Nokia 8210 - Skal man købe den ?
Fra : Morten Simonsen

Dato : 18-11-01 21:20

Hejsa,
Efter at min 3210 er gået i stykker og jeg ikke tror det kan betale dig at
få den lavet, går jeg nu og overvejer hvilken telefon den næste i rækken
skal være.
Jeg har set at man kan få 8210 brugt til under 1500,- men men...
Er det nogen god ide at købe den ?...nogle siger at den går nemt i stykker
f.eks. ved fugt...er der nogle der har den der kan sige lidt om det ?
Er det en dum ide at købe den brugt hvis jeg kan se den virker og ikke er
stjålet ?
Og er der evt. nogle mere man skal checke efter når man er ude og købe brugt
8210 ?

Venlig Hilsen Morten!

Fra : Mads Stetter

Dato : 18-11-01 22:45

"Morten Simonsen" <post@simonsen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> stjålet ?
> Og er der evt. nogle mere man skal checke efter når man er ude og købe

Jeg havde min i et år, og brugte den også på arbejdet (Elektriker) Og der
har aldrig været nogen problmer med den! Dejlig og lille!

Nu er den solgt til fordel for en 8310!

Køb du roligt!

MVH MAds Stetter

Fra : alwresuihalert

Dato : 18-11-01 23:19

snip
> [...]
> stjålet ?
> Og er der evt. nogle mere man skal checke efter når man er ude og købe

Jeg kender også en der har haft problemer med den. Den er ikke så robust som
3210. Men det er nok også et spørgsmål om hvordan man behandler den - og
tilfælde. Al mekanik og elektronik kan gå i stykker.

Fra : Steen Pedersen

Dato : 19-11-01 11:09

Jeg har haft min i over et år nu, og den har været udsat for lidt af hvert,
men den fungerer endnu.

Jeg bruger den dagligt i forbindelse med min laptop, som modem, og ikke
nok med at den kan køre 14.4 modsat mange andre der kun kan køre 9.6, men
den er meget stabil.

Så jeg kan da kun anbefale at købe den

Mvh

Steen

--
Posted from gw-it.mobilix.net [212.97.206.26]

Fra : Hans-Jacob Møgelmose

Dato : 19-11-01 21:33

> Er det en dum ide at købe den brugt hvis jeg kan se den virker og ikke er
> stjålet ?
Før der kommer en masse og jorder stakkels _lille_ 8210 ned så:
8210 har den lille ting at kontakten mellem display og skærm er lid
skrøbelig Hvis den rykker sig løs eller flytter sig kan dette forvringe
signalet til skærmen og derved forvrænge billedet eller i værstefald fjerne
det helt.
Jeg startede med at hvae en der virkede i ca 14 dage så begyndte den den kom
straks på værksted og den virkede fint i over en måned men så begyndte den
udover det med skærmen at miste signal hele tiden (lidt ligesom 3210 gør når
den bliver ældre men ikke af samme årsag) det var en
"tredje-grads-reperation" som værkstedet ikke måtte udføre så en tur til
Finland skulle den det blev jeg imidlertidigt lidt sur over og det endte med
at jeg gik derfra med en splinterny telefon med et klistermærke hvor der
påænt stod "replacement phone Org. IMEI xxxxx osv." under batteriet...
Og siden da har den virket upåklageligt har nu solgt den for at prøve noget
nyt (siemens) men jeg har absolut intet at negativt at sige om den udover at
du kan være uheldig at få en der har været behandlet forkert...
Husk at hvis den har lavet fejlen før (ifølge forrige ejer) og den nu gør
det igen så husk at der er noget der hedder replacement phone evt. vift med
et club nokia kort.....

Mvh.
Hans-Jacob

Fra : Jakob

Dato : 20-11-01 21:28

Har haft det samme problem med 2 stk......og nu gider jeg ikke det mere.

Jakob