Lysstofrør
Fra : LEIF HANSEN

Dato : 19-11-01 19:12

Hej NG
Jeg skal til at skifte rør i mit akvarium og jeg har kigget
i et katalog fra Phillips de har et rør der hedder aquarelle
skal det sidde forrest eller bagerst i armaturet?

De har også et andet rør til akvarier der hedder TL 40/30 RS Coral
er der nogle der kender det rør og kan man bruge det til et
ferskvandsakvarier
eller er det kun til saltvand?

Findes der andre rør fra Phillips man kan bruge?

Jeg kan kun købe dem i 6 stk. pakker så der bliver
nok nogle til salg i dk.marked.privat.dyr.akvarium snart

MVH Leif

--

\\ ~ ~ //
(@ @)

hofface@get2net.dk

-------------------Oooo.-----------
.oooO ( )
( ) ) /
\ ( (_/
\_)

Fra : PS

Dato : 19-11-01 19:12

LEIF HANSEN <hofface@get2net.dk> skrev i en
> [...]
>
> Jeg kan kun købe dem i 6 stk. pakker så der bliver
> nok nogle til salg i dk.marked.privat.dyr.akvarium snart

Du siger bare til (afhængig af prisen selvfølgelig). Jeg skal nemlig også
have skiftet rør.
Hilsen Per

Fra : Carsten Gall

Dato : 20-11-01 02:11

> [...]

> er der nogle der kender det rør og kan man bruge det til et
> ferskvandsakvarier eller er det kun til saltvand?

Jeg ville ikke bruge det til ferskvand, med mindre det er Malawi og
Tanganyika ciklider,
da lyset ellers godt kan blive for skarpt/hvidt.

> Jeg kan kun købe dem i 6 stk. pakker så der bliver
> nok nogle til salg i dk.marked.privat.dyr.akvarium snart

Hvorfor skal du købe dem i 6 stk pakninger??
Normalt er der 25 stk i en kasse.

Carsten

Fra : LEIF HANSEN

Dato : 20-11-01 18:25

Der er min. salg 25 stk i mange rør fra phillips
men i aquarelle er min. salget 6 stk måske fordi det er lidt dyrere rør.
Men hvad med aquarelle er det bedst forrest eller bagerst.
Leif

Fra : Carsten Gall

Dato : 20-11-01 23:16

> Der er min. salg 25 stk i mange rør fra phillips
> men i aquarelle er min. salget 6 stk måske fordi det er lidt dyrere rør.
> Men hvad med aquarelle er det bedst forrest eller bagerst.

Kender du noget til de nye T5 rør fra Philips??
De skulle være meget stærkere end de andre og holde markant længere,
men desværre er armaturene også kanon dyre.

Carsten

Fra : LEIF HANSEN

Dato : 20-11-01 23:42

Nej men jeg kan undersøge det i kataloget i morgen på arbejdet

Fra : Arild Madsen

Dato : 22-11-01 08:48

LEIF HANSEN wrote:

> [...]
>
> Jeg kan kun købe dem i 6 stk. pakker så der bliver
> nok nogle til salg i dk.marked.privat.dyr.akvarium snart

TLD 940,950 og 965 er regnet som bilige og gode rør fra Phillips.
Tror ikke de finnes i mindre en 36W.
Fargetemperaturen skal vist være som følger 4000 Kelvin, 5000 Kelvin og
6500 Kelvin,

Arild Madsen