Færdig med PHP install. Hvad er der nu ga~
Fra : Mads M.

Dato : 16-11-01 12:11

Hi NG

Installationen; Xitami & PHP på en W2k og jeg tror den virker som den
skal...

Nu skal dert forsøges med et php-dokument, der ser sådan ud.

<?php echo "Hello World<p>"; ?>

Så får jeg:

Parse error: parse error in c:/Xitami/websites/test.php on line 3

Så vidt jeg kan se er det en err.msg fra php-modulet, right?

Mere test. Jeg prøver med en blank side med:
<?php?>

og så kommer

Warning: Use of undefined constant php - assumed 'php' in
c:/Xitami/websites/test.php on line 2

Til sidst
<?php ?> [med mellemrum]
på en blank side, og så står browseren og venter...

Er der noget jeg har overset/glemt at slå til eller fra?

Alle ideer er velkomne...

/Mads

Fra : Danni Finne

Dato : 16-11-01 13:40

> Alle ideer er velkomne...

prøv

--- index.php ---

<?php
echo "Hello, World";
?>

--- /index.php ---

Hvad sker der hvis du ikke laver noget php i filen?

--- index.php ---

Hello, World

--- /index.php ---

Fra : Mads M.

Dato : 16-11-01 15:06

On Fri, 16 Nov 2001 13:40:16 +0100, "Danni Finne" <danni@finne.dk>
wrote:

>prøv
>
>--- index.php ---
>
><?php
>echo "Hello, World";
>?>
>
>--- /index.php ---

I'll be... !
Det virker fint. Hmm.. Jeg havde ellers forsøgt mig med php.net's
tutorial step 1. Den siger :

--- index.php ---
<?php echo "Hello World<p>"; ?>
--- /index.php ---

Ved du hvorfor det ikke virker?

/Mads

Fra : Danni Finne

Dato : 18-11-01 11:55

> I'll be... !
> Ved du hvorfor det ikke virker?

Nej desværre... Jeg har inget svar.

Nogengange kan php ikke lide at der er mellemrum efter <?php altså "<?php ",
det får til at gå i kage :/

--
Danni

Fra : Erlend Klakegg Bergh~

Dato : 19-11-01 12:21

"Danni Finne" <danni@finne.dk> wrote in message

> Nej desværre... Jeg har inget svar.
>
> Nogengange kan php ikke lide at der er mellemrum efter <?php altså "<?php
",
> det får til at gå i kage :/

Du kan jo prøve å bruke <? echo .... og ikke <?php echo ... . Begge deler
skal virke ...

--

Vennlig hilsen Erlend
erlendkb@online.no