Ustabil ADSL igennem switch
Fra : Steffen Andersen

Dato : 19-11-01 15:21

Hej NG!

Jeg har et problem med ADSL igennem min UNEX 5 ports switch!

Hvis jeg tilslutter det på følgende måde:
[ADSL modem]------"IKKE krydset kabel"------[Switch]------"ikke krydset
kabel"----PC.
Kan jeg godt få forbindelse, dog hakker den meget og er utrolig ustabil!

Hvis jeg tilslutter det på følgende måde:
[ADSL modem]------"krydset kabel"------[Switch]------"ikke krydset
kabel"----PC.
Er der overhovedet ikke nogen forbindelse!
Og efter hvad jeg har læst herinde skulle dette være den rigtige måde!

Hvis jeg tilslutter ADSL modem og PC direkte gennem IKKE krydset kabel er
der fin stabil forbindelse!

Det skal lige siges at da jeg ringede til TDC sagde de at der var noget galt
med vores tlf. linje!
Men hvorfor er der så stabil forbindelse, hvis jeg tilslutter direkte gennem
ADSL modem til PC med ikke krydset kabel!

Håber nogen kan svare!!
For TDC kan ikke!!

Med Venlig Hilsen
Steffen A

Fra : Peter Brandt Jørgens~

Dato : 18-11-01 15:58

"Steffen Andersen" <steffen_a50@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej NG!
>
> Jeg har et problem med ADSL igennem min UNEX 5 ports switch!

Du har også et problem med Dit ur...... Det er d. 18. idag....

Peter Brandt Jørgensen
peterbj@peterbj.dk
www.peterbj.dk (Nu over 750 vitser!!!)

Fra : Martin Petersen

Dato : 18-11-01 16:17

"Steffen Andersen" <steffen_a50@hotmail.com> wrote in message
> Hej NG!
selv hej

> [...]
gennem
> ADSL modem til PC med ikke krydset kabel!
Bruger du en evt. up-link port (der skal nemlig ikke bruges krydset kabel)??

/Martin

Fra : Steffen Andersen

Dato : 18-11-01 17:06

> galt
> gennem
> Bruger du en evt. up-link port (der skal nemlig ikke bruges krydset
kabel)??

Jeg har prøvet uplink porten på UNEX switchen, der har jeg både prøvet med
krydset og ikke krydset kabel!
Det virkede kun med "ikke krydset", dog hakker det utrolig meget!

Så man skulle dermed tro at linje er i uorden (ligesom TDC siger)!

Men det er mærkeligt at det køre helt stabilt hvis jeg køre direkte fra ADSL
modem til netkort/PC!

/Steffen

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 18-11-01 17:19

Hej

> [...]

>kabel"----PC.
>Kan jeg godt få forbindelse, dog hakker den meget og er utrolig ustabil!

Ovenstående opsætning er den korrekte, _hvis_ du benytter "uplink"
stikket på switchen til forbindelsen mellem switch og modem ! - Hvis du
istedet benytter et af de andre stik, skal det være krydset kabel.

Du skal ha' grønt lys i dioderne på forbindelsen til din(e) PC'(er) og
gult lys i dioden på forbindelse mellem switch og modem.

Mon ikke ustabiliteten skal tilskrives det problem med din
telefonledning som du nævner.

--
M.v.h. Ole®

Fra : Steffen Andersen

Dato : 18-11-01 19:18

> [...]
> gult lys i dioden på forbindelse mellem switch og modem.
>
> Mon ikke ustabiliteten skal tilskrives det problem med din

Ja nu fandt jeg ud af man også kan tilslutte ADSL modemet til hvilken som
helst port
i switchen, hvis man bare, som du skriver, bruger et krydset kabel!
Det hjalp faktisk lidt på stabiliteten!!

Men jeg har flere gange herinde læst at man kun kunne bruge up-link porten
og
det skulle være et krydset! Mærkeligt!

Jeg har kun installeret TCP/IP protokollen og netværkskorten!
Har det nogen betydning?

Da det jo stadig er ustabil!

MVH
Steffen A

Fra : Martin Petersen

Dato : 18-11-01 19:44

> Ja nu fandt jeg ud af man også kan tilslutte ADSL modemet til hvilken som
> helst port
> i switchen, hvis man bare, som du skriver, bruger et krydset kabel!
> Det hjalp faktisk lidt på stabiliteten!!
Lyder mystisk

> Men jeg har flere gange herinde læst at man kun kunne bruge up-link porten
> og
> det skulle være et krydset! Mærkeligt!
Det er forkert..

> Jeg har kun installeret TCP/IP protokollen og netværkskorten!
> Har det nogen betydning?
Det burde det ikke have..

Er du 100% sikker på at forbindelsen konsekvent er mere stabil ved direkte
tilslutning?

Bruger du et andet kabel til direkte tilslutning? - dårlige kabler kunne
være en årsag..

Ellers må der være noget galt med switchen.

/Martin

/Martin

Fra : Steffen Andersen

Dato : 18-11-01 20:54

> [...]
> Det burde det ikke have..
>
> Er du 100% sikker på at forbindelsen konsekvent er mere stabil ved direkte

Ja det er jeg!

> Bruger du et andet kabel til direkte tilslutning? - dårlige kabler kunne
> være en årsag..

Jeg har prøvet med alle kabler i alle muligheder!,
såeee...

> Ellers må der være noget galt med switchen.

Jeg tror jeg vil høre hvad TDC siger i deres butik og se om jeg ikke kan få
den byttet!

/Steffen

Fra : Steffen Andersen

Dato : 18-11-01 20:54

> [...]
> Det burde det ikke have..
>
> Er du 100% sikker på at forbindelsen konsekvent er mere stabil ved direkte

Ja det er jeg!

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 18-11-01 23:38

Hej

"Steffen Andersen" <steffen_a50@hotmail.com> wrote:

>Men jeg har flere gange herinde læst at man kun kunne bruge up-link porten
>og det skulle være et krydset! Mærkeligt!

Ja, det har jeg også set - Jeg tror nogen har læst i den medfølgende
manual, eller kigget på den CD-rom der følger med bredbånd/ADSL, der er
en fejl i een af de 2, husker ikke lige hvilken, men der står netop at
det skal være et krydset kabel - men, det er altså forkert.

>Jeg har kun installeret TCP/IP protokollen og netværkskorten!
>Har det nogen betydning?

Nej det skulle være godt nok. - Iøvrigt, den nemmeste måde at få
maskinerne i dit lokalnet til at snakke sammen på, er jo ved at install.
NetBui protokollen, den kræver ingen form for konfigurering, IP
adresser, osv. - Blot husk at aktivere "dele filer/mapper" på de
tilsluttede maskiner.

--
M.v.h. Ole®

Fra : Kas.

Dato : 19-11-01 12:16

"Steffen Andersen" <steffen_a50@hotmail.com> wrote in message

> Hvis jeg tilslutter ADSL modem og PC direkte gennem IKKE krydset kabel er
> der fin stabil forbindelse!

Så siger det sig selv, at der intet er galt med din linje.

Mvh. Kasper

Fra : Steffen Andersen

Dato : 19-11-01 16:16

> Så siger det sig selv, at der intet er galt med din linje.

Det havde ellers været lækkert hvis der var, for så kunne TDC bare "lige"
ordne det og problemet var løst!
Men det er det jo ikke nu!

Nogen der ellers har et forslag til hvad der kan være skyld i at
forbindelsen "hakker"??

/Steffen

Fra : Michael Frendorf

Dato : 04-02-02 23:02

> [...]
> ordne det og problemet var løst!
> Men det er det jo ikke nu!
>
> Nogen der ellers har et forslag til hvad der kan være skyld i at

Er switchen med autosense (10/100) på alle portene? Jeg har ofte set
problemer i installationer med 10 Mbit porte på modemer og routere , som
skulle forbindes til switchporte med autosense 10/100. Et ofte set symptom
bestod i, at en ping ud gennem kombinationen mistede pakker.

Løsningen var her at sætte switchen til at køre fast 10 Mbit med halv
duplex.

Michael