Hardwarekrav
Fra : Michael Knudsen

Dato : 19-11-01 08:45

Hej gruppe

Jeg skal sætte en computer op som router på et 100Mbit net. Den skal kunne
route 100Mbps, samtidig med at den laver NAT og en smule pakkefilter med få
regler. Det, jeg lurer lidt på, er, hvor stor en computer, jeg skal bruge.
Vil jeg kunne nøjes med en 486er (unlikely), eller skal jeg bruge noget i
PII-/PIII-klassen?

Mvh. Michael
--
Rumour is information distilled so finely that it can filter through
anything.

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 20-11-01 00:20

On Mon, 19 Nov 2001 08:44:50 +0100, Michael Knudsen
<mk267673@but.auc.dk> wrote:

> [...]
> regler. Det, jeg lurer lidt på, er, hvor stor en computer, jeg skal bruge.

Er du sikker på, du ønsker at køre det på en pc?

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Michael Knudsen

Dato : 20-11-01 18:32

Hej Asbjorn

> Er du sikker på, du ønsker at køre det på en pc?

Det er ikke nødvendigvis, hvad jeg ønsker, men det er, hvad det skal.

Mvh. Michael

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 22-11-01 00:07

On Tue, 20 Nov 2001 18:31:39 +0100, Michael Knudsen
<mk267673@but.auc.dk> wrote:

> Det er ikke nødvendigvis, hvad jeg ønsker, men det er, hvad det skal.

Du vil få problemer med at finde økonomisk overskuelig hardware
og et operativsystem, der i praksis vil være i stand til at route
med 100 Mbps full duplex. Hvis mindre kan gøre det, kan hardware-
kravene muligvis også.

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Michael Knudsen

Dato : 26-11-01 15:46

Hej Asbjorn

> [...]
> og et operativsystem, der i praksis vil være i stand til at route
> med 100 Mbps full duplex. Hvis mindre kan gøre det, kan hardware-

Okay, mange tak for svarene, men hvad vil du eventuelt foreslå i stedet? Jeg
tror ikke, der er vilje til at lade "meget" liniekapacitet gå til spilde,
men jeg er dog heller ikke sikker på, hvor meget man vil investere.

Mvh. Michael

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 26-11-01 23:21

On Mon, 26 Nov 2001 15:46:14 +0100, Michael Knudsen
<mk267673@but.auc.dk> wrote:

> Okay, mange tak for svarene, men hvad vil du eventuelt foreslå i
> stedet?

Det afhænger jo af, hvad det faktisk skal bruges til. (Det er fx.
ret afgørende, om hardwaren også skal lave filtrering, firewal-
ling eller lignende, og hvor mange 'ben' der er nødvendige nu, i
næste uge og om et år.

> Jeg tror ikke, der er vilje til at lade "meget" liniekapacitet gå
> til spilde, men jeg er dog heller ikke sikker på, hvor meget man
> vil investere.

Good, fast, cheap -- Pick any two.

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/