sange som filmtitler
Fra : Kirsten Larsen

Dato : 17-11-01 17:53

Hej
Jeg leder efter sange, som er blevet brugt som filmtitler. Fx
"Pretty in Pink", "Pretty Woman", "When a Man Loves a Woman",
"Jumping Jack Flash","Sea of Love""Blue Velvet", "Stand by me".
Kan I hjælpe mig med andre?
Gerne nogle, der er lidt nyere.
På forhånd tak
Kirsten

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 17-11-01 18:10

Man on the Moon (R.E.M.)

--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : zcully

Dato : 17-11-01 19:00

American Pie.

Fra : Tommy Nielsen

Dato : 17-11-01 20:24

St. Elmo's fire.

Tommy Nielsen.
skuf@mail.dk

Fra : Zeki_s Sabic

Dato : 18-11-01 06:18

'The Crying Game' og så selvfølgelig:
-'Goldfinger' (Shirley Bassey)
-'Thunderball' (Tom Jones)
-'You only live twice' (Nancy Sinatra)
-'Diamonds are forever' (S. Bassey)
-'Live and let die' (Paul McCartney)
-'Moonraker' (hmm... Shirley Bassey)
-'For your eyes only' (Sheena Easton)
-'A view to a kill' (Duran Duran)
-'The living daylights' (A-ha)
-'Goldeneye' (Tina Turner)
-'Tomorrow never dies' (Sheryl Crow)
-'The world is not enough' (Garbage)

Zeki

--
Posted from [194.198.233.44]

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 18-11-01 11:25

"Zeki_s Sabic" <sinners.inn@image.dk>
> 'The Crying Game' og så selvfølgelig:
> [...]

- 'License to kill' (Gladys Knight)
- 'The man with the golden gun' (Lulu)
- 'From Russia with love' (Matt Monro)

Desuden et instrumentaltema med titlen 'On her Majesty's secret service'.
Der er et par sange mere i Bond-samlingen, men de har ikke samme titel
som filmene.

Fra : Zeki

Dato : 18-11-01 14:01

> Desuden et instrumentaltema med titlen 'On her Majesty's secret service'.

'From Russia with Love' var også i startteksterne en instrumentalversion.

> Der er et par sange mere i Bond-samlingen, men de har ikke samme titel
> som filmene.

All time high fra 'Octopussy' og ?

Zeki

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 18-11-01 19:37

"Zeki" <sinners.inn@image.dk>

> All time high fra 'Octopussy' og ?

"Nobody does it better" (Carly Simon) fra "The Spy Who Loved Me".

Det er vist 19, ikke? Altså, når vi holder "Dr. No" uden for,
for den havde vist kun det originale Bond-tema.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 18-11-01 19:08

'The Crying Game' OK, men de øvrige er jo melodier, der er lavet til
filmene. Jeg tror spørgeren mente en melodi, der senere blev til en film
titel.
Sådan er det fx med Man On The Moon med R.E.M. Da filmselskabet et par år
senere havde besluttet at lave denne gode film om Andy "Lafka" Kaufman,
kontaktede de R.E.M. og bad om lov til at bruge sangen og opkalde filmen
efter den.

Noget tilsvarende er det med de af spørgeren nævnte melodier.

Men ellers flot arbejde med at finde James Bond melodierne, der er nok et
par stykker til.

--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Mikkel Selsøe Sørens~

Dato : 18-11-01 10:25

> [...]
> "Pretty in Pink", "Pretty Woman", "When a Man Loves a Woman",
> "Jumping Jack Flash","Sea of Love""Blue Velvet", "Stand by me".

Purple Rain

Mikkel Selsøe Sørensen

Fra : Martin Møller

Dato : 18-11-01 14:34

> [...]
> "Pretty in Pink", "Pretty Woman", "When a Man Loves a Woman",
> "Jumping Jack Flash","Sea of Love""Blue Velvet", "Stand by me".

Søs Fenger med 'Sidste Time' (1995)

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 18-11-01 21:06

"Martin Møller" <dsl51514@NOSPAMvip.cybercity.dk> skrev:

>Søs Fenger med 'Sidste Time' (1995)

Den går ikke. Og heller ikke Bond-filmene. I disse tilfælde er det jo
sangene, der er opkaldt efter (eller navngivet samtidig med) filmene.
Det, der blev efterlyst, var film, der er blevet opkaldt efter en
populær sang. Nyere eksempler er "Save the Last Dance" og den kommende
"Sweet Home Alabama". Og så er der jo også "Great Balls of Fire" og
"Eye of the Tiger". Sidstnævnte er faktisk opkaldt efter en sang fra
en anden film, nemlig "Rocky 2".

Niels Søndergaard

Fra : Martin Møller

Dato : 18-11-01 21:26

> [...]
> "Sweet Home Alabama". Og så er der jo også "Great Balls of Fire" og
> "Eye of the Tiger". Sidstnævnte er faktisk opkaldt efter en sang fra

Ahh... ok. I rest my case....

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 18-11-01 23:44

"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercity.dk>

> Den går ikke. Og heller ikke Bond-filmene. I disse tilfælde er det jo
> sangene, der er opkaldt efter (eller navngivet samtidig med) filmene.

Ja, vi var nogle, der misforstod spørgsmålet, men det er nu
også meget sjovt bare at remse film op

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Rasmus Sørensen

Dato : 19-11-01 19:08

Det var en lørdag aften
(Dansk film fra 1968)

Med venlig hilsen

Rasmus Sørensen

Fra : Keld Petersen

Dato : 20-11-01 11:13

Great Balls Of Fire

Fra : Anders Hertz

Dato : 20-11-01 17:00

The Song Remains The Same (Led Zeppelin)
Who's That Girl (Madonna)
Roadhouse [blues] (the Doors)
Detroit Rock City (Kiss)

Der findes en film kaldet "London Bridge Is Falling Down" (1898), men
om den er opkaldt efter sangen, aner jeg ikke.

Jeg ved ikke hvad der kom først film eller sang her
A Hard days Night (Beatles)
Help (Beatles)

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 20-11-01 23:47

> Jeg ved ikke hvad der kom først film eller sang her
> A Hard days Night (Beatles)
> Help (Beatles)

Det er jo film der er lavet for at promote salget af musikken.
Så skulle du vel også nævne Yellow Submarine og Let it Be.
Magical Mystery Tour er en tv-film der er lavet musik til.

--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk