Læse fra COM1
Fra : Morten Blinksbjerg N~

Dato : 18-11-01 00:53

Hej,

Er der nogen herinde der har prøvet at læse fra COM1
i Java, og har et lille eksempel jeg kan se?

Det er til en windows maskine...

--
Morten Blinksbjerg Nielsen
http://www.mbn.dk/

Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 18-11-01 00:47

Morten Blinksbjerg Nielsen <usenet@mbn.dk> wrote in message
> Hej,
>
> Er der nogen herinde der har prøvet at læse fra COM1
> i Java, og har et lille eksempel jeg kan se?

> [...]
Hej Morten

Jeg har ikke lige et eksempel på mig, men kig på
http://java.sun.com/products/javacomm/
Her ligger Java Communications API som blandt andet kan
følgende "This version of the Java Communications API contains
support for RS232 serial ports and IEEE 1284 parallel ports.
With updated functionality, one can:

Enumerate ports available on the system.
Open and claim ownership of ports.
Resolve port ownership contention between multiple applications.
Perform asynchronous and synchronous I/O on ports.
Receive Beans-style events describing communication port state
changes.

Håber du kan bruge det til noget
--
Mikkel Bundgaard
IT University of Copenhagen

Fra : Morten Blinksbjerg N~

Dato : 18-11-01 23:23

> Jeg har ikke lige et eksempel på mig, men kig på
> http://java.sun.com/products/javacomm/

Tak :)

....men jeg kan ikke helt få Sun's SimpleRead eksempel
til at virke:

C:\jdk1.4\bin>javac SimpleRead.java

C:\jdk1.4\bin>java SimpleRead
Exception in thread "main" java.lang.NoClassDefFoundError: SimpleRead

Nogen hints til hvorfor der ikke sker noget mere spændende?

Fra : Martin Ehmsen

Dato : 19-11-01 01:03

Morten Blinksbjerg Nielsen wrote:
> C:\jdk1.4\bin>java SimpleRead
> Exception in thread "main" java.lang.NoClassDefFoundError: SimpleRead
>
> Nogen hints til hvorfor der ikke sker noget mere spændende?

Det lyder som den sædvanlige Classpath historie??
Kan det være fordi du fornylig har installeret jdk 1.4 beta, og ikke
har fået opdateret din classpath?? Eller kan det være fordi Java.comm
ikke kan fungere med jdk 1.4??

Mvh.
Martin Ehmsen
--
"Life is good for only two things,
discovering mathematics and teaching mathematics"

Fra : Morten Blinksbjerg N~

Dato : 19-11-01 15:39

> Det lyder som den sædvanlige Classpath historie??

I min C:\autoexec.bat står der:

set CLASSPATH=c:\jdk1.4\lib\comm.jar
set CLASSPATH=c:\commapi\samples\Blackbox\BlackBox.jar;%CLASSPATH%

Adressen til comm.jar er rigtig.

Fra : Ulrik Magnusson

Dato : 19-11-01 16:40

Morten Blinksbjerg Nielsen wrote:

> I min C:\autoexec.bat står der:
> set CLASSPATH=c:\jdk1.4\lib\comm.jar
> set CLASSPATH=c:\commapi\samples\Blackbox\BlackBox.jar;%CLASSPATH%

Prøv evt:

set CLASSPATH=c:\jdk1.4\lib\comm.jar
set CLASSPATH=c:\commapi\samples\Blackbox\BlackBox.jar;%CLASSPATH%;.;

- punktum står for "current directory"

Ulrik Magnusson

Fra : Morten Blinksbjerg N~

Dato : 19-11-01 18:37

> Prøv evt:
>
> set CLASSPATH=c:\jdk1.4\lib\comm.jar
> set CLASSPATH=c:\commapi\samples\Blackbox\BlackBox.jar;%CLASSPATH%;.;

Nu kommer der ikke nogen fejl, så det virker sikkert

(Jeg ved ikke helt hvad eksemplet skulle gøre...)

Tak :)

Fra : Morten Blinksbjerg N~

Dato : 19-11-01 15:39