Hvad er min IP adresse?
Fra : Michael Grønbech Lar~

Dato : 15-11-01 18:32

Hej!
Er der en der har et link til en side, hvor jeg kan få min eksterne
IP-adresse at vide?

På forhånd tak!

Grønbech

--
Mail: g@g-web.dk
ICQ# 14654731

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 15-11-01 18:36

http://ip.ter.dk/

--
Andreas Plesner Jacobsen | Courage is fear that has said its prayers.

Fra : Kasper Dupont

Dato : 16-11-01 00:35

Andreas Plesner Jacobsen wrote:

> http://ip.ter.dk/

Interesant side. Jeg kendte faktisk ikke til det Referer
felt som netscape sendte til serveren.

--
Kasper Dupont

Fra : Dan

Dato : 15-11-01 18:43

hej michael!
prøv her : http://megawx.aws.com/support/faq/software/ip.asp

Fra : Henrik Boegh

Dato : 21-11-01 14:54

Dan told the rest of dk.edb.netvaerk:

> hej michael!
> prøv her : http://megawx.aws.com/support/faq/software/ip.asp

Vær dog opmærksom på at denne side ej heller tager højde for brugere
der har valgt at benytte en proxy. Slå enten proxien fra eller brug
http://ip.ter.dk/

--
H e n r i k B o e g h ^ http://henrik.boegh.net/index.php?side=usenet
*** There's an X_ to much in my email address ***

Fra : Kent Friis

Dato : 21-11-01 17:36

Den Wed, 21 Nov 2001 14:53:57 +0100 skrev Henrik Boegh:
>Dan told the rest of dk.edb.netvaerk:

>Vær dog opmærksom på at denne side ej heller tager højde for brugere
>der har valgt at benytte en proxy. Slå enten proxien fra eller brug
>http://ip.ter.dk/

Test uden proxy: Firewall'ens IP-nummer.
Test med proxy: Proxy'ens IP-nummer.

Nøjagtig de samme tal som jeg ville få på enhver anden IP-nummer side.

Mvh
Kent
--
Det skete i de dage i november engang
at de første kataloger satte hyggen igang

Fra : Henrik Boegh

Dato : 21-11-01 18:36

Kent Friis told the rest of dk.edb.netvaerk:

Også hos http://ip.ter.dk/ og http://ip.fergusons.dk/ ?

--
H e n r i k B o e g h ^ http://henrik.boegh.net/index.php?side=usenet
*** There's an X_ to much in my email address ***
"Så sut dog menneske"
- Ove Sprogø som Egon Olsen til Morten Grunwald som Benny i 'Olsen
Banden'

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 21-11-01 18:27

Hej Henrik Boegh <henrik@boegh.X_net>

>Vær dog opmærksom på at denne side ej heller tager højde for brugere
>der har valgt at benytte en proxy. Slå enten proxien fra eller brug
>http://ip.ter.dk/

Hvorfor mener du den er bedre?

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Henrik Boegh

Dato : 21-11-01 18:37

Lars Kim Lund told the rest of dk.edb.netvaerk:

[...]

> Hvorfor mener du den er bedre?

Fordi den også tager højde for X-Forwarded-For og X-Via headere.

--
H e n r i k B o e g h ^ http://henrik.boegh.net/index.php?side=usenet
*** There's an X_ to much in my email address ***
"Do you know the best way to make a drem come true? Do you? Wake up!"
- Benicio Del Tore as Vincen in 'Excess Baggage'

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 22-11-01 06:33

Hej Henrik Boegh <henrik@boegh.X_net>

>Fordi den også tager højde for X-Forwarded-For og X-Via headere.

Mange proxyer benytter ikke disse.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Henrik Boegh

Dato : 22-11-01 16:42

Lars Kim Lund told the rest of dk.edb.netvaerk:

[...]

> Mange proxyer benytter ikke disse.

Næh. Men det er vel ikke en "undskyldning" for ikke at lave en side der
kan fortolke de headers der kommer fra proxyer der benytter sig af dem?

--
H e n r i k B o e g h ^ http://henrik.boegh.net/index.php?side=usenet
*** There's an X_ to much in my email address ***
"Die motherfucker"
- Bruce Willis as John McClane in 'Die Hard'

Fra : jørgen

Dato : 15-11-01 18:42

http://www.myip.dk/

Fra : Henrik Boegh

Dato : 21-11-01 14:53

jørgen told the rest of dk.edb.netvaerk:

> http://www.myip.dk/

Her skal man dog passe på hvis man benytter en proxy. Så er det
proxiens ip-adresse der bliver nævnt i stedet.

[...]

--
H e n r i k B o e g h ^ http://henrik.boegh.net/index.php?side=usenet
*** There's an X_ to much in my email address ***
"Now this may sound a bit strange but you are all dead. Very dead"
- Lester Wiese as Richard in 'I Kina spiser de hunde'

Fra : Jacob Atzen

Dato : 15-11-01 18:43

"Michael Grønbech Larsen" <g@g-web.dk> writes:

> Er der en der har et link til en side, hvor jeg kan få min eksterne
> IP-adresse at vide?

http://whatismyip.com/

Med venlig hilsen
- Jacob Atzen

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 15-11-01 18:45

In article <m3668c6ibm.fsf@localhost.localdomain>, Jacob Atzen wrote:

> http://whatismyip.com/

Virker ikke voldsomt godt med proxy på.

FUT: dk.edb.internet - da det ikke har meget med sikkerhed at gøre.

--
Andreas Plesner Jacobsen | Die, v.:

Fra : Michael Grønbech Lar~

Dato : 15-11-01 19:11

Takker!

Fra : Rosendahl

Dato : 15-11-01 20:40

Her er den, og den virker
http://ip.fergusons.dk/

Fra : Michael Thomsen

Dato : 16-11-01 14:28

www.myip.dk

Fra : Bjarne Østergård

Dato : 17-11-01 11:04

194.239.150.86

Fra : Claus Bækgaard

Dato : 17-11-01 17:29

> 194.239.150.86

Ja, og hvis det nu er en dynamisk tildelt adresse kan han jo bare poste et
indlæg hver gang han er på...

Eller sende sig selv en e-mail.

Fra : Andreas Falck

Dato : 17-11-01 20:50

"Bjarne Østergård" <boe@gigasoft.dk> skrev i en meddelelse

> 194.239.150.86

Hvem og hvad svarer du?

Læs og brug gerne:
http://www.usenet.dk/netikette/quote.html

"Skabelse og Syndflod" - http://www.syndflod.dk
"Det evige Evangelium" - http://www.sdanet.dk

Fra : Karsten Jensen

Dato : 20-11-01 18:58

On Thu, 15 Nov 2001 18:32:03 +0100, "Michael Grønbech Larsen"
<g@g-web.dk> wrote:

www.x.dk

--

Med venlig hilsen fra

Karsten Jensen
k-j@post6.tele.dk

Fra : Henrik Boegh

Dato : 21-11-01 14:52

Karsten Jensen told the rest of dk.edb.netvaerk:

> www.x.dk

Og så en gang til:
http://www.x.dk/ip/ip.asp er heller ikke anbefalelsværdig, da den ikke
er i stand til at tage højde for proxier.

--
H e n r i k B o e g h ^ http://henrik.boegh.net/index.php?side=usenet
*** There's an X_ to much in my email address ***
"Computers make very fast, very accurate mistakes"
- [Ismand] on #partyline

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 21-11-01 16:21

Henrik Boegh skrev:

>da den ikke
>er i stand til at tage højde for proxier.

http://ip.fergusons.dk/ skulle gerne kunne klare en proxyserver.

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Fjern SIM-låsen fra din mobiltelefon: http://www.simlock.dk/
Nokia 8310 uden SIM-lås - inkl. forsendelse: 3'699,-
Se http://www.simlock.dk/link/8310/

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 21-11-01 16:30

> Og så en gang til:
> http://www.x.dk/ip/ip.asp er heller ikke anbefalelsværdig, da den ikke
> er i stand til at tage højde for proxier.

Der blev spurgt om den eksterne IP adresse.

Fra : Peter Brodersen

Dato : 22-11-01 01:47

On Wed, 21 Nov 2001 16:29:49 +0100, "Christian E. Lysel"
<chlys@wmdata.com> wrote:

>Der blev spurgt om den eksterne IP adresse.

Det afhænger så af folks løsning - altså om man har en egentlig
gateway, som man NAT'er ud igennem, eller om man kun har adgang gennem
en proxyserver.

Da ip.ter.dk har været nævnt i tråden, kan jeg hurtigt fortælle, at
den selvfølgelig som udgangspunkt går ud fra at der leveres korrekte
oplysninger i HTTP-forespørgslen; det er beregnet som et værktøj, ikke
et sikkerhedscheck.

Indholdet af en evt. "X-Forwarded-For"-header checkes, og en evt.
kommasepareret string af IP-adresser separeres og checkes individuelt,
indtil der findes en ikke-RFC1939-adresse. Således burde den vise den
eksterne IP-adresse på ens forbindelse, hvis man sidder bag nat - og
forbinder man via en proxy (og har en "X-Forwarded-For"-adresse i stil
med 10.0.0.2), vil den ikke nævne 10.0.0.2, men vil kigge efter
yderligere adresser.

Omvendt set lader CyberCity til at have et dobbelt-level-proxy-system,
hvor en lokal proxy tæt på brugeren først checkes, og derefter sender
forespørgslen til en central proxy. Her vil der typisk være to
adresser i "X-Forwarded-For"-headeren, hvor blot den første (eksterne)
skal tages. Har brugeren en proxy som "gateway-funktion", vil der
måske først i den header være nævnt "10.0.0.2", og derefter den
eksterne adresse - her vil den eksterne adresse så være nævnt.

Som nævnt er det blot et værktøj.

--
- Peter Brodersen