Hjælp til åbne porte
Fra : Zendia

Dato : 16-11-01 17:33

Hej

Jeg har lige kørt Local Port Scanner v 1.2.2 og fandt ud af at nogle af mine
porte står åben. Og det er

POP3 port 110 og port 5000

Jeg har zonealarm pro 1.0.64 instaleret.

Hvad kan jeg gøre for at de bliver lukket udefra ?

MVH
René

PS. Husk at fjerne 99 fra e-mail

kun hvis det står der.

Fra : Michael Knudsen

Dato : 16-11-01 17:47

Zendia wrote:

> [...]
>
> POP3 port 110 og port 5000
>
> Jeg har zonealarm pro 1.0.64 instaleret.
>
> Hvad kan jeg gøre for at de bliver lukket udefra ?

Nu kender jeg ikke lige ZAP, men umiddelbart vil jeg tro, at den allerede
vil afvise forbindelser eller spørge dig om af gøre dette.
Hvad bruger du de to porte til? 110 er noget pop-3, men har du brug for at
hente post fra den lokale maskine? Hvis ikke, så deaktivér den service, der
lytter på porten. Det kan dog godt tænkes, at det er noget antivirus til
email, men det må du finde ud af.

> PS. Husk at fjerne 99 fra e-mail
>
> kun hvis det står der.

Tænk lige lidt over den.

Mvh. Michael Knudsen

--
Rumour is information distilled so finely that it can filter through
anything. It does not

-- (Terry Pratchett, Feet of Clay)

Fra : Zendia

Dato : 17-11-01 11:05

Jep jeg har antivirus til e-mail. Men hvad med port 5000 hvad bruges den til
?

--
MVH
Oska

Fra : Kent Friis

Dato : 17-11-01 11:20

Den Sat, 17 Nov 2001 11:04:34 +0100 skrev Zendia:
>Jep jeg har antivirus til e-mail.

Det gør det vel ikke nødvendigt at køre din egen mailserver?

>Men hvad med port 5000 hvad bruges den til?

Fx. download af websider.

Mvh
Kent
--
Det skete i de dage i november engang
at de første kataloger satte hyggen igang

Fra : Michael Knudsen

Dato : 17-11-01 13:02

Hej Kent

> Det gør det vel ikke nødvendigt at køre din egen mailserver?

For noget tid siden havde jeg en windowsmaskine stående med noget
emailantivirus - jeg kan ikke huske produktnavnet, men det var muligvis
Panda Antivirus. Det scannede for virus i email ved at lave en slags proxy,
og det fungerede egentlig ganske fint. Det er klart, at ikke alle
antivirusprodukter nødvendigvis fungerer således, og det var udelukkende et
forsøg på at forklare at han kørte en pop3-service.

Mvh. Michael

Fra : Zendia

Dato : 17-11-01 18:18

Jeg køre med AVX som scanner indkomne e-mail, og den laver en pop3 127.0.0.1
, men med hensyn til port 5000 så downloader jeg ikke websider.

--

"

Fra : Kent Friis

Dato : 17-11-01 21:03

Den Sat, 17 Nov 2001 18:17:51 +0100 skrev Zendia:
>Jeg køre med AVX som scanner indkomne e-mail, og den laver en pop3 127.0.0.1
>, men med hensyn til port 5000 så downloader jeg ikke websider.

Du surfer ikke? Browseren skal downloade siden før den kan vises på
din skærm.

Men det var kun et eksempel. Port 5000 er en af de porte (alt > 1023)
der tildeles automatisk, så det kunne fx. også være til at læse news.

Mvh
Kent

Fra : Zendia

Dato : 18-11-01 19:00

> Du surfer ikke? Browseren skal downloade siden før den kan vises på
> din skærm.

Jo, men det var ikke lige det jeg tænkte på. Jeg ved godt at der ryder filer
ind på HD.

> Men det var kun et eksempel. Port 5000 er en af de porte (alt > 1023)
> der tildeles automatisk, så det kunne fx. også være til at læse news.

OK, det vil så siges at den skal værer åben så må vi håbe at zonealarm
fanger udvedkommende.

Fra : Kent Friis

Dato : 18-11-01 20:46

Den Sun, 18 Nov 2001 19:00:20 +0100 skrev Zendia:

>Jo, men det var ikke lige det jeg tænkte på. Jeg ved godt at der ryder filer
>ind på HD.

Harddisken er uinteressant. Det er nettet der er interessant.

>OK, det vil så siges at den skal værer åben

Ikke nødvendigvis. Hvis det stadig er den samme port der er åben (evt.
efter en genstart), bør du nok på jagt efter hvilket program der gør
det.

>så må vi håbe at zonealarm fanger udvedkommende.

_Jeg_ ville ikke stole på ZoneAlarm.

Mvh
Kent