Return-Path i mail()
Fra : Anders Keldsen

Dato : 17-11-01 11:42

Hej NG

Nogen der ved hvordan jeg sætter min Return-Path i en mail? Jeg har forsøgt
at skrive det i headeren, men det virker ikke (men måske har jeg lavet noget
galt).

Jeg har ikke mulighed for at ændre i serverconfigureationen, da det er en
hosted løsning.

mvh Anders Keldsen

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 17-11-01 12:12

Anders Keldsen skrev:

> Nogen der ved hvordan jeg sætter min Return-Path i en mail?

mail("nogen@eksempel.dk", "Emne", "Tekst", "From: nogen@eksempel.dk",
"-fher.er.returadressen@eksempel.dk");

Bemærk, at der ikke skal være mellemrum mellem "-f" og emailadressen i
det sidste argument til funktionen.

--
Jonas Koch Bentzen

http://understroem.dk/

Fra : Mickey

Dato : 17-11-01 16:00

"Jonas Koch Bentzen" <ingen.emailadresse@eksempel.dk> skrev i en meddelelse

> Bemærk, at der ikke skal være mellemrum mellem "-f" og emailadressen i
> det sidste argument til funktionen.

og det virker kun med PHP >= 4.0.6

- ved tidligere versioner kan man angive en "Errors-To: din@email.tld" i
headerne til mailen, det virker for det mest! (ikke altid)

--
|-|$235-|)k - Mickey - Eko sum lapis
Problemer med forbindelsen ?

Fra : Christian Doeleman

Dato : 18-11-01 09:53

"Jonas Koch Bentzen" skrev:

> mail("nogen@eksempel.dk", "Emne", "Tekst", "From: nogen@eksempel.dk",
> "-fher.er.returadressen@eksempel.dk");

I manualen står der:
You may need to add the user that your web server runs as to your sendmail
configuration to prevent a 'X-Warning' header from being added to the
message when you set the envelope sender using this method.

Jeg har ikke mulighed for at pille ved sendmail configurationen, så jeg kan
ikke undgå at 'X-Warning'-headeren bliver tilføjet. Har den nogen betydning?

Med venlig hilsen
Christian