Bedste dance/techno cd??
Fra : zcully

Dato : 18-11-01 12:30

Det kom jeg bare lige til at tænke på forleden dag da jeg satte Prodigy:
Music for the jilted generation på.
For mig står den for noget af det fedest der er lavet indenfor den genre.
Nærmest en forgænger for alt nyere dance. Og jeg bliver aldrig trær af den.

Hva syntes i? Og nej jeg mener ikke compilationer.

/Zcully

Fra : Kasper

Dato : 18-11-01 13:08

On Sun, 18 Nov 2001 12:29:50 +0100, "zcully" <zcully@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>Nærmest en forgænger for alt nyere dance. Og jeg bliver aldrig trær af den.

Ja, det er helt sikkert en genial cd. Vi må bare håbe på at deres
næste album bliver ligeså u-kommerciel som den, i modsætning til Fat
of the Land.

Voodoo. Who do? What you don't dare do, people.

--
Kasper

E-mail: rbb at rocketmail.com

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 18-11-01 14:27

zcully skrev: (messageID:

> [...]
> For mig står den for noget af det fedest der er lavet indenfor den
> genre. Nærmest en forgænger for alt nyere dance. Og jeg bliver aldrig

Nu skal vi lige huske, at nok er Prodigy fremragende, men hele den
elektroniske dance-scene startede altså ikke med dem. Iøvrigt synes jeg
nutidens dance er mere inspireret af den tidlige "italienske" house end af
Prodigys drum'n'bass-inspirerede sammensmeltning.

Men bortset fra det, giver jeg dig ret. Music for... er et glimrende album.

> Hva syntes i? Og nej jeg mener ikke compilationer.

Ja Prodigy er, også for mig, noget af det bedste indenfor den genre
(specielt det "gamle").

Men, men, men. Der er andre, som presser på i kampen om toppen:

- Bjørn Svin "Benene på Nakken" (OK, det er underligt, men godt! :))

- LDC "Plasma" (Med Torsten Fenslau, der senere blev en del af Culture Beat,
LDC er dog ikke poppet som CB.)

- The Overlords "Organic?" (Dansk klaaaaaaaaaaassiker :) Fra før Ian blev
(mere) mærkelig sammen med Krishna-folkene :))

Endvidere må man ikke glemme artister som Kraftwerk, Air, Koxbox (Ian igen
:)) m.fl.

--
Kasper Damkjær
http://www.damkjaer.net

Fra : Kasper

Dato : 18-11-01 15:15

On 18 Nov 2001 13:26:34 GMT, "Kasper Damkjær" <usenet@damkjaer.net>
wrote:

> [...]
>(mere) mærkelig sammen med Krishna-folkene :))
>
>Endvidere må man ikke glemme artister som Kraftwerk, Air, Koxbox (Ian igen

Samt Daft Punk, Leftfield og Future Sound of London.

Bassquake.co.uk's real-audio arkiv er desuden fyldt med klassikere
inden for den elektroniske genre.

--
Kasper

E-mail: rbb at rocketmail.com

Fra : Ingrid Kristensen

Dato : 19-11-01 13:22

> [...]
> Prodigys drum'n'bass-inspirerede sammensmeltning.
>
> Men bortset fra det, giver jeg dig ret. Music for... er et glimrende album.

Jeg er normalt ikke meget for dance, men når jeg hører Prodigy, som jeg er enig
med dig i, er drumm´n´bass-inspireret, så bøjer jeg mig i støvet. Jeg får ondt
i hovedet af den monotone house-inspirerede dancesound.
Ikris

--
Posted from 213.237.104.171.adsl.by.worldonline.dk [213.237.104.171]

Fra : Lars Knudsen

Dato : 27-11-01 19:26

Ingrid Kristensen <ikris@excite.ca> skrev i en
nyhedsmeddelelse:f26b0f4891db7deb57981e39b72a6960.35595@mygate.mailgate.org.
> [...]
ondt
> i hovedet af den monotone house-inspirerede dancesound.

Humm....blev det ikke kategoriseret som big beat, dengang...?

/doc

http://www.mp3.com/mindfly

Fra : Kasper Aae

Dato : 28-11-01 17:02

On Tue, 27 Nov 2001 19:26:11 +0100, "Lars Knudsen" <plumfeber@c.dk>
wrote:

>enig
>ondt
>
>Humm....blev det ikke kategoriseret som big beat, dengang...?

Det var vist kun fra deres 3. album. Den første var meget jungle/drum
& Bass agtig. Nummer to var mere techno/house inspireret.
--
Kasper Aae

E-mail: rbb at rocketmail.com

Fra : Invader Zim

Dato : 18-11-01 15:31

"zcully" <zcully@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> For mig står den for noget af det fedest der er lavet indenfor den genre.
> Nærmest en forgænger for alt nyere dance.

Nej.

Pladen er genial, men den er på ingen måde en forgænger for ''alt nyere
dance''.
Der er så mange variationer inden for dance at det ville være en
fejltagelse at bare generalisere det og kalde alt sammen for ''nyere
dance''.

-Invader Zim

np: Wumpscut - Ewig

Fra : Jonas

Dato : 19-11-01 12:44

zcully wrote:

> [...]
> Nærmest en forgænger for alt nyere dance. Og jeg bliver aldrig trær af den.
>
> Hva syntes i? Og nej jeg mener ikke compilationer.

Prodigy er måske meget effektive men ikke særlig innovative.
På trods af de ofte har fået mig til at hoppe rundt i noget der ligner ekstase,
så synes jeg desuden at det bliver lidt kedeligt i længden.

Personligt mener jeg at Leftfield: "Leftism" er den bedste og vigtigste
elektroniske udgivelse i 90'erne. (Man kan altid købe den til midprice, så det
er min foretrukne gave til alle!)
Og må jeg så lige få den store engelske trio (nu duo) UNDERWORLD på banen - de
har lavet nogle fantastiske plader og i høj grad udviklet musikken.
___
Jonas _ /.o,_\ __