Udskriftsstyring
Fra : Malte von Sehested

Dato : 16-11-01 19:17

Hej NG,

Jeg har en database der kan printes ud. Der er en del poster. Jeg bruger CSS
til at forhindre at udskriftknappen vises, men er der også en måde hvorpå
jeg kan tvinge printeren til at lave sideskift så hver post udskrives på sin
egen side? Er der i øvrigt nogen der ved hvordan man kan få
tabeloverskrifter til at blive udskrevet på hver side? Er det også noget man
kan med CSS ?

Opsummeret:
- Tvunget sideskift ?
- Faste tabeloverskrifter på hver udskriftsside ?

På forhånd tak
/Malte

Fra : Kasper Katzmann

Dato : 17-11-01 21:11

>men er der også en måde hvorpå
> jeg kan tvinge printeren til at lave sideskift så hver post udskrives på
sin
> egen side?

Jeg tror du kan bruge følgende kode.
Placér den i HEAD

<STYLE>
.sideskift { PAGE-BREAK-AFTER: always }
</STYLE>

Derefter sætter du din class-reference ind der hvor du vil have at siden
skal deles.

Har ikke selv prøvet det af for nylig, men mener at huske at det virker.

/Kasper K

Fra : Malte von Sehested

Dato : 19-11-01 11:34

Det virker perfekt. Tak for hjælpen!

/Malte

Fra : Gunnar Vestergaard

Dato : 20-11-01 05:24

Malte von Sehested <mvs@sek.ddf.dk> skrev:

> [...]
> egen side? Er der i øvrigt nogen der ved hvordan man kan få
> tabeloverskrifter til at blive udskrevet på hver side? Er det også noget man

Det med sideskift er der kommet et godt svar på her i gruppen allerede.
Så det behøver jeg ikke at kommentere

Men det ville være rigtigt rart med tabeloverskrifter på hver side. Jeg
kender ikke nogen pålidelig måde det kan gøres på.

Men men men, HTML 4 lægger godt nok op til at du kan bruge

<TABLE>
<THEAD><TR><TD>Kol 1<TD>Kol 2
<TBODY><TR><TD>Data 1<TD>Data 2
<TR><TD>Data 3<TD>Data 4
<TR><TD>Data 5<TD>Data 6
</TABLE>

med det erklærede formål at få Kol 1 og Kol 2 som tabeloverskrift på
hver udskreven side, præcis som du ønsker. Standarden siger at det skal
virke (HTML4). Men det er tvivlsomt hvilke browsere der understøtter
det. MSIE 5 til Mac gør ikke, det ved jeg. Men prøv med nogle af de
nyere versioner 5.5 eller 6 (ja til Windows altså), eller hvad med
Netscape 6? Den har jeg ikke haft mulighed for at afprøve. Der kan det
være at Microsoft og Netscape har fået tid til at implementere alt det
som HTML 4 lægger op til og som burde følges.

--
Gunnar Vestergaard
668 - Neighbour of the Beast