Nær gået galt
Fra : Denise

Dato : 19-11-01 09:28

Hej
Kan I huske mine problemer med uvenskab mellem Blonde og Dino? Det var nær
gået galt for mig i lørdags. Kattene havde været i løbegården hele ugen, men
kun enkeltvis. Jeg lukkede vinduet op til løbegården for alle 3 katte og for
selv at kunne komme ind i løbegården skulle jeg selv først gennem stuen og
låse døren til løbegården op. Lige så snart de var ude, kunne jeg se, STOR
fejltagelse. De startede på at snuse rundt og kigge på hinanden. Prøvede af
aflede opmærksomheden ved at kalde på dem, men de var ligeglade. For ind
gennem stuen for at komme ud til dem, da jeg satte nøglen i hængelåsen,
startede Blonde på sit skrigeri og hyleri og kattene nærmede sig hinanden.
Jeg råbte og fik forskrækket Blonde så han løb ind, mig ind igen og kastede
mig over Dino, der var lige i hælene på ham, og fik stoppet dem før de kom
op og slås. Molly for ind, da Blonde begyndte sit hyleri, hun skulle ikke
have noget klinket. Jeg skilte Blonde og Dino ad et par timer, hvor Blonde
sad under bordet og kiggede på døren, hvor Dino gik udenfor og hylede og
skrabede på døren. Var ude og hysse på ham flere gange, så blev han træt af
at hyle og lagde sig udenfor døren. Jeg satsede på at de hurtigt kunne blive
venner igen, nu når de ikke havde været oppe og slås og jeg orkede ikke
tanken om en ny adskillelse i flere dage, så jeg tog Blonde på armen og
lukkede Dino i stuen. Så satte jeg Blonde ned så han kunne snuse til Dino
bagfra på hans hale og ryg, så han kunne se det ikke var et farligt dyr. For
jeg er sikker på, at Dino kun vil slås fordi Blonde hyler og skriger ad ham.
Derefter lod jeg dem snuse til hinanden i hovedet og så begyndte de at vaske
hinanden igen, og faren var drevet over, udelukkende fordi de ikke nåede at
komme op og slås. Så jeg var godt nok heldig, og vil nu rense løbegården i
Rodalon da det må være gulvet der er strintet på, og skifte alt kattegruset
i løbegården ud for en sikkerhedsskyld, selvom der ikke er andre der kan
have brugt eller strintet i det. Og næste gang må jeg så være i løbegården,
FØR jeg lukker dem sammen, og så håbe at det kan hjælpe, men det skal nok
tage lidt tid inden jeg prøver igen. Det er bare så ærgeligt at de ikke kan
være der ude sammen, for jeg plejer at åbne når jeg kommer hjem fra
arbejde og de er specielt glade for at være der om aftenen når det er mørkt.
Men de er godt nok dumme, så sætter de sig ved siden af hinanden og kigger
hen mod døren, som om der er et dyr ude i gangen, som de begge to skal være
på vagt overfor, og ikke hinanden
En anden ting der kom ud af det. Blonde har ikke sovet i deres gulv til loft
krassetræ i mange måneder, siden han kastede op på øverste hylde. Den
fobi/kortslutning der skete i hans hjerne dengang er nu afhjulpet af al det
her og han er begynde at sove der oppe igen .
Ja, man kan kun ryste på hovedet af dem, for forstå dem kan man jo ikke.
Hilsen Denise

Fra : Ann K

Dato : 19-11-01 11:02

hej Denise.
Pyha - godt du er så hurtig!
Der må jo være et eller andet ved den løbegård, som "trigger" et
angreb... Håber at du får løst problemet ved at gøre rent og skifte
grus!! Måske skulle du også prøve at lave om på selve indretningen?? Du
ved - sådan et det bliver "et helt nyt sted"?
Og giv så misserne det helt store foredrag om "almindelig, god
opførsel"!!! *sss*
Mvh Ann

Fra : Denise

Dato : 19-11-01 11:41

Hej Ann
Ikke kun hurtig, jeg råbte så højt at jeg næsten selv blev forskrækket.
Jeg har holdt foredrag for Dino, for det er jo Blonde der bliver bange, så
for ham er det mest forklaring og trøst. Men det er jo svært
at forklare dem noget, når de ikke selv ved hvad der skete
Det kan være jeg skal flytte lidt om derinde, men gulvpladerne kan jeg jo
kun gøre rent, og jeg er sikker på der er noget strint fra en kat eller ræv
på en af pladerne, og så er der nok foregået noget lignende, som:
Dino begyndte at skule efter Blonde og sige "puh hvor du stinker,
nu får du nogle tæsk". Blonde skriger og råber så "kom du bare an, dit tykke
drys"
og så farer Dino efter ham.
Hilsen Denise

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 19-11-01 11:57

> Dino begyndte at skule efter Blonde og sige "puh hvor du stinker,
> nu får du nogle tæsk". Blonde skriger og råber så "kom du bare an, dit
> [...]

Undskyld Denise men jeg fik et af de store latteranfald, da jeg læste den
del. *G*

Men håber meget at du finder en løsning på problemet. For det er da synd for
de 2 drenge at det skal gå så galt, når de er i løbegården.
Så pøj pøj herfra

Joan

Fra : Kate

Dato : 19-11-01 20:24

> [...]
> Blonde og sige "puh hvor du stinker, nu får du nogle tæsk". Blonde
> skriger og råber så "kom du bare an, dit tykke drys"

Hej Denise,

Ligesom Joan komjeg også til at grine højlydt over denne del

HVor er det dog underligt med de misser, man kan virkeligt spekulere
over hvad der foregår indebag alt det pels.

Du nævner rengøring med rodalon, det ville også være min tanke. Måske
skal du også tænke på ydersiden. Nu kan jeg ikke helt husk om der er
flere faste sider, men hvis en ræv eller kat har strintet har den måske
også ramt nogle af de faste sider. Bare en tanke, håber virkeligt at de
to skøre drys bliver ved med at være venner.

--
Kate

Fjern noget fra adressen ved privat svar.

Fra : Denise

Dato : 20-11-01 07:49

Hej Kate

> [...]
> også ramt nogle af de faste sider. Bare en tanke, håber virkeligt at de
> to skøre drys bliver ved med at være venner.

Der er jo grønt plastic-hønsenet og så trægulv (plader), så det kan både
være
på nettet og på pladerne. Jeg synes bare de snuser flere steder, men jeg må
jo give en del af gulvpladerne og nettet når jeg får tid, og måske købe
noget Feliway.
Og så når man kommer hjem fra arbejde, så farer de ind til vinduet og
forventer jeg
åbner ud til løbegården, og ser fornærmet ud, når det ikke sker, og kan
sidde
og kigge ud i løbegården i timevis, men næ nej.
D.v.s de kan ikke engang huske hvad der sker når de er derude sammen, så de
kan jo
ikke forbinde det med noget dårligt eller noget de skal være bange for.
Om det par dage kan de komme ud enkeltvis, og
så må jeg se om jeg nogenlunde kan bestemme hvor de sniffer.
Hilsen Denise

Fra : Helle Andersen

Dato : 19-11-01 15:04

"Ann K" <tsars@os.dk> wrote in message news:9talc2$ni$1@sunsite.dk...
> Og giv så misserne det helt store foredrag om "almindelig, god
> opførsel"!!! *sss*

Lissom du har gjort, med stor succes, med
Saga ? *GG*

--
Helle
DeKatten: http://dekatten.dk

Fra : Ann K

Dato : 19-11-01 23:01

>Lissom du har gjort, med stor succes, med
>Saga ? *GG*

Helt ærligt Helle... tror du jeg er dum, eller.....???? *grin*
Hvorfor forsøge sig med noget, som er dømt til at mislykkes....

Med fornærmet hilsen Ann

Fra : Ann K

Dato : 19-11-01 23:01

Fra : Helle Andersen

Dato : 19-11-01 23:54

"Ann K" <tsars@os.dk> wrote in message news:9tbvl0$284$1@sunsite.dk...
> Helt ærligt Helle... tror du jeg er dum, eller.....???? *grin*
> Hvorfor forsøge sig med noget, som er dømt til at mislykkes....

Nååårh, men det lød jo som om, at du talte af
erfaring - og så tænkte jeg, at det måtte du have
helt tjek på For Jan kan det jo ikke
være......."Jeg er våd, Saga - jeg er VÅD...."

--
Helle
DeKatten: http://dekatten.dk

Fra : Ann K