Giv mig dommen over min nye baggrund ;-)
Fra : Finn Jensen

Dato : 17-11-01 19:54

Hejsa,

Så blev den nye baggrund færdig.

Mit allerførste forsøg kan ses på :
http://www.shannon-fly-dressing.dk/baggrund/ .

Håber ikke den er al for kikset ? )

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Christian Steffensen

Dato : 17-11-01 20:36

Det ligner jo moderne kunst
Måske ikke helt naturtro, men slet ikke dårlig!

Christian Steffensen
www.akvariesiden.dk

Fra : Finn Jensen

Dato : 17-11-01 20:44

"Christian Steffensen" <christian@akvariesiden.dk> skrev i en meddelelse

> Det ligner jo moderne kunst

Tror du så den kan udstilles på Lousiana ??

> Måske ikke helt naturtro, men slet ikke dårlig!

Takker for komplimenten . Er i hvert fald lidt kønnere end den gamle
sorte af plastik som sad klistret bag på

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Jesper Bohmann

Dato : 17-11-01 21:31

Tjaa ikke særlig naturtro, men højst sandsynligt bedre end jeg kan
lave den, og ja jeg vil lige sige at det der med kunsten ikke er helt
forkert hehe, for det naturlige er der ihvertfald ikke.

Mvh.
Jesper

On Sat, 17 Nov 2001 19:53:34 +0100, "Finn Jensen"

Fra : Finn Jensen

Dato : 18-11-01 07:40

"Jesper Bohmann" <maredk@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> Tjaa ikke særlig naturtro, men højst sandsynligt bedre end jeg kan
> lave den, og ja jeg vil lige sige at det der med kunsten ikke er helt
> forkert hehe, for det naturlige er der ihvertfald ikke.

He he takker

Ang. naturtro, så anede jeg ikke en meter om hvordan der evt. så ud der hvor
disse fisk oprindelig lever så det jeg blot gik efter var den meget lyse /
hvide farve som matchede både kalksten og bundlaget. Og så for at få det
lidt 3 dimesionelle udseene, så fik flamingopladen lidt hist og pist med den
runde pensel dyppet i acetone .

Flamingpladen er kun 25 mm tyk af hensyn til dybden i det pågældende
akvarium, men skulle man lave deciderer klipper eller huler så skulle man
nok op i 100 mm. men det tillod pladsen ikke. Men når jeg får ( råd ! ) til
det " helt vilde " så skal der nok blive plads til den store baggrund.

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Torben Mathiassen

Dato : 17-11-01 21:52

Jeg tror den kunne blive meget naturtro hvis du malede den med nogle
naturtro farver. Eventuelt gråsort skifer farver. Men spørg mig ikke hvordan
eller med hvad, for jeg har aldrig selv givet mig i kast med et sådanne
projekt...så hatten af for dig.

Torben

Fra : Ditte Cecilie Simons~

Dato : 18-11-01 00:17

"Finn Jensen" <info@shannon-fly-dressing.dk> wrote in message
> [...]

Hej Finn.
Utrolig flot og kunstnerisk baggrund. Det gør jo ikke noget at den ikke er
helt naturtro, da akvariet, jo i mange tilfælde skal gøre det ud for et
kunstværk. Vil gerne se hvordan det ser ud med vand og fisk i, også.
Hilsen Ditte

Fra : Finn Jensen

Dato : 18-11-01 07:35

"Ditte Cecilie Simonsen" <ditte@godjenta.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> helt naturtro, da akvariet, jo i mange tilfælde skal gøre det ud for et
> kunstværk. Vil gerne se hvordan det ser ud med vand og fisk i, også.

Hej Ditte,

Der _er_ vand og fsk i akvariet . Det er blot meget rent.. Den ene
fisk kan du se ved sneglehus nr. 5 fra højre side

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : PS

Dato : 18-11-01 14:11

Finn Jensen <info@shannon-fly-dressing.dk> skrev i en
> [...]

Hej Finn!
Ja, kunstværk eller ikke kunstværk, det kommer velnok an på hvilke øjne der
ser. Det som umiddelbart var min første tanke, da jeg så billedet var, at
det ser usædvanlig glat ud. Har du glattet den med vilje, som når man
glatter fugerne imellem fliserne eller er den bare blevet sådan af sig selv?
Måske det ville være bedre at duppe Alfixen på, så den blev lidt mere ru.
Hilsen Per.
ICQ#:137691871

Fra : Finn Jensen

Dato : 18-11-01 14:52

"PS" <bassist@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
selv?
> Måske det ville være bedre at duppe Alfixen på, så den blev lidt mere ru.

Hej Per,

Det er vist billedet der gør at den ser glat ud.

Når du ser på akvariet og baggrunden så er den meget ru ligesom groft
sandpapir og ujævn.

Jeg brugte en pensel til at smørre Alfixen på og da det var halvtør glattede
jeg skarpe kanter og pensel strøg af med en våd pegefinger. På den måde fik
jeg helt glatte og jævne overgange mellem forhøjninger og fordybninger og
fjernede penselstrøj. Da Alfixen jo var halvtør da jeg gjorde dette blev det
færdige resultat det som på billedet ser meget glat ud men er ru som
sandpapir.

Skal det være helt glat så skal man nok bruge meget fint vådslibepapir når
Alfixen er knastør. Omvendt er er den Alfix jeg brugte ( Cerafill 5 ) meget
fintkornet så hvis man vil have det meget grove udseene er man nok nødt til
at tilsætte noget fint grus f.eks. Robbendale.

Det jeg havde i tankerne med den pågldende baggrund var den hvide farve som
skulle matche både gruset og kalkstenen og overfalden skulle være som på en
kalksten.

Ja faktisk var det kalksten jeg ville efterligne !!. ))))....OK, kan høre
på alle Jeres udemærket kommentarer at jeg vist ramte moderne kunst bedre
end kalksten ?? )))

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Finn Jensen

Dato : 18-11-01 15:08

> Ja faktisk var det kalksten jeg ville efterligne !!. ))))....OK, kan
høre
> på alle Jeres udemærket kommentarer at jeg vist ramte moderne kunst bedre
> end kalksten ?? )))

Jah..det problem lider alle Kunstere jo under...mangel på forståelse *snøft*
)))

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : news.worldonline.dk

Dato : 18-11-01 20:19

> [...]

høre
> på alle Jeres udemærket kommentarer at jeg vist ramte moderne kunst bedre

Hvis jeg ikke husker fejl, kommer du fra Løgstør, hvor man vel
nærmest har alle forudsætninger for at studere kalksten Hvad
med at hente en håndfuld at det fine materiale, der ligger i
tonsvis ude ved Dankalk og så smide det på den endnu våde overflade?

mvh
Jan

Fra : Finn Jensen

Dato : 18-11-01 20:50

"news.worldonline.dk" <jan@boegh._X_net> skrev i en meddelelse

> [...]
> med at hente en håndfuld at det fine materiale, der ligger i
> tonsvis ude ved Dankalk og så smide det på den endnu våde overflade?

He he - tanken har strejfet mig at liste der ud en mørk nat og grave rundt
i kridtgraven . Især med de priser som fiskepusherne tager for kalksten.

Hvorfor jeg endnu ikke har gjort det er fordi jeg er i tvivl om kalksten og
det kridt hos Dankalk er det samme og kan bruges ?. Jeg mindes noget med at
den slags kridt/kalk bruges i Sverige og Norge til at hælde i lakseelvene
for at gøre sur vand rent....men jeg er ikke lige heeeelt sikker . Men
den kalk jeg tænker på gør i hvert fald vandet mælkehvidt og opløses meget
hurtig. Så jeg har endnu ikke været ude hos Dankalk af den grund.

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : PS

Dato : 18-11-01 20:55

--
ICQ#:137691871

> [...]
> den kalk jeg tænker på gør i hvert fald vandet mælkehvidt og opløses meget
> hurtig. Så jeg har endnu ikke været ude hos Dankalk af den grund.

Hej Finn!
Hvis du mangler kalksten så prøv at ring til Langelands Aquarium. De har
netop lukket og tømt alle akvarierne. Jeg mener at din navnebroder Finn
derude har en masse kalksten. Men de er vel dyre at sende?
Hilsen Per.

Fra : Finn Jensen

Dato : 18-11-01 21:03

> [...]
> netop lukket og tømt alle akvarierne. Jeg mener at din navnebroder Finn
> derude har en masse kalksten. Men de er vel dyre at sende?

Hej Per,

Ja de er temmelig tunge. Den som er på billedet :
http://shannon-fly-dressing.dk/baggrund/ vejer 5 kilo og er ikke mere end
godt 27 x 30 x 7 cm.

--
Venligst