Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Minolta digi SRL
Fra : Henrik Ehlert

Dato : 15-11-01 21:51

se sub... mon ikke snart Minolta får taget sig sammen? er der nogen der har
hørt noget? De må da miste kunder hvis de ikke tilbyder nogenlunde de samme
vare som de andre mærker, eller mon de venter til en "full-size" chip er til
at betale?

Henrik

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 15-11-01 22:21

"Henrik Ehlert" <news@ehlert.dk> wrote in

> [...]
> har hørt noget? De må da miste kunder hvis de ikke tilbyder nogenlunde
> de samme vare som de andre mærker, eller mon de venter til en

Min mening er at den eneste grund til at Canon og Nikon pt. har digitale
SLR's er på grund af deres professionelle brugere som betaler kassen for
prof-kamerahuse og -objektiver og som er værd at holde på fordi de er
mindre prisfølsomme end amatører. De erfaringer som Canon og Nikon høster
fra disse proffe digitale SLR's samt fra masseproduktionen af kompakte
digitale kameraer, skal naturligvis anvendes til at producere digitale
SLR's med tilfredsstillende specifikationer til priser som størstedelen af
amatører vil betale.

Ikke for at være grov (måske lidt ignorant) men har Minolta overhovedet
nogen markedsandel blandt prof-fotografer? Mit udgangspunkt er at en sådan
markedsandel er minimal, hvilket betyder at Minolta kun har et meget lille
antal kunder at sælge et dyrt digi SLR til. Det kan simpelthen ikke løbe
rundt på grund af de store omkostninger forbundet med udviklingen af et
sådant kamera kombineret med de nuværende høje priser på delene til et
sådant high-end digi SLR.

Derfor er mit bud at Minolta tidligst kommer med et digi SLR når

1) teknologien er tilpas billig og de har samlet nok erfaring fra DImage
kameraerne til at kunne bygge et digi SLR til en rimelig pris

eller

2) når de kan købe teknologien fra Canon, Nikon.

--
Hilsen
Kenneth

e-mail: kenneth at darling dot dk

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 15-11-01 22:25

Kenneth Darling Soerensen <dont@sp.am> wrote in

> 1) teknologien er tilpas billig og de har samlet nok erfaring fra
> DImage kameraerne til at kunne bygge et digi SLR til en rimelig pris

http://www.dpreview.com/news/0110/01102401pentaxdslrnomore.asp

Pentax droppede deres digitale SLR på grund af for høje
udviklingsomkostninger..

Fra : Jens Kristoffer Niel~

Dato : 16-11-01 14:25

On Thu, 15 Nov 2001 21:50:58 +0100, "Henrik Ehlert" <news@ehlert.dk>
wrote:

> [...]
>vare som de andre mærker, eller mon de venter til en "full-size" chip er til

I virkeligheden kunne de jo opdatere deres gamle digi SLR, RD 3000.
Den burde ikke kræve andet end et par nye chips - den er kun 2.7
megapixels. Alternativt kunne de lave et nyt body til de samme linser
- det er alligevel Vectis linser, så en CCD som den i EOS 1D vil passe
med det samme. Den har den rigtige størrelse fra start.

Jeg ville i hvert fald være meget interesseret - jeg har en stak
Vectis linser i forvejen, og jeg har flere gange overvejet, om jeg
kunne få fat i deres 17mm (~25mm i 135 format) linse til wide angle
til mit Vectis S-1.

/Kristoffer

--
The reasonable man adapts himself to the world
The unreasonable man tries to adapt the world to himself