mere info?

Det er nemt nok. Blot skal man være nøyagtig, særlig hvad
temeperaturen angår. Kodak har et "kit" som kan bruges ned til 24
grader Celsius. Tetenal har også et enkelt E6-kit, til 0.5 liter
fremkaller- Hvis man er pååasselig kan disse fremkalle 6 filmer hver,
og koster måske noget omkting kr. 200,00, så særlig billigt bliver
det ej, men du kan naturligvis pushe og pulle af hjertens lyst.

--
John Dancke
Egersund

email: dancke@online.no