Help! newbie
Fra : Lars Mortensen

Dato : 18-11-01 15:27

Hej er der nogen der kan hjælpe med en opgave jeg har fået stillet på
datamatiker.

Den strøm der leveres fra en transformator station, måles en gang hver time
over en periode på 72 timer.

Strømmen kan variere mellem 330 - 430.

1) Indlæs 72 forsk værdier og placer i array.

2) Lav en metode til gennemsnit.

3) Udskriv markering ud for alle de timer hvor målingerne afviger mere end
10% fra gennemsnit.

4) Udskriv markering for alle de timepar(1 og2, 2og3,3og4,....71og72)

Jeg ved godt det er meget på en gang, men jeg har altså prøvet i lang tid
men kan ikke få min random metode til at virke på et array.

Tak for hjælpen

Lars

Fra : Ulrik Magnusson

Dato : 18-11-01 23:25

Lars Mortensen wrote:

> Hej er der nogen der kan hjælpe med en opgave jeg har fået stillet på
> datamatiker.

Nu hvor det er en skoleopgave giver det vel ikke meget mening at vi
serverer løsningen, så du må hellere give os noget kode som ikke
virker og som vi kan komme med gode råd til. (jeg kan ikke lige se
hvad du skal bruge en random metode til).

Ulrik Magnusson

Fra : Martin Kristensen

Dato : 19-11-01 11:52

"Lars Mortensen" <lakamo@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg ved godt det er meget på en gang, men jeg har altså prøvet i lang tid
> men kan ikke få min random metode til at virke på et array.

Kan du ikke finde ud af at putte nogen tilfældige tal ind i et array eller
hva'? Det skulle vel ikke være så svært...

int[] array1=new int[72];
int pointer=0;

public void putTal()
{