Ny NTab-boks.
Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 19-11-01 19:53

Med fare for at emnet *er* berørt vil jeg alligevel udtrykke min
annerkendelse:

Den rare TDC-mand installerede/ændrede mine sidste 2 stk. analoge linier til
ISDN i dag.

Med sig havde han den sprit nye NTab-boks.

Fikst lille sag som faktisk også er helt pæn.

Nem installation samt lige så legende let konfigurering via voice-help
(indefra boksen....)

Det eneste man kunne ønske sig var et stik/udvendigt snitsted til et evt.
skillefilter for ADSL.

PS: Denne model *skal* have 230V, da enheden ellers går i "fail-safe",
hvilket i grunden heller ikke er så dårligt ifbm. en tyverialarm.

Specs er som følger:

Dimension - 212x160x57 mm
Vægt: 1100 gr.
Spænding: 220 Vac +/- 10%, 50 Hz.
Strømforbrug: < 100 mA
Nødstrømsdrift: Valgbar, ISDN-port eller ab-port
Antal telefoner som virker ved nødstrømsdrift: Een telefon på een ab-port
eller een ISDN-telefon på een ISDN-port
ISDN U-interface: TS 102 080. Fastmonteret kabel med 3-polet hanstik (RJ11
internt i boksen)
ISDN S-interface: ETS 300.012
Antal ISDN-porte (S-bus tilslutning): 2 stk. RJ45 samt stifter internt i
boksen
Afslutningsmodstand på ISDN-porte: 50, 100 eller uendeligt i Ohm
Tilslutning på ISDN-porte: Fixed / Adaptive
Antal ab-porte: 2 stk. RJ11 samt stifter internt i boksen
Antal telefoner pr. ab-port: 3 standardtelefoner (REN)
Antal telefonnumre pr. ab-port: 3
Antal forskellige ringesignaler: 3

Bemærkning: NTab-boksen er opbygget så telefonihændelser på ab-portene ikke
afspejles på ISDN-portene. Derfor er protokolmæssigt samspil mellem
terminaler på ab-portene og ISDN-portene ikke mulig.

mvh
Bjørn

Fra : Leonard

Dato : 19-11-01 21:01

>Med sig havde han den sprit nye NTab-boks.

Og hvad skal der til for at få byttet den gamle NT ud med en NTab?

--
mvh Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Michael Kjaer

Dato : 19-11-01 21:06

not2@sporty.dk (Leonard) wrote in news:3bf964da.1084370@news.cybercity.dk:

> Og hvad skal der til for at få byttet den gamle NT ud med en NTab?

500Kr, eller at du ødelægger den gamle.

--
Michael Kjær

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 19-11-01 21:09

"Michael Kjaer" <mkjaer@image.dk> wrote in message
> not2@sporty.dk (Leonard) wrote in news:3bf964da.1084370@news.cybercity.dk:

> 500Kr, eller at du ødelægger den gamle.

Tror du ikke den er lidt usikker?

Fra : Michael Kjaer

Dato : 19-11-01 21:27

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> wrote in

> "Michael Kjaer" <mkjaer@image.dk> wrote in message

> Tror du ikke den er lidt usikker?

Jo, det skal du selvfølgelig ikke gøre. Men går den gamle i stykker, vil du
istedet få en NTab.

--
Michael Kjær

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 19-11-01 22:02

> Jo, det skal du selvfølgelig ikke gøre. Men går den gamle i stykker, vil
du
> istedet få en NTab.

Man kunne jo prøve at sætte den til 400 Volt netspæning

Fra : Peter Tønnesen

Dato : 20-11-01 00:42

> "Michael Kjaer" <mkjaer@image.dk> wrote in message

> du
>
> Man kunne jo prøve at sætte den til 400 Volt netspæning

Tror næppe i vil få noget ud af jeres planer. Bliver det opdaget at der er
begået "hærværk" på TDCs ejendom, vil i selvfølgelig blive opkrævet for den
ødelagte boks + den nye.

Venlig hilsen Peter Tønnesen

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 20-11-01 16:13

"Peter Tønnesen" <dali909@direkte.org> wrote in message

> [...]
> begået "hærværk" på TDCs ejendom, vil i selvfølgelig blive opkrævet for

Det var nu heller ikke tilegnet til praktisk udfoldelse.. mem kun for sjov
du,,,, har alligevel AB adabter. Så det var bare rart at vide, om den kunne
ombyttes

Fra : Ukendt

Dato : 21-11-01 12:29

> Det var nu heller ikke tilegnet til praktisk udfoldelse.. mem kun for sjov
> du,,,, har alligevel AB adabter. Så det var bare rart at vide, om den
kunne
> ombyttes

Ej, det regnede jeg nu heller ikke med

Vh Peter Tønnesen

Fra : Steen Nielsen

Dato : 21-11-01 23:57

De sætter prisen ned til max. 450, da det ellers er billigere at nedlægge
eksisterende (det koster 450 kr.) og oprette et nyt tilbuds ISDN abonnement
til 0 kr. I hvert fald året ud, -ifølge en Telebutik i KBH.

Ombytning af en defekt vil blive til samme type uden analoge porte, som jo
videreføres til erhverv.

Steen Nielsen