N 6210 og Orange
Fra : Lars Raaby

Dato : 15-11-01 22:11

Igennem mit arbejde har jeg fået en N 6210 med Orange abb. Men det er en
masse problemer omkring de 2 ting til sammen.
Der kan være fuld signal på telefonen når jeg så ville ringe forsvinder
signalet!!! Ellers bibber den optaget som om at nettet er over belastet..
Et andet problem er at den ville springe mellem Orange og over til Sonofon
og tilbage igen hele tiden.
Jeg har en N3210 også med Orange/Sonofon abb og har ALDRIG haft disse
problemer. Jeg er ved at pisse træt af den lorte Nokia 6210

Batteriet sidde løs!!!! Det kan da ikke passe at en telefon til over 2000
kr. har et løst batteri.

Telefonen har følgerne opsætning: V 04.27 21-12-00 NPE - 3 (c) NMP.
Jeg ved i ville spørge efter det så jeg kunne lige så godt skrive det først
som sidst...HUSK at svare på det du ved noget om og så slette resten...
Best Regards
Mit freundlichen Grüssen
Lars Cramer Raaby
Rødkjærsbro
Denmark
******************

Fra : Morten Jensen

Dato : 15-11-01 22:20

> [...]
> Et andet problem er at den ville springe mellem Orange og over til Sonofon

Hvor bor du henne? Orange har roamingaftale med Sonofon, dvs. at når der
ikke er dækning ved Orange hopper den selv over til Sonofons master. Du
vil ikke få de samme problemer hvis du skifter udbyder....

> Batteriet sidde løs!!!! Det kan da ikke passe at en telefon til over 2000
> kr. har et løst batteri.

Jo, desværre.. Mig og 4 kolleger har samme problem med 6210.. Nogle har løst
det ved at sætte et stykke papir i klemme !!!!

Den nye Nokia 6310 har internt batteri ligesom 3210, 3310 & 8210, så er det
problem da løst..

Mvh

Morten

--
Få din mobil unlocked - 70 kr.
Kontakt mortenjensen@get2net.dk

Fra : Lars Raaby

Dato : 15-11-01 22:30

"Morten Jensen" <mortenjensen@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor bor du henne? Ja det fremgår af min signatur...Men da du spørger bor
jeg i Rødkjærsbro.
Orange har roamingaftale med Sonofon, dvs. at når der
> ikke er dækning ved Orange hopper den selv over til Sonofons master.
Jaja det ved jeg jo godt..Jeg har jo selv Orange/Sonofon privat.
Du
> vil ikke få de samme problemer hvis du skifter udbyder....Nu er det ikke
mig der har bestem at min vognmand ville have Orange.

Fra : Michael Jensen

Dato : 16-11-01 16:40

> [...]
> Et andet problem er at den ville springe mellem Orange og over til Sonofon

Det lyder da ganske trist.

For det første kan du prøve at gå ind i telefon der hvor man vælger net og
sætte den til manuelt valg. Så hopper den ikke selv over på Sonofons net
mere, kun hvis du tillader det. For det andet tror jeg at din telefon
trænger til at komme på værksted da den tydeligvis har en fejl. Den burde
ikke vise fuld dækning og så pludselig "ruge af" når du skal ringe.

Fra : Jesper Leth Jensen

Dato : 17-11-01 19:09

On Thu, 15 Nov 2001 22:11:10 +0100, "Lars Raaby" <Lars@raaby.dk>
wrote:

> [...]
>Jeg har en N3210 også med Orange/Sonofon abb og har ALDRIG haft disse
>problemer. Jeg er ved at pisse træt af den lorte Nokia 6210

Jeg havde samme problem med min 6210'er. Jeg gik ind i ConceptStore
for at høre hvad der var galt. Den blev sendt til service (hos Nokia
tror jeg) og EFTER 5 UGER fik jeg den igen. De fortalte mig at de har
haft mange 6210'ere der gjorde det samme. Det har ikke noget med
Orange at gøre...

>Batteriet sidde løs!!!! Det kan da ikke passe at en telefon til over 2000
>kr. har et løst batteri.

Nej! Har dog ikke haft samme problem

Mvh.
Jesper L. Jensen