Port 21 problem
Fra : Nis

Dato : 17-11-01 16:06

Min Redhat 7.2, i686, med Pure-Ftpd 1.0.0-final, vil ikke starte rigtigt,
hvilket gør at jeg kun connecte fra serveren med til localhost.
Ude fra svare den slet ikke.
Hvis jeg starter med nogle af følgende parameter får jeg denne fejl:
"Cannot assign requested address" og i messages skriver den
"[Illegal seek]"

Har prøvet med:
"pure-ftpd -S www.mydomain.com &"
"pure-ftpd -S www.mydomain.com,21 &" ( ,21 for port 21)
"pure-ftpd -S www.mydomain.com,42 &" ( bare for at teste)
"pure-ftpd -S 123.234.345.567 &"
"pure-ftpd -S 123.234.345.567,21 &"
"pure-ftpd -S 123.234.345.567,42 &"

Hvis jeg prøver med:
"pure-ftpd &"
"pure-ftpd -S localhost &"
Starter den fint nok og jeg kan også lave en "ftp localhost", men jeg
vil gerne
kunne uploade ude fra.

Jeg har prøvet forskellige versioner af Pure-Ftpd, både tar.gz, srmp og
rpm, med
samme resultat. Så jeg tror at det er noget på serveren der hindre port
21 i at blive brugt,
mit spørgsmål er så: Hvordan finder jeg ude af hvad det er ???

/Nis

Fra : Martin Bilgrav

Dato : 18-11-01 04:14

du sidder sikkert bag en NAT router eller firewall, samt port mapping ikk er
tilstede i disse.

Martin

Fra : Nis

Dato : 18-11-01 17:29

Har selv løst gåden.
Det var ikke nok at have ipchain reglerne for port 21 i min egen chain,
og så loade den ved boot.
Jeg skulle ned og tilføje den direkte filen ipchains før problemet var løst.

/Nis