JAR-filer
Fra : NKD

Dato : 19-11-01 19:10

Hej NG.

Jeg prøver på at lære lidt Java, mere som en hobby. Og har kun arbejdet
meget lidt med det...
Så det kan være mit spørgsmål lyder lidt dumt....:

Hvordan laver jeg en JAR fil ud fra to klasse filer??

JAR filen skal kunne startes (hvis de ikke kan det altid).
Og starte den ene klasse fil (den med main kommandoen),
som så bruger den anden klasse....

Jeg mener at det er jar.exe man skal bruge..., men hvad skal man skrive som
argumenter...?

Hilsen Niels Kr. ...

Fra : Lars Dam

Dato : 20-11-01 00:50

On Mon, 19 Nov 2001 19:10:26 +0100, "NKD" <nk-dahl@mail.tele.dk>
wrote:

> [...]
>som så bruger den anden klasse....
>
>Jeg mener at det er jar.exe man skal bruge..., men hvad skal man skrive som

Et godt sted at starte, som besvarer alle dine spørgsmål, vil være:

http://java.sun.com/docs/books/tutorial/jar/index.html

>Hilsen Niels Kr. ...

vh. ld

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 20-11-01 08:19

NKD wrote:

> [...]
> meget lidt med det...
> Så det kan være mit spørgsmål lyder lidt dumt....:
>
> Hvordan laver jeg en JAR fil ud fra to klasse filer??

jar cf filnavn.jar Klasse1.class Klasse2.class

'c' for create
'f' for filename

> JAR filen skal kunne startes (hvis de ikke kan det altid).
> Og starte den ene klasse fil (den med main kommandoen),
> som så bruger den anden klasse....

Så skal der lidt mere på:

jar cfm filnavn.jar manifest.mf Klasse1.class Klasse2.class

'm' for manifest

I manifest-filen skal der stå:

Main-Class: Klasse1

Og der skal - vigtigt - være et ekstra linefeed i slutningen af manifest
filen.

-dennis