Neon yngel
Fra : Pyros

Dato : 16-11-01 11:41

Hej NG

Har nogle af Jer erfaring med at yngle på rød neon?
Jeg har nogle gående sammen med min discus og kunne godt tænke mig at prøve
at avle på dem. Hvad skal de ha af foder, vand hårhed surhed og temperatur
og så'n. Jeg så engang en som avlede dem og han havde 10mm glaskugler i
bunden af tanken for at hindre dem i at æde deres æg selv, har i noget
erfaring med det?

Pyros

Fra : basse

Dato : 19-11-01 20:40

Hejsa !

Jeg har ingen erfaring med opdræt af rød neon, men citerer fra
Akvariehåndbogen : "Rød neon, opdræt : opdrætsakvarium, pH 5-7, 23-26
grader, meget blødt (op til 10 grader GH). Opfodring med tøffeldyr."

Håber det er til nogen hjælp.

Med venlig hilsen

Rebekka

Fra : Finn Jensen

Dato : 06-12-01 19:40

"basse" <garp@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Akvariehåndbogen : "Rød neon, opdræt : opdrætsakvarium, pH 5-7, 23-26
> grader, meget blødt (op til 10 grader GH). Opfodring med tøffeldyr."

Du skal vist længere ned med værdierne.
En PH på omkring 4 og en dH på 3 er de optimale betingeler for at der kommer
til at ske noget.

Rød Neon er forskellig fra alm. Neon.

Hvis du sætter Rød Neon i vand med PH pg dH som overstående så vil du se
nogle fantasktiske farver på fiskene som ikke kommer frem i
selskabsakvariet.

--
Venligst
Finn Jensen