Torsk, havørreder og fladfisk
Fra : Jeppe

Dato : 19-11-01 18:21

Hej jeg skal ud og fiske samen med nogle venner i limfjorderen her i
weekenden og vil lige høre omder er nogle der har et råd/triks eller noget
vi går efter torsk, havørreder(mest) og fladfisk så det vil være rart at at
hvide hvordan man for dem på krogen.

Hilsen Jeppe

Fra : Finn Jensen

Dato : 19-11-01 18:31

"Jeppe" <Familien.Noergaard@xxxmail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> vi går efter torsk, havørreder(mest) og fladfisk så det vil være rart at

Havørrederne skal du finde vest for Løgstør eller øst for Grønlandshavnen.

Vest for Løgstør findes ikke stationærefisk såsom fladfisk.

Vil du bundmede med sandorm så prøv omkring havnen i Aalborg og øst på ud
til Grønlandshavnen. Vil du spinne efter en ørred så prøv strækningen Næsby
Dale / Rønbjerg og længere ude ved Risgårde.

Men at satse på både ørred, torsk og fladfisk på en gang er næsten umuligt i
Limfjorden. Selvfølgelig ingen regel uden undtagelse for der er fanget ørred
ved Søspejderne i Aalborg.

Men nu nævner du blot Limfjorden og det er et vidt begreb da den strækker
sig fra Hals i øst til Thyborøn i vest og jeg gik blot ud fra dette område
af Limfjorden som jeg har kendskab til.

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Henric

Dato : 20-11-01 13:26

Vet inte om du har fisklådan full men här är en bra sida med tips om
havsöringsdrag.
http://www.abfiskarnas.se/havsoring/havsoring.htm
http://www.abfiskarnas.se/havsoring/havsoring2/havsoring2.htm
/H

Fra : clemens

Dato : 20-11-01 15:03

husk lige at havørreder er fredet fra 16 nov til 16 jan
så...!

vel også i limfjorden

jeg ved godt at overspringer ikke er fredet, men det er de færeste der er så
dygtige at de med 100 % sikkerhed kan slå fast om det er ok at tage den med
hjem eller ej
Jeppe <Familien.Noergaard@xxxmail.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3bf93fb0$0$89827$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Finn Jensen

Dato : 20-11-01 15:35

"clemens" <csiszar@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> husk lige at havørreder er fredet fra 16 nov til 16 jan
> så...!
>
> vel også i limfjorden

I saltvand er kun farvet havørreder fredet fra 16. nov til 15. jan begge
dage inkl.
Blanke havørreder i saltvand er ikke fredet.

--
Venligst
Finn Jensen