isdn adsl
Fra : Onix

Dato : 18-11-01 12:20

Hej NG !

Jeg har netop fået Adsl via Cybercity, som har opsat ekstra telefon stik til
adsl forbindelsen. Samtidig har jeg ISDN hos Teledanmark, men ønsker nu at
afmelde Isdn, da jeg har alm. analog telefon.

Mit spørgsmål går på følgende;

Skal jeg gøre min ADSL udbyder Cybercity opmærksom på, at jeg nedtager min
ISDN forbindelse hos TDC ? Dvs. vil det gøre nogen forskel i forhold til min
ADSL forbindelse ?

Kan jeg mundligt gå ned i min TDC butik og opsige ISDN abonnementet ? og
skal nt-boksen afleveres der ?

Mvh¨

Onix

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 18-11-01 12:28

"Onix" <3kantsomr@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
min
> ISDN forbindelse hos TDC ? Dvs. vil det gøre nogen forskel i forhold

Nej og nej

> Kan jeg mundligt gå ned i min TDC butik og opsige ISDN abonnementet ?
og
> skal nt-boksen afleveres der ?

Ring til 80808011 og bed om en konvertering til PSTN (du vil vel gerne
have en analog linje?)

Fra : Finn Jensen

Dato : 18-11-01 12:30

> [...]
> ISDN forbindelse hos TDC ? Dvs. vil det gøre nogen forskel i forhold til

Hvis du har en ekstra linje til dit ADSL så kommer din fast installation
ikke CC ved og omvendt kommer din ADSL ikke TDC ved.

Da jeg fik WOL ADSL fik jeg en ekstra linje lagt ind og ringede til TDC og
bad dem komme og nedtage min ISDN linje.

> Kan jeg mundligt gå ned i min TDC butik og opsige ISDN abonnementet ?

Det kan du godt eller ringe til TDC Kundeservice som sender dig en
bekræftigelse på opsigelsen og tilbagekonverteringen til analog linje.

>og skal nt-boksen afleveres der ?

Ja NT-boksen er TDC´s ejendom. Hvis du får en teknikker ud tager han den
automatisk med ellers skal den tilbageleveres til TDC.

Men det koster penge (mange penge) at nedlægge sin ISDN linje uanset om du "
Gør det selv " eller får en teknikker til det.

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Gevaldi

Dato : 18-11-01 12:45

"Finn Jensen" <info@shannon-fly-dressing.dk> skrev i en meddelelse

> Men det koster penge (mange penge) at nedlægge sin ISDN linje uanset
om du "
> Gør det selv " eller får en teknikker til det.

Det kommer nu an på hvornår ISDN
abb. er blevet oprettet.
Svjh. er tilbage konvertering gratis hvis
det er oprettet før 1.5.2000, men man
skal selv via brev gøre TDC opmærksom
på det.

/Gevaldi

Fra : Jakob Paikin

Dato : 18-11-01 13:37

On Sun, 18 Nov 2001 12:29:55 +0100, "Finn Jensen"
<info@shannon-fly-dressing.dk> wrote:

>Men det koster penge (mange penge) at nedlægge sin ISDN linje uanset om du "
>Gør det selv " eller får en teknikker til det.

Det koster ikke noget at _nedlægge_ linjen. Men det kan koste noget at
få den konverteret til PSTN.

--
Jakob Paikin

Fra : Jan Andersen

Dato : 18-11-01 13:53

Onix wrote:

> [...]
> ADSL forbindelse ?
>
> Kan jeg mundligt gå ned i min TDC butik og opsige ISDN abonnementet ? og

Davs...

Er det på delt rå kobber eller via ekstra rå kobber ???

Hvis et er på ektra rå kobber skulle der ikke være nogen problemer.

Så vidt jeg ved kan CC asdl ikke køre over ISDN, via delt rå kobber, da CC ikke
har udstyr (læs
ville ofre de mange penge i den teknologi). JEg måtte selv konvertere fra ISDN
til PSTN for at få CC asdl.

Det koster 450 kr at få konverteret, med mindre at du har fået ISDN før
01/14-2000, det er meget svært at overbevise TD om dette, men det kan lukkedes
når man taler pænt meget længe med deres chef

--
Venlig hilsen / With kind regards

Jan Andersen

Icq nr: 1350088
Fidonet: 2:236/522.278
Web communications centre: http://wwp.mirabilis.com/1350088
Orgin: Hiroshima 45 - Tjernobyl 86 - Windows 98 - Year 2000

Fra : Ukendt

Dato : 03-12-01 23:53

Jan Andersen <jea@vip.cybercity.dk> wrote in

> Så vidt jeg ved kan CC asdl ikke køre over ISDN, via delt rå
> kobber, da CC ikke har udstyr (læs
> ville ofre de mange penge i den teknologi). JEg måtte selv
> konvertere fra ISDN til PSTN for at få CC asdl.

Det er korrekt. Og hvis man nægter at konvertere sin ISDN-forbindelse
kan man ikke få CC-ADSL. Jeg har derfor ikke CC-ADSL, men får BB|ADSL
på onsdag...

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Simon H. Pedersen

Dato : 06-12-01 00:21

"Jesper G. Poulsen" <mozilla.at.ingensteder.dk> skrev i en meddelelse

> Det er korrekt. Og hvis man nægter at konvertere sin ISDN-forbindelse
> kan man ikke få CC-ADSL. Jeg har derfor ikke CC-ADSL, men får BB|ADSL
> på onsdag...

Man behøver da ikke nægte noget.

CC tilbyder dig en ADSL-linie hvis du enten har et ekstra kobberpar eller en
analog linie.

--

Mvh. Simon Pedersen

- My CPU is a neuro-net processor - a learning computer.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 06-12-01 08:52

"Simon H. Pedersen" <notvalid@ninjastjerne.kast> wrote in message
> Man behøver da ikke nægte noget.
> CC tilbyder dig en ADSL-linie hvis du enten har et ekstra kobberpar eller
en
> analog linie.

Og jeg har ingen af delene. Jeg har ISDN (til telefoni) og det bliver jeg
ved med at ha'... Sådan er det.