Re: Hemmeligheder...
Fra : MJ

Dato : 15-11-01 17:43

"MJ" <madsharley@stofanet.dk> skrev i en meddelelse news:...
> [...]
>
> Anyways - han siger han kommer op senere og han kom ved ½ ti tiden.
>
> Vi snakkede/skændtes til kl 3 i nat. fattede stadig ikke hvad og hvorfor -
> og gør nok ikke endnu.
>
> Hvorfor har han ikke bare fortalt det? - "Fordi han ikke havde taget
> stilling til det!" var svaret. Jeg kan ikke se der er noget at tage
stilling
> til - Enten gør han det eller ikke.
>
> Hvorfor har han ikke taget stilling til det? - "fordi han vil se om han
kan
> holde et venskab med hans venner uden eller med!" - Det er fandeme noget
FIS

Fra : cybs

Dato : 16-11-01 01:08

MJ!
Du har postet den samme meddelelse 3 gange. Det gør det lidt
svært at holde rede på, hvilke af dine spørgsmål, du
allerede har fået svar på!

susanne

--
New newsgroup formed for people with disabilities on
intimacy and relationships issues. Please ask your news

Fra : Sott

Dato : 17-11-01 23:35

"cybs" <cybs@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Du har postet den samme meddelelse 3 gange. Det gør det lidt
> svært at holde rede på, hvilke af dine spørgsmål, du

Hej Susanne :0)

Jeg har gjort det samme.
TDC's newsservice har været nede, NG'erne skal nulstilles,
for at "virke" ordentligt igen - jeg fandt først ud af det nu.
Det er jo ikke information man sådan lige får en mail om

Søs

Fra : Peder Svendsen

Dato : 18-11-01 13:44

Ja, jeg ved godt... Sorry - men på min PC så det ikke ud som de var blevet
postet...

--- Skriver fra kærestens PC, hvor jeg kan læse flere indlæg, end hos mig
selv... Vi er stadig sammen, og det vil vi sikkert blive ved med at være -
Har besluttet at lade tvivlen komme ham til gode, for jeg elsker ham jo -
Meget... Han har det stadig til at ligge, og jeg er træt af at skulle komme
med et "dårligt" inititiativ igen, og endnu en gang bede ham om at smide det
ud - men nu ser han jo nok den her medd. - hvilket vel egentlig ikke er en
dårlig ting ???

LIGE en bemærkning - I snakker alle om MISBRUG, det synes jeg måske ikke er
helt fair. Imo HAR det været et misbrug, og man kan så tage stilling til om
det at ryge et par gange om året er et BRUG eller et misbrug... Misbrug er
for mig når det går ud over hverdagen/livet/familien, li'som med de fleste
alkoholikere, og det har det jo ikke gjort - hvadenten han har røget eller
ej! Hvis han har gjort noget, mener jeg det har været et BRUG - på linie med
at jeg selv går i byen med mine venner og drikker hjernen ud af og til - man
vil slappe af og have det skægt... Jeg er bare mere sammen med mine venner
uden at være påvirket af noget, end han er (føler jeg!)... Men jo, samtidig
strejfer det da mig om jeg vil tænke på det, når han er sammen med vennerne
uden mig... Det har det jo gjort før, men det har jeg taget et bevidst valg,
om at jeg ikke vil lade lige dét aspekt ødelægge forholdet, da jeg stoler
nok på ham til, at hvis han siger han ikke gør - så gør han det ikke.

Men stadig væk ikke sagt jeg billiger at han måske har gjort det uden mit
vidende eller billiger at han for fremtiden gør det... (*S* er MEGET
forvirret!!)

Måske er det en detalje at jeg pt arbejder meget med mig selv, går til
psykolog og i det store hele er lidt i kulkælderen - Er ved at indse at jeg
til tider har haft et meget meget anspændt forhold til det at være
påvirket - hvilket hænger sammen med mine forældres alkohol-MISbrug. Jeg ved
faktisk ikke lige nu, hvilken holdning jeg har til det hele, sådan
definitivt, men svinger meget imellem selv at være nysgerrig omkring det,
lade ham vise mig hvad det er der betyder så meget for ham - og så tilbage
til at det bare er noget L..T jeg absolut ikke vil have noget med at gøre...

Men der er så mange aspekter i det... Nogle er dem er hvilke medicinske
konsekvenser et minimalt BRUG har (ikke så meget konsekvenserne ml os ved et
minimalt brug - da jeg jo "bare" kan vælge at respektere det...) Andre
handler om det at være sammen med andre folk... føler nok lidt han skal
bevise over for mig, at han kan være sammen med folk uden at være påvirket
af noget stærkere end kaffe... *s* Men synes måske selv det er en ret
uhensigtsmæssig måde/grundlag at være sammen med min kæreste på... Det
skaber jo bare endnu mere mistro - fra begge sider...

Til jer der mener det hører til i et andet forum - måske ja, men det handler
mest om vores forhold til hinanden og sekundært om det at han godt kan lide
pot - derfor mener jeg det var det rigtige forum at poste i. Det kunne
ligeså godt ha været et spørgsmål om utroskab el.l....

Venlig hilsen - og tak for mange gode svar fra begge synpunkter - det
hjælper en hel del

Knuser
MJ

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 18-11-01 15:00

"Peder Svendsen" <laetus@worldonline.dk> wrote in message
> [...]
det
> ud - men nu ser han jo nok den her medd. - hvilket vel egentlig ikke er en

ok nu undrer jeg mig så om han i det hele taget har hørt hvad det er du
siger til ham...
hvis du har påtalt det og han har hørt det burde det vel også ligge ham på
sinde at du har det godt i jeres forhold... og har du det egentlig godt så
længe han har pot til at ligge??

jeg mener ikke det er et "dårligt" initiativ at bede ham smide det ud.... du
er nødt til at tænke på dig selv også.... og personligt ( hvis jeg havde
dine holdninger og stod i din situation) havde jeg sku selv smidt det i
lokummet.....

i et af mine tidligere forhold har jeg valgt hvad der var rigtigt for
mig....
og det var at sige til min daværende at hvad han gjorde når han var alene
var mig ligemeget... jeg ville bare ikke se ham skæv og slet ikke være en
del af den del af hans liv.... men hvad han ellers gjorde måtte han selv
styre.......
det resulterede med tiden i at han helt droppede den del af sit liv.....

det handler for mig om at man accepterer at det menneske man vælger at være
sammen med er et komplet menneske når man møder ham/hende..... med fortid og
det hele..... men man vælger selv hvor stor en del af det, man selv ønsker
at deltage i......

et alternativ kunne være at bede ham droppe at have pot derhjemme og så lade
ham styre det selv når han er ude... hvis det kun er noget han gør for
hyggens skyld vil han også sagtens kunne indfinde sig under de forhold....
( evt få "vennerne" til at købe ekstra til ham)
på den måde accepterer du ham som han er men har dine egne grænser skåret
klart op......

lyder det helt tåbeligt?
--
knus sabina