Tomcat 4.0.1 på Linux
Fra : Henry Vest

Dato : 15-11-01 20:45

Jeg har fået problemer efter at have skiftet fra Tomcat 3.2.1 til
4.0.1. Den kører på Linux. Tomcat kan tilsyneladende ikke finde mine
klasser.

Eksempel: Jeg har en webapplication kaldet test. I filen test/start.jsp
prøver jeg at lave en instans af klassen Hyb (Hyb h = new Hyb()) der
ligger som filen test/WEB-INF/classes/Hyb.class. Det går fint med
Tomcat 3.2.1 men under 4.0.1 får jeg denne meddelelse:

org.apache.jasper.JasperException: Unable to compile class for JSP

An error occurred at line: 8 in the jsp file: /start.jsp

Generated servlet error:
/usr/local/jakarta-tomcat-4.0.1/work/localhost/test/start$jsp.java:65:
Class org.apache.jsp.Hyb not found.
Hyb h = new Hyb();
^
An error occurred at line: 8 in the jsp file: /start.jsp

Nogen bud på hvad der er galt?

--
Henry Vest

Fra : Henry Vest

Dato : 19-11-01 18:34

Henry Vest skrev:

> Jeg har fået problemer efter at have skiftet fra Tomcat 3.2.1 til
> 4.0.1. Den kører på Linux. Tomcat kan tilsyneladende ikke finde mine
> klasser.

Mystisk! Det viser sig at hvis man ligger klassen ind i en pakke, så
går det fint! Hvorfor har de dog lavet den ændring?

--
Henry Vest