sjove øvelser til hvalpe
Fra : Don Harris

Dato : 17-11-01 10:34

Hej

Er der nogle af jer, der har nogle ideer til nogle sjove øvelser og lege,
jeg kan lave med mit hvalpehold? Jeg er ved at løbe tør for ideer. På
forhånd tak.

Mange hilsener fra Carina

Fra : Susanne

Dato : 17-11-01 18:50

Don Harris <dood@mail.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3bf62f10$0$741$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
>
> Er der nogle af jer, der har nogle ideer til nogle sjove øvelser og lege,
> jeg kan lave med mit hvalpehold? Jeg er ved at løbe tør for ideer. På

Hej Carina.

Jeg har prøvet noget på et hvalpehold som jeg syntes var sjov og lærerigt.
Vi lavede indkald. Træneren holdt hvalpen og ejeren gik nogle meter væk...
I pladsen mellem træner og ejer gik alle de andre folk med deres hvalpe på
kryds og tværs.
Når så ejeren kaldte på sin hund, skulle den så løbe mellem alle de andre
folk og hunde for at komme hen til sin ejermand.
Og ja, alle hvalpene ville hellere hen til deres rette ejermand end lege med
de andre hvalpe. De var jo pludselig blevet væk....

Det var en anderledes måde at gøre det på og vi syntes det var sjovt.

Håber du forstod meningen :c)

Susanne og Boscoe, der fandt hjem igen.......

Fra : Finn Jensen

Dato : 17-11-01 20:51

Hvis der ligger en skov på til arealerne så gå en tur i skoven med hvalpene.
Inde i skoven holder du så hvalpene og imens gemmer dens ejer mand sig lidt
lægere inde i skoven. Så kalder ejermanden og du slipper hvalpen løs.
Selvfølgelig skal ejermanden ikke gemme sig 5 km inde i tæt krat !. men
heller ikke " lige om hjørnet " . Det giver hvalpen masser af mulighed for
at bruge både hjernen men især næsen når den skal finde sin ejermand.

Jeg ved ikke hvilken hvalpe der drejer sig om men ellers kan du altid lege
lidt med byttedriften i dem så den er vakt nården rette tid kommer til
hvalpens næste trin .

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 17-11-01 20:55

"Susanne" <laurberg@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

Kender du amerikansk line...... ,,,... ?? og hvad med at lege at I er
i gågaden .. og du kender vel øvelsen med filmruller der laves hul i
og puttes en god bid i en af dem .. og de graves så ned så kun lige
det øverste af plasticrullen er i plan med jorden ... et stafet løb er
også godt for både hund og ejer ... og en tur på en legeplads eller i
skoven og bruge skovens egne legeredskabar er også godt .. eller hvad
med en rigtig bytur .. i gådaden ... og den med grankoglerne kender
du vel også .. men sig til hvis der er nogle af dem du ikke kender så
sender jeg gerne beskrivelse til dig .. mvh Ami ..

Fra : RHR

Dato : 18-11-01 12:00

Hej Anne-Marie.

Jeg vil meget gerne have beskrivelser af de øvelser du omtaler
På forhånd mange tak
Mvh RHR

Fra : Bettina

Dato : 19-11-01 08:25

den med grankoglerne?
Må vi andre også høre om den?

Bettina

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 19-11-01 09:42

Ja det må I da .. gå ud i skoven og saml ved hjælp af en plasticpose
nogle pæne ikke for små grankogler .. du må endelig ikke røre dem og
tag dem så med hjem .. hvor du læger dem ud på .. stadig uden at røre
dem ... i en række med god afstand .. når du har lagt dem ud .. rører
du ved een af dem ... og ved selvfølgelig selv hvor den ligger .. og
nu er det så vovses problem via næsen at snuse sig frem til den du har
rørt ved og du kan så flette på at den ... og kun den vil du have den
skal give dig .. mvh Ami