printer over netværk?
Fra : egclasen

Dato : 16-11-01 20:53

Ved nogen om det kan være rigtigt som jeg har forstået det, på HP's
hjemmeside at min printer "HP Deskjet 710C" ikke understøtter netværæks
kommunikation? Skal/kan jeg købe et ell. andet "kort" til harddisken på nr.2
computer. Mit "netværk" er to computere alene til sjov og privat og de
kører fint sammen med TDCadsl. Jeg har WinME.

Med venlig hilsen

Ester C.

Fra : Erik Palsbo

Dato : 17-11-01 10:11

Fra : Christian Precht Jen~

Dato : 17-11-01 14:15

for at printe på begge computere skal du "dele" printeren som det hedder i
windows dette gøres inde i denne computer -> printere og højre klik på
printeren hvor der så kommer en options op omkring du vil dele printeren!

hvis den ikke er der skal du ind i kontrolpanel og klikke på netværk hvor
der er en kanp der hedder noget med deling! ´der i er der to muligheder vælg
dem begge!

og slet så windows og installere linux

--
Med Venlig Hilsen
Christian Precht Jensen

Fra : Kim Jensen

Dato : 17-11-01 18:27

> og slet så windows og installere linux

Men iflg. HPs website er der jo ingen Linux-driver til DeskJet 710c så det
ville jo nok være en anelse idiotisk, ikk'?

Kim Jensen
litewerx.com // kelvin8.com // newscaster.dk

Fra : egclasen

Dato : 18-11-01 12:01

"Christian Precht Jensen" <precht@adr.dk> skrev i en meddelelse
> hvis den ikke er der skal du ind i kontrolpanel og klikke på netværk hvor
> der er en kanp der hedder noget med deling! ´der i er der to muligheder
> [...]

Tak for oplysninger. Jeg har været "der inde og sætte hak i begge to" men
det hjælper ikke. Jeg har lige støvet manualen igennem til HP 710C Deskjet,
og der står under netværk at: "Netværksudskrivning understøttes ikke".
Betyder det så, nul deling af printer, er det for at jeg skal købe en til
printer??? Kan det gøres alligevel?

Mvh.

Ester C

Fra : MJ

Dato : 19-11-01 09:46

> Betyder det så, nul deling af printer, er det for at jeg skal købe en til
> printer??? Kan det gøres alligevel?

Det skulle nu nok kunne lade sig gøre

Hvilke protokoller har du på de to maskiner ?? - har du kun tcp/ip eller har
du også en anden ??

Hvis du kun har tcp/ip, så tilføj netbui, og gå til indstillinger for
printeren og slå deling til.

Hilsen
MJ