Ring gratis om natten?
Fra : Lasse Jensen

Dato : 15-11-01 17:07

En af mine venner snakker noget om et mobil abbonement, hvor man kan
snakke gratis om natten, kan det virkelig være rigtigt? Og i såfald
hos hvem?
---
Lasse Jensen [rdx at worldonline dot dk]
Linux, the choice of a GNU generation.

Fra : "

Dato : 15-11-01 17:08

Det må din kammerat vel bedst selv vide!!

--

Mailto:trads@get2net.dk

Henrik Olesen
Randers

Fra : Lasse Jensen

Dato : 15-11-01 17:14

On Thu, 15 Nov 2001 17:08:17 +0100, "<*-* TRADS *-*>"
<trads@get2net.dk> wrote:

>Det må din kammerat vel bedst selv vide!!

Du tror ikke jeg har spurgt ham?

---

Fra : Christian

Dato : 15-11-01 19:24

Nåeh ja og man kan sende gratis sms om dagen..........!!

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 15-11-01 21:52

"Lasse Jensen" skrev:

> Du tror ikke jeg har spurgt ham?

Hvis han er din ven, så er I vel på talefod, og så
har du vel spurgt ham ?

Hvad svarede han ?

Han burde jo trods alt være den, der ved det bedst ?

--

Jan Vestergaard
Email: jan@jve.dk Web: www.jve.dk

Fra : Fischer

Dato : 16-11-01 07:04

> Han burde jo trods alt være den, der ved det bedst ?

Hans ven har nok hørt det fra én som har hørt det fra en anden, som har hørt
det fra fætter, som ............. fra én som synes det kunne være sjovt at
starte sådan en vandrehistorie.

Hvis du har en Nokia kan du i øvrigt sende gratis SMS ved at gå ind under
brugergrupper og oprette en gruppe der hedder 666 og sender derfra .......
har jeg hørt!

*Fischer

Fra : Michael Jensen

Dato : 15-11-01 17:54

> En af mine venner snakker noget om et mobil abbonement, hvor man kan
> snakke gratis om natten, kan det virkelig være rigtigt? Og i såfald
> hos hvem?

Det er svjv. ikke korrekt, at man hos nogen dansk udbyder kan tale gratis om
natten.

Hvis der enedelig skulle være en person der taler gratis, skulle det vel
være fordi han har stjålet en mobiltelefon med abo. og nul pin kode

Fra : Morten Simonsen

Dato : 18-11-01 21:23

> [...]
>
> Hvis der enedelig skulle være en person der taler gratis, skulle det vel
> være fordi han har stjålet en mobiltelefon med abo. og nul pin kode

Det kunne da godt tænkes at nogle havde lavet et abbono der var
minutpris-frit i nogle af nattetimerne ... jeg mener det var Telia der har
et erhvervsabbonoment hvor du kan ringe gratis mellem de abbonomenter du har
bestilt, så hvorfor ikke os gratis om natten...

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 16-11-01 07:03

Lasse Jensen skrev:

>En af mine venner snakker noget om et mobil abbonement, hvor man kan
>snakke gratis om natten, kan det virkelig være rigtigt? Og i såfald
>hos hvem?

Jeg har intet hørt om det, og det ville undre mig hvis det fandtes.
Jeg ved dog at der i Sverige er noget på vej hvor studerende får de
første 3 minutter gratis i alle opkald der bliver foretaget mellem kl.
12 og 13 og efter kl. 19.

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Fjern SIM-låsen fra din mobiltelefon: http://www.simlock.dk/
Nokia, Ericsson, Siemens, Panasonic med flere...

Fra : Boffie

Dato : 16-11-01 22:03

I London har det vist været gratis at ringe efter kl. 18, Mener det var One
to One der havde ordningen en overgang. Men pga overloade er det vist sat
til at koste 1 pence nu
Dertil kommer der jo så abonnementet som ikke er helt gratis.

/Boffie

Fra : Kim Bjoern

Dato : 19-11-01 07:00

"Boffie" <jan_boedker@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse
> I London har det vist været gratis at ringe efter kl. 18, Mener det var
One
> to One der havde ordningen en overgang. Men pga overloade er det vist sat
> til at koste 1 pence nu

Og one2one er gratis at sende SMS fra den dag i dag - også som dansk
"roamer", herligt at kunne SMS chatte hjem ganske gratis :)

Sonofon havde engang "Sponsorfonen", hvor man kunne ringe 15min om dagen med
en reklame hvert 2. minut. De kunne bere ikke finde sponsorer til
reklamerne. I Sverige har man haft dette på det faste net i 3 år nu.

Det er kun åbent i aften og nattetimerne og om søndagen.

P.t. findes der mig bekendt ikke noget tilsvarende i DK?

Mvh Kim

Fra : Morten Simonsen

Dato : 19-11-01 23:28

> Og one2one er gratis at sende SMS fra den dag i dag - også som dansk
> "roamer", herligt at kunne SMS chatte hjem ganske gratis :)

Mener du at man kan få et mobil abbonement i danmark, hvor man kan sende
SMS'er gratis ?
Eller hvad ?

/Morten

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 19-11-01 23:50

Morten Simonsen skrev:

>Mener du at man kan få et mobil abbonement i danmark, hvor man kan sende
>SMS'er gratis ?
>Eller hvad ?

One2one findes ikke i Danmark. Men de tilbyder åbenbart gratis SMS,
også når man sender _hjem_ til Danmark.

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Fjern SIM-låsen fra din mobiltelefon: http://www.simlock.dk/
Nokia 8310 uden SIM-lås - inkl. forsendelse: 3'699,-
Se http://www.simlock.dk/link/8310/

Fra : Kim Bjoern

Dato : 20-11-01 02:11

"Morten Simonsen" <post@simonsen.mail.dk> skrev i en meddelelse

> Mener du at man kan få et mobil abbonement i danmark, hvor man kan sende
> SMS'er gratis ?
> Eller hvad ?

Nej - one2one er britisk.

Dvs, når du er i Storbritannien, kan du sende SMS gratis rundt i hele
verden, forudsat at din danske udbyder har en samarbejdsaftale (roaming) med
one2one.

Kim

Fra : Morten Simonsen

Dato : 21-11-01 18:13

> [...]
>
> Dvs, når du er i Storbritannien, kan du sende SMS gratis rundt i hele
> verden, forudsat at din danske udbyder har en samarbejdsaftale (roaming)

Hmm, har de ikke dækning i Damnark også (ligesom at du også kan bruge dit
danske abbonement i udlandet) så man fra danmark også kan sende gratis
SMS'er ?

Fra : Kim Bjoern

Dato : 21-11-01 18:34

> med
>
> Hmm, har de ikke dækning i Damnark også (ligesom at du også kan bruge dit
> danske abbonement i udlandet) så man fra danmark også kan sende gratis
> SMS'er ?

one2one er britisk i Storbritannien, og har kun sendemaster i
Storbritannien. Ligesom at TDC kun har dækning i DK.

Hvis f.eks one2one tager 1kr pr min af deres one2onekunder, ja så kan folk,
der besøger Storbritannien tale til den pris, plus 15% i roaming afgift. Men
hvis du forestiller dig, at Telia i Danmark havde gratis SMS for alle, ja så
betyder det, at alle udlændinge, der gæster DK og kobler op på Telias net,
ville kunne sende gratis SMS.

Men som sagt, one2one finde p.t. kun i UK.

Kim

Fra : Morten Simonsen

Dato : 21-11-01 20:34

> [...]

> ville kunne sende gratis SMS.
>
> Men som sagt, one2one finde p.t. kun i UK.

dvs. at hvis man bor i UK, og har et One2one abbonement, så dækker de altså
ikke, når man f.eks. tager på ferie i danmark ?... Ligesom at TDC jo dækker
hvis du tager til UK ?

Fra : Kim Bjoern

Dato : 22-11-01 10:09

> [...]
altså
> ikke, når man f.eks. tager på ferie i danmark ?... Ligesom at TDC jo

Du har vist rodet begreberne sammen.

TDC dækker ikke i UK!

one2one dækker ikke i DK!

Med "dækker" menes, at TDC's egne master kun står i DK - og omvendt.

Men hvis eksempelvis TDC har en såkaldt "roamingaftale" med one2one, så
betyder det, at du kan bruge one2one's master, når du er i UK med dit TDC
abonnement. Men det er efter min opfattelse ikke det samme som, at TDC
dækker derovre - men de har en roamingaftale med dem.

Men hvis TDC har roamingaftale med one2one, så kan du med din telefon - og
med dit TDC simkort monteret - benytte one2one til at ringe op og blive
ringet op, sende og modtage SMS.

Og for så at komme frem til kernen: Du betaler altså ikke for SMS afsendt
via one2one, uanset hvorhen i verden, din SMS skal sendes. Hvis du benytter
Vodaphone eller en af de andre, (det kan du jo se i dit display) ja så
koster det penge, fordi de ikke yder samme service.

Det skal siges, at one2one var gratis til SMS i juni i år - og jeg har ikke
været der siden, og jeg kan derfor ikke vide, om de har ændret deres politik
sidenhen. Det var med et Sonofon kort i telefonen, men om også TDC har
roamingaftale med one2one, ved jeg ikke. Det må du spørge TDC om.

Nu gik snakken vist oprindeligt på, om man kunne ringe gratis om natten i
DK, hvilket jeg stadig mener, man ikke kan - så nu har jeg ændret emnet, så
det passer

Mvh Kim

Fra : Morten Simonsen

Dato : 22-11-01 18:49

> [...]
> DK, hvilket jeg stadig mener, man ikke kan - så nu har jeg ændret emnet,

Ja okey, da jeg sagde dækning mente jeg romaing ja !
Men det vil jo altså sige at man med et one2one abbonement, GODT kan sende
gratis SMS'er fra og til danmark, da de har en roaming aftale i danmark ikk
?

/Morten

Fra : Peter Rongsted

Dato : 23-11-01 05:09

"Morten Simonsen" <post@simonsen.mail.dk> wrote:

[klip]
>Ja okey, da jeg sagde dækning mente jeg romaing ja !
>Men det vil jo altså sige at man med et one2one abbonement, GODT kan sende
>gratis SMS'er fra og til danmark, da de har en roaming aftale i danmark ikk

Nej. Når du roamer betaler du den lokale operatørs takst + en
roamingafgift til din egen operatør + moms. Dvs at en One 2 One abbonent
i Danmark kommer til at betale TDCs takst + div afgifter.

Peter