Flash 4 kompatibel .swf fra Flash 5
Fra : Henrik Rasmussen

Dato : 19-11-01 23:42

Hej.

Jeg skal lave en Flash-movie som skal køre på PocketPC.
Da Flash Player for PocketPC kun er i version 4 (med en del ekstra
begrænsninger/forskelle) og jeg kun kender Flash 5 har jeg følgende
spørgsmål:

Hvis man skal bruge en .swf som skal fungere i Flash 4 Player kan den så
laves som enhver Flash 5-.swf (dot-syntax osv.) sålænge man undgår de
nye actions og iøvrigt vælger Flash 4 under "Version" i
Publish-settings?
Eller er der andre ting jeg skal tage højde for?

På forhånd tak!!!

Fra : T Elkjaer

Dato : 20-11-01 09:00

Hej Henrik
Jeg er rimelig overbevist om at det burde virke, jeg har dog aldrig prøvet
det. Men i sin tid lavet jeg kun flash til version 3 så jeg var sikker på så
mange som muligt kunne se det, og det virkede...

Fra : Michael Peo

Dato : 20-11-01 11:41

Hej Henrik!

Så længe du sørger for at at dine export-settings er sat til Flash4 skulle du være ret sikker, så længe du
holder dig fra de nye Flash5 funktioner (flash advarer selv om disse).
Se evt. Appendix C "Backward Compatibility" i bogen "Actionscript: The Definitive Guide" af Colin Moock.
Hvis du ikke har bogen kan uddrag af den læses på den tilhørende side:
http://www.moock.org/asdg/
Direkte link til appendix C "Backward Compatibility" (word dokument):
http://www.moock.org/asdg/samples/append-c.doc

mvh.
Peo
Bandage.dk

Fra : Michael Peo

Dato : 20-11-01 11:43
Fra : Henrik Rasmussen

Dato : 20-11-01 18:01

Tak for de hurtige svar, begge to!
Nu dukker mine .swf'er op på PDA'en!

Henrik

Fra : Michael Peo

Dato : 21-11-01 13:11

Tillykke!
Det lyder som et spændene projekt, Det kunne være yderst interessant at høre lidt mere om!?
Skriv gerne til mig hvis du får tid og lyst.
peo@bandage.dk

Fra : Henrik Rasmussen

Dato : 26-11-01 23:08

Hej igen Michael

Jeg kan desværre ikke fortælle så meget, andet end at det er en
simulering af en applikation som skal køre på PocketPC.

Men det er meget sjovt at arbejde i det format (ca. 230x250 pixels).
Det at man kan bruge fingrene istedet for den pen der følger med giver
også nogle specielle problemstillinger/løsninger angående størrelser når
der skal være plads til en menu med 6 undersider, fire
knapper/tekstfelter, en "slider" med tilhørende "output-felt", en
"submit-knap", et logo osv. osv.

Det er forresten fedt at se alle de forskellige mere eller mindre
anvendelige Flash-ting der ligger på nettet til PocketPC:
spil, diverse oversigter over undergrundsbaner, filmtrailers (f.eks.
"Star Wars"), musikvideoer mmm. Til de mere specielle hører en guide
ang. miltbrand!!!

http://www.flashenabled.com/mobile/
http://www.macromedia.com/software/flashplayer/pocketpc/gallery/
http://www.spe.sony.com/mobile/flash/ppc/