Så farlig er amstaf *ironi*
Fra : Nina El Falaki

Dato : 19-11-01 19:26

Læs her:
http://www.tonsbergs-blad.no/apps/pbcs.dll/artikkel?AID=2001111190032

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats
E-mail: cats@feca.dk
http://www.feca.dk

Fra : JBH

Dato : 19-11-01 19:57

Interessant artikel, men jeg tror nu det sagtens kunne være Amstaff'en som
havde "bidt sig fast" ...

Hvordan mon de fik hundene skilt ad igen. I artinlen nævnes blot at det
blev gjort "professionelt"

Nogle bud fra andre hundeejere?

Grunden til jeg spørger er fordi jeg har selv lige oplevet 2 hunde som ikke
ville slippe hinanden i et slagsmål.

mvh
JBH

Fra : Nina El Falaki

Dato : 19-11-01 20:27

Hej

"JBH" <JBH@12move.dk> skrev i en meddelelse news:9tbkma$arc$1@sunsite.dk...
> Interessant artikel, men jeg tror nu det sagtens kunne være Amstaff'en
som
> havde "bidt sig fast" ...

Ja da! det kunne også have været en chihuahua Nå spøg til side, det
kunne vel have været en hvilken som helst race (eller mangel på samme)

> Hvordan mon de fik hundene skilt ad igen. I artinlen nævnes blot at det
> blev gjort "professionelt"
>
> Nogle bud fra andre hundeejere?

Har aldrig haft en hund i slagsmål, men jeg ved, at man i hvert fald
tidligere vred halsbåndet, så hunden, der ikke ville slippe, blev "kvalt",
og så slap den.

Jeg håber, man har fundet mindre voldelige metoder.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : JBH

Dato : 19-11-01 20:28

Nina El Falaki skrev i meddelelsen ...

Snip

>Har aldrig haft en hund i slagsmål, men jeg ved, at man i hvert fald
>tidligere vred halsbåndet, så hunden, der ikke ville slippe, blev "kvalt",
>og så slap den.

Halsbåndet sprang på den angribende hund

mvh
JBH

Fra : x Vuf x

Dato : 19-11-01 21:35

Mon, 19 Nov 2001 20:27:33 +0100, JBH wrote:

>Halsbåndet sprang på den angribende hund

To mennesker trækker i hver sin hundehale evt.?!

--
Mvh Sonja webmaster@***sonpet.com fjern de 3*
http://www.sonpet.com/

Papillonhvalpe: 15/9 hvid/rød 1 pige
17/10 tricolour 2 piger, 2 drenge
-

Fra : JBH

Dato : 20-11-01 00:47

x Vuf x skrev i meddelelsen ...

>To mennesker trækker i hver sin hundehale evt.?!

Blev forsøgt (begge havde hale) men hurtigt opgivet igen da halvdelen af
øre, kind og læber ville blive flået af den ene hund.

mvh
JBH.

Fra : JBH

Dato : 20-11-01 00:47

Fra : JBH

Dato : 20-11-01 00:47

Fra : JBH

Dato : 20-11-01 00:47

Fra : JBH

Dato : 20-11-01 00:47

Fra : Finn Jensen

Dato : 20-11-01 06:53

"x Vuf x" <webmaster@***sonpet.com> skrev i en meddelelse

> To mennesker trækker i hver sin hundehale evt.?!

Og hvad er der lige der sker når man trækker en hund i halen ??.
Den opfatter det som endnu et angreb bagfra og vender sig om og lukker
gebisset i dig i stedet for.

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : x Vuf x

Dato : 20-11-01 14:09

Tue, 20 Nov 2001 06:53:07 +0100, Finn Jensen wrote:
>"x Vuf x" <webmaster@***sonpet.com> skrev...

>Og hvad er der lige der sker når man trækker en hund i halen ??.
>Den opfatter det som endnu et angreb bagfra og vender sig om og lukker
>gebisset i dig i stedet for.

Jeg har gjort det med succes, da jeg for en del år siden havde en collie.
Hvis de slipper og vender sig om, kan du nå at fjerne hænderne. Det kan
du ikke, hvis du er så dum at ta' fat i halsbåndet!

Fra : Punish the deed,not ~

Dato : 20-11-01 14:19

Ja det er ikke særlig smart at tage fat i halsbåndet med det samme hvis man
ikke kender hunden utrolig godt! så er det bedre at få fat i bagbenene så
har man styr over hunden ,og ja eller halen hvis man kan få fat i den?men
jeg ville da mene at det kan skade hunden mere at hive i halen end i
bagbenene !?
En af mine naboer mangler sin pegefinger , fra engang hvor hun skulle stoppe
sin hund i et slagsmål og tog fat i halsbåndet !

Fra : JBH

Dato : 20-11-01 20:39

Finn Jensen skrev i meddelelsen ...

> [...]
>
>Og hvad er der lige der sker når man trækker en hund i halen ??.
>Den opfatter det som endnu et angreb bagfra og vender sig om og lukker

Øhh, min gode mand , du ved vist ikke hvad du snakker om

Måske det kunne virke hvis det var hundens n..... man hev i (Virker kun på
hanhunde)

mvh
JBH

(Som beklager min browser har sendt samme indlæg flere gange)

Fra : Finn Jensen

Dato : 21-11-01 08:21

"JBH" <JBH@12move.dk> skrev i en meddelelse news:9tebhl$51n$1@sunsite.dk...

> Øhh, min gode mand , du ved vist ikke hvad du snakker om

Ehmmm....prøv metoden næste

Evt med en hund (han som tæve) der bliver hetze af en figurant mens den er
bundet af.

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : JBH

Dato : 22-11-01 02:44

Ja ja, jeg vil gerne prøve metoden, men vi skal lige have nogle ting på
plads.

Pkt. 1 bider hunden i forsvar (Ofte set afbinding/hetz) eller i angreb (Nu
skal du dø).

Pkt. 2 er det en hund som oprindelig er "fremavlet " eller i alt fald har
"egenskaberne" til at bide. jeg formoder vi er enige om at der er forskel på
en labrador og en Amstaff.

Min egen hund, som bestemt ikke er agressiv, kan slynges rundt i luften
eller slæbes på ryggen hen af græsset, hvis han får sig bidt fast i ærmet,
det virker nærmest som om han synes det er sjovt..

Han har også en imponerende smertetærskel. Han sagde ikke en lyd da den
anden hund havde bidt grundigt sig fast i hovedet på ham, og vi trak i hver
sin hund. Faktisk fik han bidt et 5 krone stort stykke hud af øret og måtte
ud og syes.

Fordi han er så upåvirkelig overfor smerte og på hvad der er op og ned, tror
jeg ikke metoden vil virke. Faktisk tror jeg den gør ondt værre, da den hund
som er bidt vil blive flænset ligesom krukkodillerne (eller alligatorerne)
gør når de roterer rundt med deres bytte

mvh
JBH

Fra : Finn Jensen

Dato : 22-11-01 07:25

"JBH" <JBH@12move.dk> skrev i en meddelelse news:9thlau$cr8$1@sunsite.dk...

> Pkt. 1 bider hunden i forsvar (Ofte set afbinding/hetz) eller i angreb
(Nu
> skal du dø).

En sund hund vil kun bide i forsvar men om hunden tænker "Hold dig væk"
eller "Nu skal du dø" har jeg dog aldrig spurgt min hund om . Men nogen
gange sket det at hunde, hvor figuranten slipper ærmet så farer hunden på
figuranten. Af samme grund slipper en figuran ikke ærmet selvom figuranten
bliver væltet omkuld eller glider i græsset. Men at disse hunde skulle være
"farlige" for andre (hunde / mennesker) har jeg dog ikke nogen erfaringer
med da hundene "tænder" på figuranten på grund af bl.a ærme, bukser, stok
m.v. Der er selvfølglig undtagelser men de eksemplare jeg har set gør dette
har tilhørt tjenestehunde hos politiet. Egentlig skræmmende så mange
tjenestehunde der egentlig ikke er godkendt til eftersøgning af samme grund.

> [...]
ærmet,
> det virker nærmest som om han synes det er sjovt..

Det syntes sikkert også 99% af brugshundene det er. Ærmet er jo byttet.

Ang. smertetærskel så er den meget høj men omvent så "hyler og skriger" de
jo bare man træder dem over poterne.

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : JBH

Dato : 22-11-01 23:07

Hej Finn.

Jeg er nu ikke enig med dig i at hunden skal være "sund" for kun at bide i
forsvar, eller også de det bare mig som ikke forstår hvad du mener med
"sund". En afbunden hund som hetzes vil da næsten altid bide i forsvar,
eller knække sammen/overgive sig

En dominant han som vil erobre territorium eller et bytte (ærme), vil da
ikke angribe i forsvar..

Ja, ærmet er forhåbentligt byttet, men det er figurantens kropssprog som
"tænder" hunden, Men ofte kører de sig op allerede når de ser en fyr i
lædertøj som går lidt gakket..

Tror det er chokket når man træder dem på poterne eller tager hårdt fat i
dem, som frembringer et piv.

mvh
JBH

Fra : Finn Jensen

Dato : 23-11-01 07:05

"JBH" <JBH@12move.dk> skrev i en meddelelse news:9tjsvr$fe5$1@sunsite.dk...

Hej

> [...]
> forsvar, eller også de det bare mig som ikke forstår hvad du mener med
> "sund". En afbunden hund som hetzes vil da næsten altid bide i forsvar,

Det jeg mener med en "sund" hund er en hund der, om man så må sige, er i
balance. Jeg vil dog lige indskyde at det kun gælder såfremt at hundende
ikke har lært at bide ved hjælp af træning for så snakker du om "angreb" og
ikke forsvar. Ja måske ikke det bedste ordvalg men jeg håber du fårstår hvor
jeg vil hen ad?. Men ellers mener jeg at en hund kun skal bide såfremt den
selv (eller ejeren) bliver udsat for en real trussel, altså skal kunne
skelne mellem fred og fare.

> En dominant han som vil erobre territorium eller et bytte (ærme), vil da
> ikke angribe i forsvar..

Det kommer lidt an på øjne der ser det. Ved et territorium vil hunden
forsvare sit område og dette sker ikke hvis hunden ikke bliver provokeret
til det. Ærmet er noget hunden er oplært til via i første omgang
byttedriften.

Det ideelle ved forsvarsarbejde er om hunden kan køre 60% byttedrift og 40%
forsvarsdrift. Nogle hunde kører måske 90% byttedrift eller 90%
forsvarsdrift men dette er ikke optimalt. Selvfølgelig kan man bestå en
prøve med en hund der kører 100% byttedrift men det er på bekostning af en
tæt bevogtning.

> Ja, ærmet er forhåbentligt byttet, men det er figurantens kropssprog som
> "tænder" hunden, Men ofte kører de sig op allerede når de ser en fyr i
> lædertøj som går lidt gakket..

Ja det er rigtig. Er det en figurant med en "rygrad som en kop cacaomælk" ,
så har mange hunde meget svært ved at tænde.

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Punish the deed,not ~

Dato : 22-11-01 10:16

> Pkt. 2 er det en hund som oprindelig er "fremavlet " eller i alt fald har
> "egenskaberne" til at bide. jeg formoder vi er enige om at der er forskel

> en labrador og en Amstaff.

Jeg kan fortælle dig forskellen på en Labrador og en Amstaff , Amstaffen vil
ALDRIG bide et menneske med vilje!!racen er avlet til hundekamp og ikke til
vagthund eller angregshund,Sidst jeg var hos dyrelægen på Landbohøjskolen og
skulle have taget røngtenfotos ,sagde lægerne og de studerende at de ALDRIG
havde været ude for at nogle af bullracerne Bullterrier, Staffordshire Bull
Terrier Amerikansk Staffordshire Terrier eller Amerikansk Pitt Bull Terrier
,havde bidt dem !!derimod havde de mange gange været ude for at labrador
retriever schæfere dobbemans o.s.v havde bidt dem så de havde blevet nød til
at give dem mundkurv på , så der er ingen grund til at være bange for at
bullracerne bidder mennesker !med mindre de er blevet trænet til det af en
uansvarlig hundeejer.

Desuden har jeg ikke hørt om at det skulle være sundt at træne verken
Amstaffs eller andre bullracer i bidetræning !hundene er ikke beregnet til
dette og vil uden tvivl blive mere eller mindre farlige over for mennesker

Det er kun i u.s.a. at man træner bidetræning med disse hunde efter hvad
jeg ved !og skulle der være nogle herhjemme mener jeg at det er dybt
uansvarligt !

Fra : Claus

Dato : 22-11-01 16:19

"Punish the deed,not the breed"
<http://www.angelfire.com/biz6/dogholocaust/index.html@> skrev i en
meddelelse news:Kj3L7.157$TN1.5262@news000.worldonline.dk...

> [...]
vil
> ALDRIG bide et menneske med vilje!!racen er avlet til hundekamp og ikke

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Hej.

Det er da rart at vide at den Amstaff der "flæskede " mig ikke gjorde det
med vilje. den virkede sq ellers meget målbesvist på mig men jeg har nok
bare fået et forkert indtryk af det hele.

Claus

Fra : Punish the deed,not ~

Dato : 22-11-01 19:40

Det ligger ikke i deres natur at bide mennesker ,men det er jo klart at hvis
den har opfattet dig som en trussel så bidder den! ,det ville alle hunde
gøre! Nu syntes jeg ikke at jeg kan læse noget om hvad der er sket nogen
steder !Men selvfølgelig kan alle hunde bide mennesker , og hvis hunden har
fået en forkert opdragelse ,eller er syg ,eller du stikker hånden ned til
den mens den slås eller ligende .Det jeg siger er at racen ikke er blevet
fremavlet som vagthund eller angrebshund !så det ligger ikke i dens natur at
bide mennesker .

Fra : Spoi

Dato : 27-11-01 10:27

> Jeg kan fortælle dig forskellen på en Labrador og en Amstaff , Amstaffen vil
> ALDRIG bide et menneske med vilje!!racen er avlet til hundekamp og ikke til
> vagthund eller angregshund,

Hmmm ALDRIG er sørme et stort ord at tage i munden. En labrador vil da
nok heller ikke typisk bide med vilje. Men jeg ville da ikke kunne
sige ALDRIG.
Lige et spm - Hvilken hunderace er i dag avlet som angrebshund?

> [...]
> bullracerne bidder mennesker !med mindre de er blevet trænet til det af en

Nu er der jo ikke så mange af denne race i Danmark og mange af de
andre racer du nævner.

Hvis der er 1 Amstaff for 20 labradorer(bare et tænkt eksempel), ja så
er der jo større sandsynlighed for at blive bidt af den sidste.

En anden ting er også hvor hårdt de bide. Ved ikke om det er pressen
der blæser tingene op(det gør de jo indimellem) men hver gang man
hører om at en bull race har bidt er det gået ret voldsom for sig,
mens dem jeg kender der er blevet bidt af shæfer eller labrador mere
eller mindre er sluppet med skrækken eller en rift.

Har selv ejer af en af de hunderacer som har evnen til at bide hårdt.
Den er en rigtig familiehund.

> [...]
> dette og vil uden tvivl blive mere eller mindre farlige over for mennesker

Kender ikke selv så meget til bidetræning. Men har set det en del
gange og det der slår mig er hundeejerens evne til at få hunden til at
slippe på kommando.

Fra : Punish the deed,not ~

Dato : 27-11-01 11:27

> Hmmm ALDRIG er sørme et stort ord at tage i munden. En labrador vil da
> nok heller ikke typisk bide med vilje. Men jeg ville da ikke kunne
> sige ALDRIG.

Nej selvfølgelig kan jeg ikke sige aldrig ,man kan aldrig sige aldrig

> Lige et spm - Hvilken hunderace er i dag avlet som angrebshund? Ja jeg
bliver vel hurtig upopulær men jeg mener at det er schæfere rotweilere
dobbermans og et par stykker andre ,de racer bliver brugt af politi vagter
o.s.v. til at bide i mennesker kriminelle og indbrudstyve o.s.v. de bliver
trænede i det og jeg mener at de er angrebshunde

> [...]
>
> Hvis der er 1 Amstaff for 20 labradorer(bare et tænkt eksempel), ja så
> er der jo større sandsynlighed for at blive bidt af den sidste.

Ja det er bare et tænkt eksempel ,for hvad nu hvis labradorhundene bliver
syge oftere end amstafferne så vil de jo se dem lige meget hos lægen

> En anden ting er også hvor hårdt de bide. Ved ikke om det er pressen
> der blæser tingene op(det gør de jo indimellem)

ja de skal jo sælge deres aviser og hvem gidder læse om en labrador der har
bidt et menneske ?så er det jo lidt mere spændende med villd kamphund går
amok o.s.v.

men hver gang man
> hører om at en bull race har bidt er det gået ret voldsom for sig,

det er nok aviserne der blæser det voldsomt op for det meste , men
selvfølgelig er det jo rigtigt at det går voldsommere til fordi hundene jo
også er langt stærkere ! ligesom hvis en gravhund gik amok ville det heller
ikke være lige så slemt som hvis en sct bernhardshund gik amok !!

> mens dem jeg kender der er blevet bidt af shæfer eller labrador mere
> eller mindre er sluppet med skrækken eller en rift.

ok men dem jeg har set i tv hvor politiets trænede hunde er på opgave ,der
har man da set at schæferne de bidder ret voldsomt så helt englehunde er de
altså ikke

Fra : Spoi

Dato : 28-11-01 10:03

"Punish the deed,not the breed" <http://www.angelfire.com/biz6/dogholocaust/index.html@> wrote in message news:<pPJM7.8108$TN1.973729@news000.worldonline.dk>...

> Nej selvfølgelig kan jeg ikke sige aldrig ,man kan aldrig sige aldrig

Nemlig!!

> [...]
> o.s.v. til at bide i mennesker kriminelle og indbrudstyve o.s.v. de bliver
> trænede i det og jeg mener at de er angrebshunde

Det kommer vel an på opdrætterne. Er du sikker på der ikke er nogen
opdrættere der avler på Amstaffer til vagtformål? Hvilke andre racer
tænker du på?

Der findes jo ikke kun uansvarlige hundeejere men også uansvarlige
hundeavlere.

> Ja det er bare et tænkt eksempel ,for hvad nu hvis labradorhundene bliver
> syge oftere end amstafferne så vil de jo se dem lige meget hos lægen

Så tænkt er det jo heller ikke. Det er jo helt sikkert at der findes
mange labradoerer men hvor mange ved jeg ikke.
Øhh mener du ikke omvendt??? Det du skriver vil i hvert fald få
dyrlægen til at se labradoererne oftere( ikke lige meget). .

> ja de skal jo sælge deres aviser og hvem gidder læse om en labrador der har
> bidt et menneske ?så er det jo lidt mere spændende med villd kamphund går
> amok o.s.v.

Ja pressen skal man ikke altid stole på der giver jeg dig fuldkommen
ret. Og nej ikke alle hunde der tidligere har været brugt som
kamphunde er farlige - langtfra. Tror du ikke de dækker det i pressen
fordi det netop er ved hunde med stor bidkraft det går så galt at der
er noget blodigt og katastrofalt pressen kan skrive om. Blade og
presse skal jo sælge og der er mere tiltrækning i dette en hvis en
gravhund eller collie har bidt en eller anden så vedkommende måtte sys
med et par sting??(fik det vist formuleret lidt rodet - håber du
forstår hvad jeg mener)

> [...]
> har man da set at schæferne de bidder ret voldsomt så helt englehunde er de

JA det har jeg også set. De er jo trænet til det. Nej englehunde er de
ikke alle og det skal politihunde vel egentlig heller ikke være. Bare
de har kontrol over deres hunde er det ok med mig.

De episoder jeg nævner er bid fra to familiehunde og en
vagthund(shæfer) - ikke politihunde.

Fra : Claus

Dato : 27-11-01 16:20

meddelelse news:Kj3L7.157$TN1.5262@news000.worldonline.dk...> Det

> [...]
> uansvarligt !

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Hvorfor skulle det være uforsvarligt at træne bidearbejde med den slags
hunde.

Claus

Fra : Punish the deed,not ~

Dato : 28-11-01 11:43

Claus <Mito@adslhome.dk> wrote in message news:9u0ar0$6rc$1@sunsite.dk...

> [...]
>
> Hej.
>
> Hvorfor skulle det være uforsvarligt at træne bidearbejde med den slags

Fordi de bidder alt for hårdt til at blive brugt som vagt eller politihunde
,og jeg mener ikke at det vil være særligt nemt at få sådan en race til at
beherske sig den vil måske gå helt amok og lave mere skade end nødvendigt
hvis man prøvede at bruge den som vagthund, og nu har de jo også et dårligt
ry i forvejen så syntes jeg ikke at det ville være smart at lære dem at bide
i mennesker

Fra : Claus

Dato : 28-11-01 14:13

meddelelse news:U83N7.723$K4.140551@news010.worldonline.dk...

> [...]
bide
> i mennesker

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Det er da kun et spørgsmål om de rigtige trænings metoder, det er da meget
let at gøre en brugshund skrup "tosset", kunsten er at træne den så den kan
styres. Der er ingen race der ikke kan lærer bidearbejde på en forsvarlig
måde.

Jeg har da set Amstaff. der konku. i IPO med pæne resultater.

Claus

Fra : Lars Gaardsøe

Dato : 28-11-01 15:56

Der bliver også trænet bidearbejde med disse hunde i Dk, som jeg ikke mener
er uansvarligt....
der er det igen... den med kørekortet til hunde, jeg syntes der skulle
afgøre om man er " voksen nok til det & med hvilken formål man gør det, så
kunne man langt hen af vejen sortere de " dårlige/ farlige mennesker fra"

eks- kan det godt være jeg vil træne lidt bidearbejde med min egen...
formålet med dette ville være, at kunne kontrollere min hund.... hvis det
utænkelige ville ske, hvad jeg ikke kan forstille mig..... at hun angreb et
dyr/menneske, at have mulighed for at
gribe ind.

Jeg har før haft Rottweiler.. som havde en tålmodighed, så alle med "
fordomme" sagde.. den ved ikke den er en Rottweiler... når tre unger hev &
flåede i hendes øre - hale-fingere i øjene.. i halve timer, og når hun
syntes det var nok..
kom hun hen og med blikket hun fik kigget på mig..... prøvet at sige " kan
du ikke
få dem til at stoppe" ellers løb hun ind under sofaen.
aldrig har hun nabbet efter dem... Men til gengæld har ungerne fået hende
til at hyle, når der er blevet hevet for hårdt i ørerne.....

Men det var mig, der gjorde hende til det hun var...
og hvis hun skulle ha´ været sindsyg kunne hun sikkert også været blevet
det.
det er et spørgsmål om opdragelse / indstilling og ikke race.

Vi kommer jo ikke udenom at alle hunde har de drifter ...men store racer
kan/gør
større skade end små....... men i stedet for at undertrykke dem med risiko
for
at en bombe måske kan eksplodere.... må det være bedre, at de kan komme af
med
det, der naturligt for en hund, under kontrolleret forhold. (en træt hund
er en glad hund)

det sidste jeg har hørt er politiet....skulle være i gang med træning af
amstaff... ´som forsøg til narkohund ( ikke bidearbejde).. pga af deres
ufattelige gode snude.

Mvh Lars.

Fra : Punish the deed,not ~

Dato : 28-11-01 20:59

Jeg gidder slet ikke begynde på diskutionenn om bidetræning igen ! men jeg
mener at det er forkert og burde være ulovligt at lære en hund uanset race
at bide i mennesker ,for hvis de har gjort det en gang er der større risiko
for at de gør det igen sådan er det bare ! og amstaff/pittbulls bliver ikke
brugt i nogle civiliserede lande som angrebshunde "bidetræning" hunden er
lavet til hundekampe !! ikke til vagthund !! det vil ikke være til at styre
at bruge en sådan race til sådanne formål !den bidder for hårdt og bliver
for farlig og agresiv af det ! man bruger bare ikke pittbulls til at bide i
mennesker ! det er kun syge mennesker der gør den slags , og det er dem der
ødelægger det for alle os andre der bare gerne vil have hundene som
familiehunde !

nogle gange undrer jeg mig over at folk ikke sætter sig ind i hvad det er
for en race de køber ! og hvis den angriber en anden hund så er det sku da
ligemeget om du har trænet bidetræning !?hvad skulle det hjælpe ? du har
vist aldrig set sådan en hund slås !?tror du bare at du kan sige slip og så
kommer den på plads ?Og hvis det skulle ske at den angreb et menneske så
ville det jo bare være tale om en aflivning bagefter !
Så hvad med at træne den i at elske mennesker istedet for at bide i
mennesker ?

Og hvis den skulle være lige så god som andre hunde som vagthund/bidetræning
hvorfor er de så ikke tilladt herhjemme ?det er kun uansvarlige/uvidende
hundetrænere der går med til at træne de hunde til at bide mennesker.og de
ødelægger det for dem der vil have hunden som familiehund

Fra : Claus

Dato : 28-11-01 21:24

Hej P.

Der er noget jeg ikke forstår helt.
Du vil ha' at alle andre her i NG. skal stole på dig og din viden om
Amstaff og lignende racer. ang. hvad de kan bruges til osv. ,men andre der
ved noget om bidearbejde , det fejer du bare af bordet og fastholder dine
totalt uhyrlige postulaterr.

Hvis du vil ha' at andre menesker skal anderkende din viden om den slags
hunde , bliver du oxo nød til at andrekende andres viden. da du åbenbart
aldrig har trænet bidearbejde selv , kunne jeg godt tænke mig hvorfra at du
ved at det er så farligt.

Og mens jeg husker det , hvor mange hunde har du haft af de omtalte racer og
i hvor mange år.

Claus
Der har trænet hund i over 25 år med mange forskellige racer.

Fra : Punish the deed,not ~

Dato : 29-11-01 10:47

> [...]
> hunde , bliver du oxo nød til at andrekende andres viden. da du åbenbart
> aldrig har trænet bidearbejde selv , kunne jeg godt tænke mig hvorfra at

nej jeg har aldrig trænet bidearbejde men derfor kan jeg vel godt have en
mening om det ik ! Jeg siger at schæfere og sikkert nogle andre racer er
udemærkede til bidetræning ,de er åbenbart meget lærenemme og har sikkert
altid været brugt til at angribe mennesker og ærmer og hvad det nu er i
laver .Men en Amstaff/Pittbull er lavet til noget helt andet nemlig at slås
med andre hunde , den er ikke lavet til at slås med mennesker ! og hvis du
vil vide hvor jeg ved det fra så findes der jo noget der hedder bøger og
internet og man kan jo også snakke med alle dem man møder med den slags
hunde !jeg har altid interseret mig for de hunde ,ligesom du interserer dig
for bidearbejde ! en pittbull går amok hvis du opfordrer den til agresivitet
og derfor mener jeg at det er dybt uansvarligt at træne bidearbejde med
sådanne hunde ,alle hunde er altså bare ikke ens i hovedet

> Og mens jeg husker det , hvor mange hunde har du haft af de omtalte racer
og
> i hvor mange år.

skulle det måske bevise hvor stor viden man har omkring hunde ? hvad nu
hvis man har opdraget sine hunde forkert i de 25 år eller har sovet det
halve af tiden ?

Fra : Claus

Dato : 29-11-01 19:05

meddelelse news:IqnN7.1869$K4.312306@news010.worldonline.dk...

> skulle det måske bevise hvor stor viden man har omkring hunde ? hvad nu
> hvis man har opdraget sine hunde forkert i de 25 år eller har sovet det
> halve af tiden ?

Hej igen P.

Efter ca.25 år i brugshunde sporten og ca. 20 år som underviser i div.
klubber har der sq ikke været tid til meget søvn.
grunden til at jeg spørger om din erfaring , er fordi jeg har lidt mere
respekt for folk der selv har prøvet de ting, de udtaler sig om. Når du
udtaler dig så markant om nogle ting , er det jo rart at vide lidt om din
erfaring.

Det er rart at tilegne sig viden...men jeg bliver ikke astronaut, af at
læser bøge om rumfart.

Claus

Fra : Punish the deed,not ~

Dato : 29-11-01 20:07

> [...]
> udtaler dig så markant om nogle ting , er det jo rart at vide lidt om din
> erfaring. Det er rart at tilegne sig viden...men jeg bliver ikke

Nej det har du ret i jeg mener skam heller ikke at jeg er astronaut men
bidetræning ved jeg måske ikke så meget om med hensyn til hvordan man træner
det på en bane o.s.v. Men jeg ved da at en dame jeg snakker med nogle gange
jeg er ude at gå tur med hunden fortæller om hendes søn der gik til
bidetræning, med hans amerikanske bulldog ,og pludselig en dag lavede hans
kæreste en forkert bevægelse med armen og hunden sad i hendes arm ! og den
bidder altså ret hårdt sådan en hund !Eller rettere sagt gjorde for nu er
den aflivet !Og de historier har jeg skam hørt mange af , en anden fortæller
at når hans kæreste er ude at gå tur med schæferen "politihund",så skal hun
ikke spørge nogen om vej for hvis de løfter armen og peger retningen så
sider schæferen i deres arm !o.s.v. og jaja så ved jeg hvad du tænker på at
sige så er det måske hunden der er noget i vejen med og ikke bidetræningen ,
men hvis hunden aldrig havde blevet vænnet til at bidde folk i armen så
ville den jo måske ikke gøre det vel !
Og jeg beskylder dig da heller ikke for at have sovet i 25år det var mere
et eksempel men jeg har da haft hund hele mit liv forskellige hunde !og
jeg ved da at der er visse racer der egner sig til noget arbejde og nogle
til noget andet ! Og Pittbullen er god til at slås med andre hunde !men er
alt for farlig til at slås med mennesker derfor bruger politi jo også
schæfere der ikke bidder lige så hårdt og er nemmere at styre og opdrage til
den slags, Og det jeg mener er at det er uforsvarligt af trænere at lade
folk træne deres amstaffs/pittbulls i bidetræning for det er meget alvorligt
hvis de en dag bidder mennesker og det er jo helt sikkert at det kommer i
ekstra bladet og så går det ud over alle dem der gerne vil have dem som
familiehunde !

Fra : Claus

Dato : 29-11-01 20:47

Hej igen igen P.

Alle de der skræk historier, dem kender jeg oxo.....men der er jo ingen der
ved om de hunde havde bidt aligevel.
Der er mange måder at træne bidearbejde på, jeg vil kunne få en vilken
somhelst hund til at kunne bide hvem som helst...meen det er jo ikke sådan
vi træner i klubberne.
Vi har 3 hunde her i huset der alle har IPO prøver men jeg kunne ikke få dem
til at bide nogen uden at de har Fig. udstyr på...jeg har skam prøvet.

Jeg vil kunne lære en hvilken som helst hunderace at bide en Fig. uden at
den ville bide nogen andre end Fig. grunden til at politiet bruger Schæfere
er , at det er en af de letteste racer at træne til det de skal bruge dem
til.
Der har været både Rotter, Doberman og Maller i politiet. En voksen Rotte
han kan altså oxo bide til . .o)

De fleste menesker der har noget mod bidearbejde, kender som regel ikke
meget til det....bidearbejde ...er en af de ting som få ved noget om meeen
alle har en mening om.

En anden lille sjov ting...her i NG. er der udbredt modstand mod
indavl....man skal bare huske en ting uden indavl havde vi ikke haft de
forskellige racer som vi har idag.

Claus.
Som der oxo har en hund der er et produkt af indavl.

Fra : Punish the deed,not ~

Dato : 30-11-01 12:00

> [...]
> til.
> Der har været både Rotter, Doberman og Maller i politiet. En voksen Rotte

ja og det er vel også grunden til at en rottweler ikke bliver brugt som
politihunde !? de bider for hårdt ligesom mange andre racer bidder endnu
hårdere end rotterne som heller ikke bliver brugt til politiarbejde ! så ser
jeg ikke meningen med at lade dem arbejde med bidearbejde ,men det er så
bare min personlige mening ! hvad er en Malle ? og ja man kan vel godt
bruge det som et argument at hundene ville have bidt mennesker ligegyldigt
om de havde lært bidearbejde eller ej ! men det tror jeg nu bare ikke på,
for har de prøvet det en gang hvor de er blevet rost for det, så tror jeg at
det er nemmere for dem at gøre det igen ! og de historier jeg hører om hunde
der har bidt folk i armene, er da ikke digtede op ! hvorfor skulle folk dog
digte sådan noget op .

Og ja selvfølgelig er vi alle indavlede hunde som mennesker ! men derfor
kan man jo godt gøre hvad man kan for at undgå det ! for det er altså bare
ikke sundt for en hund !!,de eneste der syntes at det er sundt er de snopper
der får en mere strømlinet o.s.v.og kønnere hund som de kan snoppe rundt med
!

Fra : Finn Jensen

Dato : 30-11-01 12:08

"Punish the deed,not the breed"
<http://www.angelfire.com/biz6/dogholocaust/index.html@> skrev i en
meddelelse news:3BJN7.301> ja og det er vel også grunden til at en rottweler
ikke bliver brugt som
> politihunde !? de bider for hårdt ligesom mange andre racer bidder endnu
> hårdere end rotterne som heller ikke bliver brugt til politiarbejde ! så

Du tager fejl.
Rottweilere bruges meget af politiet blot ikke i DK men andre lande bruger
dem.
Vagtselskaber benytter den i øvrigt også bl.a. også i DK.

Faktisk har der været en risensnauser hos politiet i Aalborg.

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Winther

Dato : 30-11-01 14:16

> ja og det er vel også grunden til at en rottweler ikke bliver brugt som
> politihunde !? de bider for hårdt ligesom mange andre racer bidder endnu
> hårdere end rotterne som heller ikke bliver brugt til politiarbejde

De bliver da brugt. Jeg har kendskab til 3 hos politiet. Årsagen til at der
ikke er så mange, skyldes måske at det er svært at finde en ordentlig rotte
i DK, mange er driftsvage, og nogle mener at indlæring tager længere tid,
end hos schæfere. Jeg har aldrig hørt som begrundelse at de bider for hårdt,
tiere at de ikke bider godt nok, og så er de altså ikke så hurtige som
schæferen.

Vh. Winther

Fra : Carina Graversen

Dato : 30-11-01 19:30

HEY !!!

> hvad er en Malle ?

En malinois (korthåret belgisk hyrdehund).

Se evt. her:
http://hunde.homepage.dk
- for at se hvordan sådan en "fætter" ser ud

Hilsen
Carina

Fra : Punish the deed,not ~

Dato : 01-12-01 18:32

Det ligner en Schæfer lidt, bare pænere hvaa slår den sig ikke helt
vildt hvis den jokker ved siden af på den der stige der ligger ned ?

Fra : Carina Graversen

Dato : 01-12-01 20:27

> Det ligner en Schæfer lidt, bare pænere
> hvaa slår den sig ikke helt vildt hvis den
> jokker ved siden af på den der stige der
> ligger ned ?

Det ved jeg faktisk ikke, da jeg har sørget for at tilrettelægge
indlæringen/træningen således at den aldrig er faldet ned !!! -
tilsyneladende er det ikke så svært for hundene at gå på stiger, min går
faktisk i almindeligt tempo over dem ...

Det er i øvrigt alletiders beskæftigelse, da hundene lærer at kontrollere
deres krop bedre, og som du også kan se af billedet, lyser koncentrationen
ud af øjnene på den

Hilsen
Carina

- - -
Min hund:
http://hunde.homepage.dk/Daneskjolds_Pippi.htm

Fra : Nina El Falaki

Dato : 29-11-01 22:20

Hej

De eksempler tyder på at hundene er trænet forkert. Jeg har selv gået til
politihundetræning med en rottweiler, og vi gennemgik naturligvis også
"bidetræning", men trænes det rigtigt, bider hunden kun i helt bestemte
situationer, eller når de får kommandoen, og de vil til enhver tid kunne
stoppes før de bider, hvis ejeren er bare en lille smule opmærksom.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

meddelelse news:mDvN7.2086$K4.346596@news010.worldonline.dk...

Fra : Carina Graversen

Dato : 29-11-01 00:41

Hej.

- Bidearbejder er for uansvarlige/uvidende mennesker, og medfører de rene
dræberhunde.
- DKK er for snobber.
- Linieavl er det samme som indavl og kun for dumme opdrættere.

- Joooo, som en vis person plejer at sige her i gruppen, når der bliver
luftet bare de mindste fordomme om lige præcis den ting han føler noget for
(nemlig kamphunde):

* »Uvidenhed er den største fjende af alle ...« *

Hilsen
Carina
- hvis hund er stambogsført i DKK, er af linieavl og som er interesseret i
bidearbejde !!!!

- - -

Fra : Punish the deed,not ~

Dato : 29-11-01 10:48

Haha har du lige fået klippet lidt guf sammen der haha det halve har du jo
selv fundet på "dræberhunde" har jeg vist ikke skrevet vel og det med at
bidearbejde er for uvidende /uansvarlige mennesker har jeg heller ikke
skrevet ! jeg skrev det med visse racer !!!

men hyg du dig nu bare med din indavlede hund det har du vist ikke helt
glemt hva ?

Fra : Carina Graversen

Dato : 29-11-01 20:39

Hej igen ...

> [...]
> bidearbejde er for uvidende /uansvarlige mennesker har jeg heller ikke
> skrevet ! jeg skrev det med visse racer !!!

---[Citat Punish the deed, not the breed
"Re: jeg har opgivet", 7. august 2001, kl. 19:56]---

» hvis du giver en hund lov til at bide i mennesker "bidetræning" så har
den jo prøvet det en gang hvor den blev rost for det og så mener jeg at den
er tættere på at kunne gøre det igen end hvis den aldrig havde prøvet det !
og det er vel også derfor at man træner det ik ? det er vel for at lære
hunden at bidde i mennesker !?

» men i vil jo lære dem at bide i mennesker ! og ja jeg har hørt historier
om folk der pludselig blev bidt i armen af en schæfer eller en rotte ! hvis
de pludselig kommer med et forkert signal og hunden er lidt pirelig den dag
måske ! ingen har 100% styr over deres hund uanset race og derfor mener jeg
at det er forkert at lære den at bide i mennesker !! «
---[citat slut]---

---[Citat Punish the deed, not the breed
"Re: Så farlig er amstaf *ironi*", 28. november 2001, kl. 19:58]---

> [...]
---[citat slut]---

> men hyg du dig nu bare med din indavlede hund det har du vist ikke

Det var nu ikke fordi jeg følte mig personligt ramt af dine skriverier -
jeg kender nogle særdeles kompetente hundefolk som jeg træner sammen med, og
lytter til deres kommentarer til mig og min hund. Hvad alle andre så mener
om mig og vovsen, er jeg faktisk fløjtende ligeglad med !!!!

Dengang denne nyhedsgruppe startede, syntes jeg det var et fedt sted at
æse - skribenterne var laaangt fra enige, men man kunne ofte lære en del
nyt ved at læse de forskellige indlæg. Desværre synes jeg efterhånden det er
sådan, at der er nogle stykker der skal udtale sig klogt om ALT, men kommer
man så til at sige noget som kan gå dem bare det mindste imod, så er det
lige pludselig noget så frygteligt at vi andre udtaler os om noget vi ikke
ved noget om....

Desværre kan jeg se at mit foregående indlæg ikke rigtig havde noget effekt,
så jeg stopper debatten her !!!

Hilsen
Carina

- - -

Fra : Punish the deed,not ~

Dato : 29-11-01 20:04

> [...]
> lytter til deres kommentarer til mig og min hund. Hvad alle andre så mener
> om mig og vovsen, er jeg faktisk fløjtende ligeglad med !!!!

nå så man er først kompetent når man år ind for bidetræning og indavl og DKK
eller hvad ? vi andre er måske ikke kompetente så bare fordi vi har en anden
mening ?

Fra : Carina Graversen

Dato : 29-11-01 22:51

> [...]
DKK
> eller hvad ? vi andre er måske ikke kompetente så bare fordi vi har en

De kompetente hundefolk jeg hentyder til er bla. redningshundefolk, der har
været med i Tyrkiet i forbindelse med jordskælvet for et par år siden og til
VM for redningshunde.......

Derudover er det DcH- og IPO-folk.

Kompetent har ikke noget med det program man træner eller hvor længe man har
trænet, men derimod et spørgsmål om personens evne til at træne/læse en hund
!!! - kompetent er i mine øjne kun den person, der har en dybdegående
viden til at sætte sig ind i tingene og som ikke udtaler som om alt og alle
uden at have kendskab til tingene, og som OGSÅ har den praktiske erfaring
til at kunne variere træningsmetoderne så de passer til den enkelte
hund/hundefører.

Og nej, jeg mener ikke fru Jensen nødvendigvis er en kompetent person bare
fordi hun har haft hund i 25 år eller har læst 10 bøger om hendes egen race.
Hun må skam gerne klappe min hund hvis hun har lyst, men synes hun den er
dum/grim/vild/doven/bidsk/for venlig eller andet, så er der ligesom ikke
noget at gøre ved det, jeg er da ligeglad !!!

Alle mine træningskammerater er meget åbne, så vi er vant til at sige vores
ærlige mening om hinandens hunde, så skulle det ske at en af dem siger samme
ord om »vidunderet«, vil jeg da helt sikkert tage det til mig uden at blive
sur, og overveje hvordan jeg kan ændre træningsmetoderne så min hund bliver
mere behagelig at være sammen med ...

Hilsen
Carina

- - -

Fra : Punish the deed,not ~

Dato : 30-11-01 12:07

Ja vi bliver vel alle sammen lidt mere kompetente af at læse herinde hvis
man altså er åben for ny viden ! vi har jo alle sammen forskellige
interesser hvad hunden angår !jeg har ingen intentioner om at lære alle de
forkortelser for træning som nogle kommer med ! og jeg skal skam heller ikke
til tyrkiet med min hund det er da helt sikkert ! men derfor har man vel
lov til at have en mening om forskelige emner !?ellers bliver man vel
aldrig klogere

Fra : Carina Graversen

Dato : 30-11-01 19:25

Hej.

---[citat]---
vi har jo alle sammen forskellige interesser hvad hunden angår !jeg har
ingen intentioner om at lære alle de forkortelser for træning som nogle
kommer med !
---[citat slut]---

Men det må da unægteligt være ret svært at udtale sig om ting, som man slet
ikke ved hvad betyder ?!?

---[citat]---
men derfor har man vel lov til at have en mening om forskelige emner
!?ellers bliver man vel aldrig klogere
---[citat slut]---

Man bliver da heller ikke klogere af at have en helt masse fordomme !!!

I stedet for var det måske bedre at spørge til de ting man ikke forstår -
hvad betyder IPO, hvorfor er det sjovt at træne, hvordan trænes det og hvad
skal det bruges til ???

På nøjagtig samme måde som det ikke er særlig klogt bare at sige at alle
"kamphunde" er farlige, ejes af mennesker der kun vil have hundene som
potensforlænger og i øvrigt burde hundene forbydes !!! - i stedet for burde
man nok spørge ejerne af disse hunde hvad det er for en type hunde, hvorfor
ejerne har valgt lige netop denne race, hvordan den skal opdrages og hvad
den kan bruges til ???

At sige: »men jeg mener at det er forkert og burde være ulovligt at lære en
hund uanset race at bide i mennesker ,for hvis de har gjort det en gang er
der større risiko for at de gør det igen sådan er det bare ! «

Kunne jo oversættes til: »men jeg mener at det er forkert og burde være
ulovligt at have en kamphund, for hvis de har været brugt som kamphund
engang er der større risiko for at de gør det igen - sådan er det bare ! «

Vi kan vel forhåbentlig blive enige om at begge udsagn er lige tåbelige ???

Hilsen
Carina

PS. Er du interesseret i en beskrivelse af hvad IPO egentlig er for noget,
skal jeg gerne være leveringsdygtig i en kort beskrivelse

- - -

Fra : Punish the deed,not ~

Dato : 01-12-01 18:22

> [...]
> kommer med !
> ---[citat slut]---
>
> Men det må da unægteligt være ret svært at udtale sig om ting, som man

ja det kan du da have ret i ! men jeg ved da hvad bidetræning og indavl
betyder og jeg ved da også hvad DKK er og hvis du mener at jeg har
fordomme så kan du jo prøve at overbevise mig om det !?

> [...]
>
> I stedet for var det måske bedre at spørge til de ting man ikke forstår -
> hvad betyder IPO, hvorfor er det sjovt at træne, hvordan trænes det og

ja du har sikkert mange gode forklaringer på hvad det lige er at man bruger
bidetræning til ik ? og ligeså mange gode forklaringer på at hundene på
gaden der bider folk i armene nok er syge eller dårligt trænede ik ? jeg
tvivler desværre på at vi bliver eninge om dette her emne !

> [...]
hvorfor
> ejerne har valgt lige netop denne race, hvordan den skal opdrages og hvad

ja helt sikkert ! nu har jeg jo heller aldrig sagt at visse racer skulle
forbydes! jeg mener bare at bidetræning med kamphunde skulle forbydes !det
er jo bare min mening

> [...]
> ulovligt at have en kamphund, for hvis de har været brugt som kamphund
> engang er der større risiko for at de gør det igen - sådan er det bare ! «

haha ja det kunne sikkert oversættes til så meget ! men jeg prøver da
absolut heller ikke at fremelske kampånden i min hund !!nu går jeg jo ikke
til træning en gang om ugen og hygger mig mens hundene bidder hinanden helt
vildt vel ! ligesom andre mennesker går til træning og hygger sig mens deres
hunde lærer at bide i andre mennesker !

> Vi kan vel forhåbentlig blive enige om at begge udsagn er lige tåbelige
???
næ egentlig ikke jeg prøver på at få min hund så rolig som det nu kan lade
sig gøre i forhold til andre hunde !jeg prøver at dæmpe agresiviteten !imens
andre lærer deres hund at bide !?

> Hilsen
> Carina
>
> PS. Er du interesseret i en beskrivelse af hvad IPO egentlig er for noget,
> skal jeg gerne være leveringsdygtig i en kort beskrivelse

jeg tigger dig ialtfald ikke om at få den ! så spændende tror jeg nu heller
ikke at det er

Fra : Carina Graversen

Dato : 01-12-01 20:26

Hej igen...
_______________

> men jeg ved da hvad bidetræning betyder

Så kan du måske fortælle mig hvad det er ???

Her mener jeg en beskrivelse af:
- militærets hunde
- vagthunde
- politihunde
- IPO
- FrenchRing
- MondioRing
- evt. andre programmer der indeholder bidetræning ???
_______________

> [...]
> gaden der bider folk i armene nok er syge eller dårligt
> trænede ik ? jeg tvivler desværre på at vi bliver eninge

Du har ret !!! - vi bliver ikke enige, for jeg gider ikke føre en debat med
personer, der ikke gider høre på andre, men bare bliver ved med at køre i
samme rille.

Jeg har aldrig sagt at hunde der bider folk på gaden er syge eller dårligt
trænet - du har aldrig set mig eller min hund, eller den måde jeg træner på,
så det kan du jo ikke ane en pind om.

Men tænk lige på, at jeg er redningshundefører med ambitioner om at komme
med i det internationale redningsberedskab. Hvis du skal være 100 % ærlig,
så tror du vel ikke at jeg har tænkt mig at træne min hund til at bide alt
og alle, og så tage til udlandet med den i forbindelse med en redningsaktion
f.eks. i tilfælde af jordskælv ?!?
_______________

> men jeg prøver da absolut heller ikke at fremelske
> kampånden i min hund !!

Har du nogensinde hørt ordet »byttedrift«, eller set en ulv jage i vild
natur.

At sige at ulvens nedlægning af et byttedyr er ensbetydende med en "farlig"
ulv, svarer vel næsten til at sige, at jeg er farlig for mine omgivelser,
fordi jeg har spist et par frikadeller til aftensmad. Der er unægteligt
forskel på at nedlægge et bytte for at spise sig mæt, og så at angribe en
artsfælle i forsvar !!!

Hvis du har set et par naturoptagelser af ulve, vil du faktisk se, at efter
de har nedlagt byttet løber de tilbage til hvalpene og gylper maden op -
hvalpe som de med største lethed kunne dræbe og æde, men det gør de bare
ikke !
_______________

> nu går jeg jo ikke til træning en gang om ugen og hygger
> mig mens hundene bidder hinanden helt vildt vel !
> ligesom andre mennesker går til træning og hygger sig
> mens deres hunde lærer at bide i andre mennesker !

Jeg glæder mig stadigvæk til at høre en forklaring på f.eks. IPO-programmet
!!!
_______________

> jeg prøver at dæmpe agresiviteten !imens andre lærer
> deres hund at bide !?

Nåh ?!? - det er faktisk aggresiviteten der er grundlaget for en del af
hundens kommunikationsmønstre, så det lyder da i mine ører som en dårlig ide
???

Det er netop hunde, hvis aggressivitet er blevet dæmpet meget især i
hvalpetiden, som jeg er mest bange for. Formålet med aggressivitet er at
kontrollere og kommunikere med artsfæller, og undertrykker du dette, får du
en hund der ikke altid sender dæmpende/advarende signaler, men derimod lige
pludselig kan finde på at "eksplodere" ....
_______________

> jeg tigger dig ialtfald ikke om at få den ! så spændende tror jeg nu
heller
> ikke at det er

Nu skrev jeg jo heller ikke, at du skulle tigge og be om at få en
forklaring, men jeg ville godt bruge et par minutter på en forklaring, hvis
du var interesseret ......

Det var du så åbenbart ikke, så jeg stopper debatten her, og bruger i stedet
for et par minutter på at finde ud af hvordan et kill-filter virker :o/

Hilsen
Carina

- - -

Fra : Punish the deed,not ~

Dato : 01-12-01 22:38

> Hej igen...
> _______________

> Så kan du måske fortælle mig hvad det er ???
>
> Her mener jeg en beskrivelse af:
> - militærets hunde
> - vagthunde
> - politihunde
> - IPO
> - FrenchRing
> - MondioRing
> - evt. andre programmer der indeholder bidetræning ??? er det nu en quis
? jeg indrømmer da at jeg ikke ved særlig meget om det når du stiller
det op på den måde ! men har jeg ikke ret i at hunden skal bide et menneske
i armen ? og det kan jeg altså bare ikke forstå at skulle være nødvendigt ?
eller sjovt ?
> [...]
> trænet - du har aldrig set mig eller min hund, eller den måde jeg træner

nej jeg beskylder dig skam heller ikke for noget , men det er det argument
jeg har hørt før når jeg har været så modig at kritisere bidetræning

> [...]
> så tror du vel ikke at jeg har tænkt mig at træne min hund til at bide alt
> og alle, og så tage til udlandet med den i forbindelse med en

nej det har du jo nok ikke og alt respekt herfra til folk der træner
deres hunde til den slags !
> [...]
> ______hmm jeg er ikke helt med, hvor du vil hen med det ? _________

> Jeg glæder mig stadigvæk til at høre en forklaring på f.eks.
haha du får mig altså ikke til at begynde at søge på det eller gå på
biblioteket jeg ved det ikke det er kun dig der kan hjælpe mig
> [...]
>
> Nåh ?!? - det er faktisk aggresiviteten der er grundlaget for en del af
> hundens kommunikationsmønstre, så det lyder da i mine ører som en dårlig
det er ingen dårlig ide når det gælder bestemte racer hvor der fra starten
er avlet ekstra agresivitet ind i hunden !han vil altid have rigelig
agresivitet i sig ligemeget hvad !og han er fint socialiseret med andre
hunde og mennesker så der er intet problem ,men der ville komme et problem i
forhold til andre hunde hvis jeg ikke prøvede at holde agresiviteten nede !

> [...]
lige
> pludselig kan finde på at "eksplodere" ....

jeg ved godt hvad du mener !men det er altså ikke alle hunderacer man kan
opdrage i "Roger Abrantesånden"alt det med at det finder de selv ud af
o.s.v. og hvad folk nu ellers har læst i ulvebøger , det gælder altså bare
ikke altsammen for en race som min hund !

> Det var du så åbenbart ikke, så jeg stopper debatten her, og bruger i
stedet
> for et par minutter på at finde ud af hvordan et kill-filter virker :o/

er det for min skyld ? er jeg så slem ? fortæl mig nu hvad
forskellen på bidetræning er og hvad formålet er ? please

Fra : Claus

Dato : 02-12-01 11:51

meddelelse news:81cO7.2784$K4.485808@news010.worldonline.dk...

> [...]
> o.s.v. og hvad folk nu ellers har læst i ulvebøger , det gælder altså bare
> ikke altsammen for en race som min hund !

Med din store viden om Amstaff., påstår du jo næsten at racen er farlig og
svær at opdrage , så må sådan en person som mig, der ikke ved noget om racen
mene at den skulle forbydes. Det kan sq da ikke være rigtigt at man har
hunde gående rundt i vores samfund , hvor ejeren skal ha' en " break stick
" i lommen i tilfælde af at hans hund skulle komme op og slås.!!

Istedet for at hele tiden fortælle om hvor farlig racen er, så skulle "du"
som Lars bevise at din hund kan bruges til noget.

Jeg må sige at du virkelig er en god Ambasadør for din race.

> er det for min skyld ? er jeg så slem ? fortæl mig nu hvad
> forskellen på bidetræning er og hvad formålet er ? please

Har du nogensinde set bidetræning ogf hvis ja...hvorhenne??
Har du set konk. hvor ser indgår bidearbejde og hvis ja...hvorhenne ?

Claus
Som der idag er for syg til at træne sine 2 "potens" forlængere i
bidearbejde..

Fra : Punish the deed,not ~

Dato : 02-12-01 12:14

> Med din store viden om Amstaff., påstår du jo næsten at racen er farlig og
> svær at opdrage , så må sådan en person som mig, der ikke ved noget om
racen
> mene at den skulle forbydes.

Jeg tror da at de er meget lette at opdrage hvis man sætter sig lidt ind i
det !og jeg mener ikke at hunden er farlig !jo måske lige overfor hunde af
samme køn når den er voksen men sådan er der jo så mange hunde der er ! og
det er jo ikke noget problem hvis man bare holder den i snor !!! Hvis folk
bare gad at huske at den altid skal holdes i snor så ville der ikke være
nogen problemer !

Det kan sq da ikke være rigtigt at man har
> hunde gående rundt i vores samfund , hvor ejeren skal ha' en " break
stick
> " i lommen i tilfælde af at hans hund skulle komme op og slås.!!

er det ikke mere fornuftigt at man har sat sig ind i hvordan man stopper en
hundeslåskamp , end at man bare tænker "det går nok" ?

> Istedet for at hele tiden fortælle om hvor farlig racen er, så skulle
"du"
> som Lars bevise at din hund kan bruges til noget.

jeg siger bare at man ikke burde træne bidetræning med disse racer ! og jeg
siger skam ikke at de er farlige ! det kommer jo an på ejeren og opdragelsen
!

Og hvad mener du så lige med at hunden kan bruges til noget ??

> Har du nogensinde set bidetræning ogf hvis ja...hvorhenne?? i en
schæferklub
> Har du set konk. hvor ser indgår bidearbejde og hvis ja...hvorhenne ?
nej

men jeg har hørt historierne om hunde der bidder folk i armene ! hvis de
skal vise vej til deres ejer osv. jeg har snakket med mange der fortæller
disse historier ! derfor er jeg modstander af bidetræning ! og hvis jeg skal
være ærlig så kan jeg slet ikke se at det skulle være sjovt ? det er så bare
min mening ! hvorfor så ikke gå til agility istedet for ?det ser da sjovt ud

Fra : Claus

Dato : 02-12-01 12:53

"Punish the deed,not the breed"
<http://www.angelfire.com/biz6/dogholocaust/index.html@> skrev i en
meddelelse news:PZnO7.2877$K4.521642@news010.worldonline.dk...

Hej P.

ang. Amstaff.
Du mener. at hvis man leger med en klud, med en . hvalp så bliver den
agressiv.
Du mener. at voksne hunde af samme køn ikke kan omgås.
Du mener .at man skal bruge en "break stick" for at skille dem når de slås,
fordi de ser rødt og ikke kan slippe.
Du mener. at bidearbejde med dem, så bliver de farlige.

Hvis alt det er rigtigt , så burde racen forbydes.
Men jeg tror ikke en på noget af det.

> Og hvad mener du så lige med at hunden kan bruges til noget ??

Sådan en hund som din,,,den skal lærer at gå spor ...svære spor ...den skal
lærer et ordentligt lydighed program ...og man kan hvis man har lyst, lærer
den bidearbejde.

Mens din hund ligger i sofaen eller går tur nede i parken og spiller med
musklerne..så er mine til træning for at træne til den næste konk. ...og de
kan gå spor lydighed og bidearbejde til mange P. Og når de kommer hjem så
leger de med mine venners børn uden at æde nogen.

> [...]
bare
> min mening ! hvorfor så ikke gå til agility istedet for ?det ser da sjovt

Du ved lige så meget om bidearbejde , som en myre ved om rumfart....alt hvad
du ved. har du fra andre menesker, du aner ikke hvorfor at de udtaler sig
som de gør eller hvad deres forudsætninger er for at kunne udtale sig. Jeg
har mange gange sagt til folk at jeg ikke ville lære deres hunde bidearbejde
, fordi deres hunds nervesystem var for dårligt, det bliver nogen gange
taget ilde op , hvad de siger ude i byen begefter det kan man kun gætte om.
Den sidste jeg afviste var en Schæfer hund der bed ejeren når han gav den
en komando og knurede af konen og børnene derhjemme. Når leder forholdet er
så ringe så skal den sq ikke lærer bidearbelde. Du burde tage ud i nogen
klubber hvor der bliver trænet bidearbejde

Så os der underviser har altså en smule ansvarlighed.
Jo du..det er meget sjovt at træne bidearbejde og hundene kan li' det, men
det er kun sjovt hvis du har en hund der kan styres....det er kun et
spørgsmål om træningsmetoder.

Du burde tage ud i nogen klubber hvor der bliver trænet bidearbejde, så kan
du selv se med egne øjne, hvad der bliver lavet.

Claus

Fra : Punish the deed,not ~

Dato : 02-12-01 13:39

> Hej P.
>
> ang. Amstaff.
> Du mener. at hvis man leger med en klud, med en . hvalp så bliver den
> agressiv.

ja sådan er det vist med alle hunde der kommer jo en form for magtkamp i
gang når man begynder at trække i reb eller en klud ,men med disse racer
skal man passe ekstra på

> Du mener. at voksne hunde af samme køn ikke kan omgås.

Jeg ved det ! man kan selvfølgelig godt være heldig men man må aldrig lade
dem være alene og ellers er det kun et spørgsmål om tid før det går galt
,mange tror det kun er for de andres hunde det gælder men bare vent til
hunden vokser op ! man ser jo heller ikke to pittbullhanner lege med
hinanden inde i søndermarken når de er voksne ! der kommer de racer kun som
valpe ,men sådan er det bare så får man så mange andre kvaliteter ved
hundene

> Du mener .at man skal bruge en "break stick" for at skille dem når de
slås,
> fordi de ser rødt og ikke kan slippe.

ja men det nemmeste er jo hvis folk holder deres hund i snor for så kommer
slåskampen jo aldrig !

> Du mener. at bidearbejde med dem, så bliver de farlige.
>
> Hvis alt det er rigtigt , så burde racen forbydes.
> Men jeg tror ikke en på noget af det.

det betyder heller ikke så meget om du tror på det det vigtigeste er nu en
gang at ejerne af disse racer sætter sig ind i hvordan man opdrager hunden
!så er der skam ingen grund til at forbyde hunden

> [...]
skal
> lærer et ordentligt lydighed program ...og man kan hvis man har lyst,

Han er skam utrolig dygtig til lydighed ! jeg var til træning 4-5 gange så
kunne han det hele og jeg holder det lidt vedlige så der er ingen problemer
der han kommer hver eneste gang jeg kalder og kan alt hvad jeg vil have ham
til at kunne ,han gør alt for mig bare han forstår hvad jeg siger

Min hund er slet ikke høj nok til den slags han er ikke mere end 43cm over
skuldrene !og for det andet lærer man ikke en bullrace bidearbejde ! for
det andet er min hund også alt for lille til at hoppe op og bide nogen i
armen

> [...]
> så ringe så skal den sq ikke lærer bidearbelde. Du burde tage ud i nogen
> klubber hvor der bliver trænet bidearbejde

det lyder jo som om at du er rimelig ansvarlig når du ikke vil træne alle
hunde ! det er da kun godt !men hvis du vil være endnu mere ansvarlig så
burde du måske undersøge for dig selv om det er ansvarligt at træne
Pittbulls/Amstaffs i bidetræning ! sæt dig ind i racen og hvad hunden er
o.s.v. hvis du ikke vil lytte til mig!og det er jo også bedst at selv finde
ud af tingene !

Fra : Lars Gaardsøe

Dato : 29-11-01 00:06

Og jeg gider faktisk heller ikke svare på dit indlæg... da du tilsyneladende
heller ikke sætter dig ind i hvad bidearbejde går ud på...

> mener at det er forkert og burde være ulovligt at lære en hund uanset race
> at bide i mennesker.

Det er ulovligt at lære sin hund at bide i mennesker, og det hunden lærer
er at bide i ærmet, ikke at gå efter manden,

> lavet til hundekampe !! ikke til vagthund !! det vil ikke være til at
styre
> at bruge en sådan race til sådanne formål !
Hvorfor bliver den så brugt til det...? Igen vil jeg sige du er ude i
udtalelser, du åbenbart ikke ved så frygteligt meget om,

> Og hvis den skulle være lige så god som andre hunde som
vagthund/bidetræning
> hvorfor er de så ikke tilladt herhjemme ?

Igen må jeg sige du udtaler dig om noget du ikke ved.. de bliver brugt &
er tilladt..

Jeg respektere din mening om du syntes det er forkert.... men lad vær´ at
skriv noget som ikke er sandt.

Mvh Lars.

meddelelse news:UhbN7.1210$K4.212940@news010.worldonline.dk...

Fra : Punish the deed,not ~

Dato : 29-11-01 10:48

> styre
> Hvorfor bliver den så brugt til det...? Igen vil jeg sige du er ude i
> udtalelser, du åbenbart ikke ved så frygteligt meget om,

du må da gerne rette mig ! men jeg mener altså ikke at Amstaff/Pittbulls er
tiladte herhjemme som vagthunde ? og du kommer da aldrig ind i nogle af de
store vagtselskaber med sådan en race vel ?

> Igen må jeg sige du udtaler dig om noget du ikke ved.. de bliver brugt &
> er tilladt..

ja og vi ved jo begge to nok også hvor ansvarlige de mennesker som bruger
hundene som vagthunde er ik ?

Fra : Lars Gaardsøe

Dato : 30-11-01 22:00

> du må da gerne rette mig ! men jeg mener altså ikke at Amstaff/Pittbulls
er
> tiladte herhjemme som vagthunde ?

Og det vil jeg så forsøge, før var det du noget du viste...
Her er svaret så igen.. jo´ det er tilladt. men selvfølgelig ikke
Pittbulls, da de er forbudt i dk.

> og du kommer da aldrig ind i nogle af de
store vagtselskaber med sådan en race vel ?

Jeg forstår ikke helt hvad du mener´...med store

> ja og vi ved jo begge to nok også hvor ansvarlige de mennesker som bruger
> hundene som vagthunde er ik ?

nu skriver du, at du ved noget som jeg ved... jeg forstår ikke helt
spørgsmålet / svaret... men du må da gerne være enig med mig....i, at dem
jeg kender, der bruger hundene i vagtselskaber, anser jeg for at være meget
ansvarlige, og ved hvad de har med at gøre..

Jeg har det lidt som Carina.... " som i øvrigt har skrevet et par gode !
indlæg, hvad folk syntes om min hund eller racen... må være op til folk
selv.. I don´t care.. der ligeså mange meninger, som der er hunde... en
mening er god ting at ha´....
men ikke ensbetydende med fakta.

Jeg lever fint som ansvarlig Amstaff ejer...der syntes det er min pligt at
tilfredsstille min hund/ race´s naturlige behov.
på en fornuftig måde, sammen med andre mennesker der samtidigt kan tilføje
mig ny viden omkring hunde/ racen. Hvis jeg ikke ville det, har jeg helt
sikkert valgt den forkerte race.

Mvh. Lars

meddelelse news:XqnN7.1870$K4.312311@news010.worldonline.dk...

Fra : Jaime Lauritsen

Dato : 01-12-01 16:21

"Lars Gaardsøe" <lars.g@12move.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> mig ny viden omkring hunde/ racen. Hvis jeg ikke ville det, har jeg helt

Hej til alle...

Jeg har med interresse fulgt de indlæg der er sendt ind, og må sige at det
er en broget forsamling.

Lars G, er nok den der har ramt hovedet mest på sømmet.

Jeg er retriever ejer, en retriever er en JAGTHUND og skal bruges som en
sådan, og må give Lars fuldkommen ret i, at det er ens pligt (AT
TILFREDSSTILLE ENS HUND/RACE'S NATURLIGE BEHOV) Sammen med fornuftige
mennesker, som kan tilføre en ny viden.... (HVIS JEG IKKE VILLE DET,
HAR JEG VALGT DEN FORKERTE RACE).

Når jeg skriver med stort er det fordi jeg mener , at et eller andet sted er
alle hunde vel familliehunde, på nær slædehunde der går ude altid, og er
100% brugshunde.

MEN når man har valgt en race ud, man gerne vil have, bliver man nød til at
se på hvilken type brugshund man køber sig. (Hvis det er en brugshund). Min
personlige mening er, at hvis man bruger eks. en retriever til bidetræning,
SÅ er man gået galt i byen. Nogle mennesker bruger sikkert retrievere til
den slags træning/prøver. Det ved Finn Jensen sikkert mere om end jeg gør.
(Det var positivt ment).

Til slut en kommentar til spørgsmålet om hvad man gør, hvis der opstår
hundeslagsmål, HOLD FINGERNE VÆK til den ene hund slipper. Når den ene hund
slipper er det som regel fordi den anden hund har overgivet sig. Det kan
være svært for os mennesker at vurdere hvornår det precis sker. :O/

Mvh Jaime

Fra : Punish the deed,not ~

Dato : 01-12-01 18:07

> Lars G, er nok den der har ramt hovedet mest på sømmet.
?????????????????????

> [...]
er
> alle hunde vel familliehunde, på nær slædehunde der går ude altid, og er

skriv du bare med STORT men det bliver det altså ikke mere fornuftigt af
!!!!!!!!!!!!!!!!

hvis du mener at det er forkert at bruge en retriever til bidetræning fordi
det er en jagthund ! skulle det så ikke være forkert at bruge en kamphund
til bidetræning ?? ??????????

Fra : Jaime Lauritsen

Dato : 01-12-01 19:03

meddelelse news:V28O7.2743$K4.466529@news010.worldonline.dk...

> [...]
fordi
> det er en jagthund ! skulle det så ikke være forkert at bruge en kamphund

Hej P..

Det er jo netop fornuftigt. At bruge sin hund, til det den nu engang er
fremavlet til. Jagt eller andet.

Til dit spørgsmål om det ikke er forkert, at anvende en kamphund til
bidetræning. Jooh...det skulle jeg da mene.... Så vi er da for så vidt
enige..

Mvh Jaime

Fra : Jaime Lauritsen

Dato : 01-12-01 19:16

Hej igen P...

Når jeg skriver at man skal bruge sin hund til det, den er fremavlet til, er
jo ikke ens betydende med at du skal bruge din hund til hundekampe....
forstå mig ret.

At man har en hunderace der tidligere blev brugt til hundekampe, betyder
ikke at det er en dårlig race. Din race er helt sikkert en spændende race,
kender ikke personligt meget til den, udover at det i mine øjne er en flot
hund...

Forestil dig en chihuahua (eller hvad den nu hedder) til bidetræning.
hahahahaha......

God Jul

Mvh Jaime

Fra : Punish the deed,not ~

Dato : 01-12-01 22:13

Jaime Lauritsen <Jaime.lauritsen@post.cybercity.dk> wrote in message

> [...]
er
> jo ikke ens betydende med at du skal bruge din hund til hundekampe....

ja selvfølgelig det troede jeg nu heller ikke at du mente

> [...]
> kender ikke personligt meget til den, udover at det i mine øjne er en flot

Min hund er god til at være kælen ,og finde på teknikker så han kan få flest
mulige mennesker til at kæle ham mest mulig tid .-) det er det han er bedst
til ,og han træner teknikker hver dag , han har omvendt mange hundehadere
til hundeelskere og fået folk til at glemme deres alergi overfor hunde
Så når man snakker om at tilfredsstille sin hunds behov så gælder det for
min race ikke om jagt eller bide eller andre ting men om at blive kælet

Fra : Punish the deed,not ~

Dato : 01-12-01 22:13

> Til dit spørgsmål om det ikke er forkert, at anvende en kamphund til
> bidetræning. Jooh...det skulle jeg da mene.... Så vi er da for så vidt
> enige..
>
> Mvh Jaime

Det lyder da rart at vi er enige

Fra : Punish the deed,not ~

Dato : 01-12-01 17:56

> Og det vil jeg så forsøge, før var det du noget du viste...
> Her er svaret så igen.. jo´ det er tilladt. men selvfølgelig ikke
> Pittbulls, da de er forbudt i dk.

ja så er der bare lige den lille "sjove" detalje at Amstaff og Pittbullen er
den samme hund ! hvis du altså har sat dig lidt ind i historien omkring
Amerikansk Staffordshire Terrier og Amerikansk Pitt Bull Terrier så ville du
vide det !,så det er jo meget flot at man forbyder pittbullen og tillader
amstaffen det er jo kun navnet der er til forskel ikke fordi jeg har noget
imod hundene !hvis ejerne bare kunne opføre sig lidt normalt og have hunden
i snor ALTID så ville der jo slet ikke være noget problem !men der er jo
altid nogen der skal ødelægge det for os andre desværre

> store vagtselskaber med sådan en race vel ?
>
> Jeg forstår ikke helt hvad du mener´...med store

jeg mener de store vagtselskaber som e.k.s. securitas o.s.v. "der tror jeg
ikke på at de bruger pittbulls" og ikke de små lokale vagtselskaber hvor
der heller ikke bliver krævet ren straffeatest af vagterne o.s.v.

> [...]
> indlæg, hvad folk syntes om min hund eller racen... må være op til folk
> selv.. I don´t care.. der ligeså mange meninger, som der er hunde... en

jeg syntes skam at Amstaff/Pittbulls er dejlige hunde !det er bare ærgeligt
at de får et dårligt rygte når folk begynder at bruge dem som
potensforlængere og pludselig skal træne bidetræning o.s.v. med dem

> Jeg lever fint som ansvarlig Amstaff ejer...der syntes det er min pligt
at
> tilfredsstille min hund/ race´s naturlige behov.

skulle det pludselig være hundens naturlige behov at bide mennesker i armen
??

Fra : Lars Gaardsøe

Dato : 02-12-01 05:11

Svar på P....indlæg.

Nu gider jeg ikke at svare på flere af dine indlæg, så dette bliver det
sidste.

Jeg kan ikke finde ud´a om det du skriver " bare er for at sætte en debat i
gang eller virkelig mener alt det du skriver "

Er vi der ude hvor, du hele tiden forsøger at dreje tingene... bare for at
være uenig... eller bare skriver hvad der falder dig for at mene .....og det
der af fremstår, som nået du ved..
..... mener at det os/mig der ødelægger det for alle jer andre... ved at
bruge hundene til bidearbejde..eller andre ting som..." i dine øjne kunne
vække nogen af de grusomste ting.. så hunden ikke kan se forskel på tingene.
så er det farligt... det vil reelt sige, når jeg har en amstaff.. Må /
skal den ikke lege med- bide/ rykke i en klud... fordi den en dag kunne tage
fejl.. og bide i et bukse/ben....

Alle de ting som er naturlig stimulation.. for en hund / Race, skal jeg
undertrykke....fordi det er en amstaff.
der er vi så dybt uenige... og hvis jeg gjorde det,, tror jeg at chancen
for at få en " farlig hund "
er større end hvis ikke..... "stadigvæk vil jeg sige, at hunden ikke er
farlig, det er ejeren, hvis nogen.

" forbyg frem for behandling

fordi racen efter din mening, skal ligge hjemme på sofaen for at blive
klappet på hovedet.. kun som familie hund.
( hvad den også er god til, også min) Er da helt fint for mig .... men dine
udtalelser, som jeg har fuldt, så føler jeg kun du kaster brænde på bålet,
med hensyn til fordomme,, det er jeg ked`af.

Du gør meget ud´a, og er helt fremme i skoen, hver gang der er nogen, der
skriver om disse racer... at fortælle det er dejligste hund i hele verden...
De bider ikke... man skal ikke være bange.. og når folk så skriver,, eks
Claus.. var blevet bidt i rø...
af en sådan.. er det lige før det er hans egen skyld.. "fordi det gør de
bare ikke..

Men ikke des-do-mindre er han er blevet bidt i rø... af sådan en.. om det er
hans egen skyld eller ej´ kan hverken du eller jeg jo´svare på.... blot at
nogen bliver bidt... og i det tilfælde var en amstaff..

jeg kan ikke gå ud og sige " det gør de aldrig ... ligesom folk med
rottweiler eller andre heller ikke kan...

Jeg fejer for egen dør.. og vil / gør, det som jeg mener er rigtigt, men er
meget åben over for andres råd og synspunkter.. med hensyn til eks.
bidearbejde ... men det kræver jo´ at man ved bare lidt om det.

og modsat dig, erkender jeg at hunden har " gener som kan i de forkerte
hænder udvikle sig i en gal retning" ... ligesom Rott/Dobmann."
har det, og forsvarer ikke med næb og klør.. så det er helt indlysende, at
jeg ville fremstå som en klovn.
og kan heller se hvad, jeg ville få ud af det.....

" forbyg frem for behandling"

Lidt fra dine forrige indlæg, vil jeg også gerne svare på..

> og hvis den angriber en anden hund så er det sku da
>ligemeget om du har trænet bidetræning !?hvad skulle det hjælpe ? du har
>vist aldrig set sådan en hund slås !?

Jo´ det har jeg.. Ved ikke om det var dig, der foreslog den med
klaptræet.. tidligere i tråden.
og ved at interessere mig for bidearbejde / amstaff., har jeg fået den
viden, om hvordan man
Skiller dem ad. på amstaffen.. sidder blodåren, der forsyner hjernen tæt
under huden på halsen,
klemmer man den,, besvimer hunden i løbet af 7-10 sek. og slipper.

Hvilket den også kan gøre " bare vi går tur´, og halsbåndet klemmer for
meget.

>tror du bare at du kan sige slip og så
>kommer den på plads ?

Nææ´ det tror jeg sådan set ikke,,, men har den lært kommandoen, er chancen
vel større end hvis, den bare har ligget på sofaen..og intet lært.

Det er vel også meget godt, at lære hunden at dække af, hvis den en dag
er på den anden side af vejen...
i stedet for den løber ud og bliver kørt ned.

Så kommer du med argumenter. eks. Inde på landbrugshøjskolen, er de aldrig
blevet bidt af amstaff.. men der i mod labrador flere..endda.
Hvor overbevisende syntes du selv det...lyder..

Da jeg fik min Amstaff. var ca. 540 reg. i dk.. i modsætning til labrador,
hvor der vel er flere tusinde..
er chancen for de overhovedet ikke har set en amstaff der inde er sku` da
næsten større.

> ja så er der bare lige den lille "sjove" detalje at Amstaff og Pittbullen
er
> den samme hund ! hvis du altså har sat dig lidt ind i historien omkring

Og jo´ så har jeg sat mig ind Amstaff´s historie, og det er et stort
problem for racen , at den ofte kommer i miskredit pga. sit gamle slægtskab
med pit bullen. " noget med linjeavl, et ord som du heller kan lide"
i 1972. Blev Amstaff...reg som selvstændigt race og modsat pittbull.... har
man målrettet avlet " kamphunden væk" siden da, og faktisk påbegyndt langt
tidligere.. så vidt jeg husker helt tilbage i 36-37.

Og når du selv mener at være en god ambassadør/ taler.. med hensyn til
fordomme..( hvad jeg ikke Mener du er)omkring disse racer´.....

burde du også skrive at det er 2 forskellige racer. ( indrømmet der er mange
ligheder..og på det ydre kan det være svært at se forskel.....) men der er
stor forskel.

Jeg får stukket den hovedet hver gang... jamen det er jo´ pittbull..
Nej.. det er en amstaff.

Desværre.. er du som selv har... kan jeg ikke lige huske,, var det eng.
bull.. " som i øvrigt er både Pittbull og Amstaff´ s Rødder tilbage i1870 --
med til at holde disse fordomme i live.

Beklageligvis ..har man indtil sidste år.. i USA kunne dobbelt reg.. disse
hunde.. således pittbull og Amstaff. kunne udstilles i begge klasser.... og
man skulle/skal undersøge meget grundigt,,, når man vil/ville importere
hunde til avl der fra.

Men igennem hårdt arbejde og pres.. er dette blevet stoppet.. også en god
grund til at være medlem af DKK.
Nå´´e nej.. det er for snobber.

Jeg slutter mine indlæg her, da det ikke tjener noget formål.. tværtimod.

Mvh : Lars

meddelelse news:eU7O7.2741$K4.465676@news010.worldonline.dk...

Fra : Punish the deed,not ~

Dato : 02-12-01 11:28

> [...]
> så er det farligt... det vil reelt sige, når jeg har en amstaff.. Må /
> skal den ikke lege med- bide/ rykke i en klud... fordi den en dag kunne

nu er din hund ikke så gammel vel ? men det med at rykke i en klud eller
et reb skal man nok passe på med når den er lille for det er noget der
danner agresioner

> [...]
> for at få en " farlig hund "
> er større end hvis ikke..... "stadigvæk vil jeg sige, at hunden ikke er

ja det har du ret i , og selvfølgelig skal den da stimuleres , jeg mener
bare ikke at bidetræning er en god form for stimulering til denne race ,hvad
med at gå til agility i stedet for ? det har jeg tidt tænkt på med min ,det
ser da sjovt ud syntes jeg

> [...]
bålet,
> med hensyn til fordomme,, det er jeg ked`af.

det er jeg da også ked af at du opfatter det på den måde

> [...]
at
> nogen bliver bidt... og i det tilfælde var en amstaff..

Ja selvfølgelig er han da blevet bidt i røven hvis han siger det ! det
eneste jeg sagde var at de normalt ikke bidder mennesker ,

> jeg kan ikke gå ud og sige " det gør de aldrig ... ligesom folk med
> rottweiler eller andre heller ikke kan...

nu er der altså en kolosalt stor forskel på en rotweiler og en amstaf !men
du har da ret man kan aldrig sige aldrig ! og det har jeg heller ikke sagt
!jeg sagde bare at det ikke ligger i generne hos denne race som det måske
mere gør hos en rotweiler som altid har været brugt som vagthund eller
ialtfald er blevet brugt meget som vagthund

> [...]
> meget åben over for andres råd og synspunkter.. med hensyn til eks.
> bidearbejde ... men det kræver jo´ at man ved bare lidt om det.

ja du må meget undskylde at jeg ikke har trænet bidearbejde i 25 år og ved
en masse om det , Men jeg ved at det ikke er smart at træne bidearbejde med
pittbulls !så meget ved jeg sku om det ! så kan du sige hvad du vil

> [...]
at
> jeg ville fremstå som en klovn.
> og kan heller se hvad, jeg ville få ud af det.....

jeg er enig med dig ! jeg tror måske at vi har misforstået hinanden , i de
forkerte hænder kan og vil pittbulls udvikle sig meget forkert og kan blive
meget farlige ! derfor kritiserer jeg bidetræning med racen

> [...]
> klemmer man den,, besvimer hunden i løbet af 7-10 sek. og slipper.
>
> Hvilket den også kan gøre " bare vi går tur´, og halsbåndet klemmer for

Har du prøvet det ??
Sidder der ikke en blodåre i hver side af halsen ?

> tror du bare at du kan sige slip og så
>
> Nææ´ det tror jeg sådan set ikke,,, men har den lært kommandoen, er
chancen
> vel større end hvis, den bare har ligget på sofaen..og intet lært.

det giver jeg dig da ret i , nu ligger min hund altså heller ikke altid på
sofaen han har skam været til træning og kan det hele men selv om man
lærer hunden en slipkomando så nytter det ikke særlig meget hvis den
pludselig ser rødt så hører den simpelthen ikke noget , men måske har du ret
i at chansen er en lille smule støre men jeg tror nu bare ikke at det er
særlig meget

> Det er vel også meget godt, at lære hunden at dække af, hvis den en dag
> er på den anden side af vejen...
> i stedet for den løber ud og bliver kørt ned.

ja helt sikkert det er rart med en lydig hund !!

> Så kommer du med argumenter. eks. Inde på landbrugshøjskolen, er de
aldrig
> blevet bidt af amstaff.. men der i mod labrador flere..endda.
> Hvor overbevisende syntes du selv det...lyder..

det er et eksempel og jeg syntes selv at det lyder meget overbevisende ! for
der kommer mange rigtig mange hunde derinde!

> [...]
> hvor der vel er flere tusinde..
> er chancen for de overhovedet ikke har set en amstaff der inde er sku` da

jeg ved slet ikke hvor du vil hen med det ? vil du modbevise mit argument om
at de ikke bidder ? mener du så selv at du skulle være en god ambasadør for
din race på den måde ?

> [...]
mange
> ligheder..og på det ydre kan det være svært at se forskel.....) men der

Der var 2 forskellige hundeklubber i Amerika på det tidspunkt og den hvor
"kan ikke lige huske forkortelsen"Amstafferne var i lukkede på et tidspunkt
flere tusinder Pittbulls ind for at de så kunne komme med til udstillinger
,og på den måde blev racerne igen blandet sammen ! Så det er den samme hund
!!nogle dog med et lidt anderledes temperment end andre

> [...]
>
> Desværre.. er du som selv har... kan jeg ikke lige huske,, var det eng.
> bull.. " som i øvrigt er både Pittbull og Amstaff´ s Rødder tilbage

ja jeg har en Staffordshire Bull Terrier

> [...]
og
> man skulle/skal undersøge meget grundigt,,, når man vil/ville importere

Ok det viste jeg ikke at det har været lovligt indtil sidste år ! jeg troede
kun at det var sket et par gange , nå men så er jeg da blevet lidt klogere i
dag så har jeg jo skrevet alt for meget for vi er jo enige !

> Men igennem hårdt arbejde og pres.. er dette blevet stoppet.. også en god
> grund til at være medlem af DKK.
> Nå´´e nej.. det er for snobber.

jeg sagde at deres regler for udstillinger er snoppede !! men man hører
åbenbart mest hvad man vil høre ?de har da lavet meget godt arbejde i DKK !

> Jeg slutter mine indlæg her, da det ikke tjener noget formål.. tværtimod.

Såså nu ikke så negativ vel Lars du lyder jo helt deprimeret ! du skal
da være glad så bliver din hund jo også glad

Fra : Claus

Dato : 02-12-01 11:33

> Svar på P....indlæg.

Snip---------------------

Et meget langt indlæg.

Snip---------------------------------

Hej Lars

Dit indlæg er et af de bedste i denne tråd.
Kan kun tilslutte mig dine synspunkter.

Claus

Fra : JBH

Dato : 20-11-01 00:47

Fra : Punish the deed,not ~

Dato : 19-11-01 21:40

Den eneste måde at skille en amstaff/pittbull eller andre bullracer elller
bulldogs kæber ad på, er ved at bruge en "breakstick" som alle med disse
hunde burde have på sig når de lufter deres hund ! alt andet virker ikke !!
jeg har hørt historier om hvad folk gør når de går i panik såsom at slå
sparke kvæle o.s.v. det virker ikke og gør det mange gange meget være !! da
hunden bliver mere hidsig af det!disse hunde har en helt anden
smertetærskel end andre hunde og slipper ikke hvis de ikke har lyst !
Man skal være to mennesker for at stoppe to hunde !Det man gør er for det
første at få fat i bagbenene på hver hund og så drejer det sig om at få
kontrol over hunden , få dem lagt ned og hold benene og hofterne "balancen
ligger i hofterne" og vær parat til at trække dem væk hvis de slipper ,mange
gange slipper de for at få bedre fast ,mange hunde syntes at det er
ubehageligt at miste balancen og slipper.Men hvis det er hunde der ikke vil
slippe hinanden ,kan man bruge en "breakstick"som er et stykke kileformet
hårdt træ eller kunststof som er beregnet til at "lirke" munden åben med man
starter ved kindtænderne og laver en rokkene bevægelse som så langsomt åbner
munden !og vigtigst af alt det skader ikke hunden og er det hurtigste og
sikreste.
jeg kan finde nogle mål frem på en breakstick hvis du er interseret i en !?

Jeg har ikke haft brug for min heldigvis !men jeg mener at det er smart at
vide hvad man gør hvis situationen en dag skulle komme ,og det gælder alle
ligegyldigt hundens race
Man hører desværre stadig om folk der går helt i panik hvis deres hund
kommer op at slås og pludselig slår, sparker den anden hund eller ligende
,og det gør det kun værre og skader hunden ,og måske farligere for den der
sparker eller dem der står ved siden af

Fra : Spoi

Dato : 20-11-01 12:49

"Punish the deed,not the breed" <http://www.angelfire.com/biz6/dogholocaust/index.html@> wrote in message news:<m2eK7.1317$8%.63987@news000.worldonline.dk>...
> [...]
> ,og det gør det kun værre og skader hunden ,og måske farligere for den der

Jeg var også vidne til det slagsmål som JBH beretter om, så jeg
blander mig lige lidt.
Den angribende hun var en rotweiler og den angrebne hund var en boxer.

Låser kæberne på samme måde på en rotweiler? Er det en form for
krampe? For så kan jeg ikke forestille mig at det hjælper at vende
hundens bagparti???
Du må da meget gerne komme med målene på en breakstick.

Et andet spørgsmål er, er det normalt at hunde angriber uden at være
provokeret. Boxeren var flere meter væk og havde bagenden til
rotweileren?
Det er en ret ung rotweiler ca 1½ år. Der skal lige siges at
rotweileren er rar overfor mennesker.

Lige en kommentar mht amstaf. Har selv prøvet at blive stirret ned af
en sådan hund. Den logrede ikke og den var stiv i hele kroppen. Kunne
ikke finde af hvilket humør den var i og ejeren var ikke i nærheden.
Den var inde i en have (hegn på 1m). Stod og ventede ved et lyskryds
og mærkede et par øjne i nakken og vendte mig rundt og kiggede så ind
i disse stirrende øjne. Jeg må ærligt indrømme at jeg blev bange og
kom væk i en fart. Så jeg er en af dem der godt kan forstå man bliver
bange. Ligesom jeg kan forstå at folk er bange for hvepse!!!

Hvorfor stivner og stirrer de sådan og hvorfor stopper de ikke når en
anden har underkastet sig?

Fra : Punish the deed,not ~

Dato : 20-11-01 14:09

> [...]
> Den angribende hun var en rotweiler og den angrebne hund var en boxer.
>
> Låser kæberne på samme måde på en rotweiler? Er det en form for

Jeg mener at det er en myte ,det med at kæberne låser og det er også hvad
jeg har læst i forskellige bøger !Det der sker med visse hunderacer er at de
har så utroligt stærkt kæbetryk at det virker som om at de låser ! og de er
faktisk også låst i den forstand at det er umuligt for mennesker at åbne
munden uden et redskab !"breakstick"men hunden kan godt åbne munden "hvis
den vil"
Sidst jeg var hos dyrelægen"landbohøjskolen" ville lægen kigge på min hunds
tænder men han havde ikke lyst til at åbne munden og som hun sagde til de
studerende derude ,hvis den ikke vil åbne munden så er der bare ikke noget
at gøre!men jeg fik ham selvfølgelig til at åbne munden med det
samme,selvfølgelig fordi jeg er hans ejer,så de er ikke låst den kan åbne
hvis den vil!

For så kan jeg ikke forestille mig at det hjælper at vende
> hundens bagparti???

Det gør man for at få kontrol over hunden så de ikke løber rundt eller
"vælter rundt" først når man har kontrol over hundene kan man få dem skilt
ad "hvis de har bidt sig fast". Hvis de ikke har bidt sig fast vil de mange
gange slippe automatisk når man løfter bagbenene !da de derved mister hele
deres balance .

> Du må da meget gerne komme med målene på en breakstick.
http://home7.swipnet.se/~w-76223/breakingstick.htm her kan du se en ,Men det
jeg gjorde var at lave den selv ved at købe et muggertskaft og slibe og file
det til så det har en kileform i den ene ende ,sådan er der mange der gør
det er nemlig lidt dyrt at købe den over nettet .

> [...]
> rotweileren?
> Det er en ret ung rotweiler ca 1½ år. Der skal lige siges at

Mange gange kan andre hunde blive provokeret af en anden hunds udseende !Og
en boxer har en stor brystkasse som er skudt frem og måske en mere stiv
gangart ,og det bliver af mange hunde opfattet som en dominans når hunden
går på den måde , Jeg har det samme problem med min hund da han også har en
meget stor brystkasse "i forhold til størelsen" han er også blevet
overfaldet et par gange fordi de andre hunde syntes at han ser for
dominerende ud .Det er ret ærgeligt men der er ikke noget at gøre ved det da
nogle hunde jo bare ser sådan ud.

> [...]
> bange. Ligesom jeg kan forstå at folk er bange for hvepse!!!
>
> Hvorfor stivner og stirrer de sådan og hvorfor stopper de ikke når en

Jeg har en Engelsk Staff og har ikke problemer med at den stirer på nogen!Så
det må en Amstaffejer svare på.

Fra : laila.nielsen

Dato : 20-11-01 18:58

Tak for svar, så må vi se om vi ikke kan få lavet sådan en tingest.

Ja jeg tænkte nok det kunne være noget med at hunden udstrålte dominans og
det derfor kom det til kamp. Det er vel meget naturligt for hunde at ville
kæmpe om rang!!!

Knus til alle hunde derude!!!!

Fra : JBH

Dato : 20-11-01 00:57

Takker for forklaringen som lyder meget fornuftig Håber nu ikke jeg får
brug for at afprøve metoden.

Har selv haft med brugshunde at gøre i over 10 år, 5 som træner. Jeg har
aldrig oplevet at en hund har "låst" sig fast på den måde før. Har heller
aldrig hørt om en "breakstick". Du må da meget gerne give nogle mål på
sådan en tingest,

mvh
JBH

Fra : Max Larsen

Dato : 20-11-01 12:40

Jeg ved at Mugford (engelsk hundepsykolog) altid havde en kulsyre
slukker stående klar, hvis nogle hunde skulle fare på hinanden.

Jeg har en engelt gang skilt to hunde ad ved at dyppe begge hoveder
ned under vand.

Kærlig hilsen

Max Larsen

Fra : Punish the deed,not ~

Dato : 20-11-01 14:09

Max Larsen <Max@larsen.ms> wrote in message
> [...]
> slukker stående klar, hvis nogle hunde skulle fare på hinanden.
>
> Jeg har en engelt gang skilt to hunde ad ved at dyppe begge hoveder

Jeg har også mødt et par stykker der når de gik tur med deres pittbulls ,
altid havde en ½litter sodavand med

Som de rystede kraftigt og sprøjtede i øjene på hunden hvis den kom i
slagsmål ,de sagde at det virkede ,men jeg ved så ikke om hunden kan tage
skade af det?

Men hvis hunden først er i gang med slagsmålet vil den være ligeglad , eller
måske endan blive endnu mere ophidset over det !Jeg har også hørt om folk
der tager fat i hundens nosser eller stikker fingrene ind i næseborene på
hunden og river .Det hjælper IKKE skader kun hunden og spilder tiden og gør
det farligere for personen der faktisk "blander" sig i kampen istedet for at
stoppe den !
Det eneste der virker er at få kontrol over bagpartiet "hofterne" bagbenene
hvor hunden har sit balancepunkt, ligge hunden ned og KUN trække i hunden
når ingen af de to hunde har fat i hinanden ! Ellers River man bare den
anden hund til blods !og så er man jo lige vidt.Og herfra kommer det så
meget an på vilken race hunden er !Hvis det er en af bullracerne ved jeg at
de ikke vil bidde mennesker "med vilje" så der tager man fat i halsbåndet på
begge hunde og åbner munden med en pind hvis der er sådan en i nærheden
!ellers er det allerbedste hvis man har en breakstick! Hvis hundene eller
den ene er e.k.s. en rotweiler eller schæfer er der meget stor rissiko for
at de bidder dig !!Og i sådan et tilfælde ville jeg aldrig stikke min hånd
ned i nærheden af dens halsbånd , der ville jeg hellere prøve med
sodavandsflasken !

Fra : V. Iversen

Dato : 15-01-02 13:04

Hej JBH.

Inden for hundekamps kredse, opererer man med et begreb der hedder "Breaking
stick". Dette et kort tilspidset træstykke, som kan tvinges ind mellem
hundens kæber og vride dem op. Man kan med fordel bruge et tilspidset hammer
eller kort økseskaft. Jeg ved ikke, om det er det de mener med at de skilte
hundene "professionelt" men det kunne da være en mulighed.

MVH
V. Iversen
JBH <JBH@12move.dk> skrev i en nyhedsmeddelelse:9tbkma$arc$1@sunsite.dk...

Fra : Punish the deed,not ~

Dato : 20-11-01 14:34

På denne side er beskrevet hvordan man skiller to hunde ad der har bidt sig
fast i hinanden uden at skade dem.

Fra : Alex Linaa

Dato : 22-11-01 10:28

"Nina El Falaki" <cats@feca.dk> skrev i en meddelelse
> Læs her:
> http://www.tonsbergs-blad.no/apps/pbcs.dll/artikkel?AID=2001111190032

Når vi nu er kommet til det norske, så er her en anden artikel:

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=2535408

Alex Linaa

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 22-11-01 10:47

"Alex Linaa" <@nospam@a@linaa.com> skrev i en meddelelse
> [...]
http://www.tonsbergs-blad.no/apps/pbcs.dll/artikkel?AID=2001111190032

> Når vi nu er kommet til det norske, så er her en anden artikel:

Tja hårrejsende læsning er det jo .. men jeg synes ikke den beviser
noget om kamphundes specielle farlighed . .. men er et typisk billede
på hvordan det kan gå når en hvilken som helst hunderace havner i
ukyndige folks hænder .. og som sådan er artiklen hårrejsende .. mvh
Ami

Fra : Alex Linaa

Dato : 22-11-01 11:58

"Anne-Marie Prange Madsen" <woopie@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> på hvordan det kan gå når en hvilken som helst hunderace havner i
> ukyndige folks hænder .. og som sådan er artiklen hårrejsende .. mvh

Det var heller ikke meningen, blot at sætte tingene lidt i kontext.

Den beviser lige så lidt at de er farlige, som den første artikel beviser at
de er ufarlige.

/Alex

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 22-11-01 13:10

> [...]
>
> Det var heller ikke meningen, blot at sætte tingene lidt i kontext.
>
> Den beviser lige så lidt at de er farlige, som den første artikel

ja det kan man godt sige ... men set hver for sig siger de to artikler
egentlig bare at en hund i "farezone 1" kan være føjelige og blød og
dejlig som enhver anden hunderace når den har en god og rigtig ejer
sammenholdt siger de to tekster at en hunds farlighed egentlig ikke
afhænger af race men af ejerens både at omgås og opdrage hunden .. for
det der skete i det link du henviste til kunne være sket med en
labrador, en golden eller en hvilken som helst andet hund der var
havnet i forkerte hænder .. mvh Ami

Fra : Nina El Falaki

Dato : 22-11-01 18:59

Hej Ami

Du har fors¨ået hvor jeg ville hen med min første artikel

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 22-11-01 19:30

> Hej Ami
>
> Du har fors¨ået hvor jeg ville hen med min første artikel

Ja hel tumpet er en jo ikk`og du havde jo skåret det ud i pap nærmest
hav en god aften .. mvh Ami