Pf sænker - type
Fra : C.Mikkelsen

Dato : 15-11-01 17:58

Er der forskel på de Ph sænker der findes på markedet - hvor godt de
virker ?

Fra : Jens Jacob Buus

Dato : 17-11-01 03:12

"C.Mikkelsen" <cecilie.mikkelsen@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Er der forskel på de Ph sænker der findes på markedet - hvor godt de
> virker ?

Ja
Det er efter min mening ikke en god ide med kemikalier i vandet, hvis ikke
man har lidt ide om hvilke værdier der indvirker på vandets kvalitet. Det
giver en god erfaring og kendskab til sit akvarium at holde det uden
kemikalier.
Der findes uden tvivl akvarier, der er beplantet eller har specielle fisk,
hvor det næsten ikke er til at komme uden om, men de bliver, hvis det er
over en årrække, som regel holdt af erfarne akvarister. De har flair / syn
for hvad der er ved at gå galt og kan så rette op på nogle værdier i
akvariet.

Jeg giver spørgsmålet videre, men den tanke og ide, at hvis man gøder med
co2 daler PH eller stabilisere sig ...?

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 20-11-01 21:08

Jens Jacob Buus <jjbuus@mail.dk> skrev i en

> [...]
> akvariet.
>
> Jeg giver spørgsmålet videre, men den tanke og ide, at hvis man gøder med

Det daler lidt og bliver stabilt. Et must for plantedyrkning. Men luftsten
ophæver virkningen.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen