Mossø på gulvet...
Fra : MM

Dato : 19-11-01 19:34

Hej NG!
Jeg har fulgt denne gruppe lidt fra sidelinien et stykke tid, men har af og
til svaret på nogle indlæg, bla. om nedenstående emne.
Vi har en Grand danois på seks måneder. Vi har haft ham siden han var ti
uger, og har fået opdraget ham ret godt synes vi selv (og det er da også
hvad folk som kommer i vores hjem synes) Dog forbløffer han os af og til.
Han er stort set renlig, dvs. han tisser når vi lukker ham ud, og laver
stort hvis han skal. Han kan gå i perioder på op til en uge, hvor han
overhovedet ikke har et eneste uheld indenfor. Men pludselig så er det som
om han glemmer alt, særligt om natten, og så har han tisset to steder og
skidt et sted, når vi står op. Det er ikke fordi der er stor forskel på,
hvor længe han skal holde sig, for i nat f.eks. gik jeg i seng kl. 2, og
luftede ham inden. Min mand stod op kl. 4 da han selv skulle på toilet, og
der havde han (altså hunden tisset TO STEDER. Og det var jo altså på kun
to timer. Vi skiftedes så til at lukke ham ud hver gang vi hørte den mindste
lyd fra ham resten af natten, hvilket endte med at blive en gang i timen.
I dagstimerne kan han godt holde sig en fire-fem timer, men så kniber det
altså også....
Er der nogen der har et bud på hvorfor han pludselig tisser og skider
indenfor om natten??? Det er temmelig frustrerende, da han jo har været
renlig og har kunnet holde sig en hel nat fra 23-6 i lange perioder....
Kan det være trods eller er der mon en sygdomsbetinget forklaring på det???
Det skal lige siges, at jeg går på barsel, og derfor lukker ham ud ofte i
løbet af dagen..
Venlig hilsen Samsons trætte ejer