De bedste julefilm
Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 15-11-01 12:22

Nu er det jo snart ved at være jul, og så kommer der både sne, og alt muligt

Mine bud, på de bedste julefilm er:

Die Hard (Ho ho ho, now I have a machinegun)

Lethal Weapon (Martin Riggs: That's very thin.
Roger Murtaugh: Thin is my middle name.
Martin Riggs: Considering your wife's cooking,
I'm not surprised.)

Thomas

Fra : Brian Haagh

Dato : 15-11-01 14:17

Jo, fede julefilm, men sådan en "rigtig bliv i et godt humør og elsk dine
nærmeste film" synes jeg er
"It´s A Wonderful Life" med James Stewart det er sgu da julehygge helt ned i
sokkerne !

Brian/

Fra : T.Liljeberg

Dato : 16-11-01 06:49

On Thu, 15 Nov 2001 14:16:59 +0100, "Brian Haagh"
<haagh@post.cybercity.dk> wrote:

> [...]
>nærmeste film" synes jeg er
>"It´s A Wonderful Life" med James Stewart det er sgu da julehygge helt ned i

Den er på Amerikansk tv hvert år til jul. Udover tradition og
julehygge, er det faktisk en rimelig god film. Instrueret af Frank
Capra, som også har lavet en anden amerikansk klassiker, Mr Smith goes
to Washington.

Tom

--
There is no conversation more boring than the
one where everybody agrees.

Fra : Millie

Dato : 16-11-01 16:56

Ja, hos mig er det ikke jul, før jeg - igen igen- har set Dyrlægens
plejebørn m. Dirch Passer. Så det..
Hilsen Millie

Fra : Ingrid Kristensen

Dato : 17-11-01 15:33

> "It´s A Wonderful Life" med James Stewart det er sgu da julehygge helt ned i
> sokkerne !

Det er lige så enhver snemand med respekt for sig selv smelter. Den er sq en
rigtig hygger
Ikris

--
Posted from 213.237.104.171.adsl.by.worldonline.dk [213.237.104.171]

Fra : Morten DH

Dato : 17-11-01 20:51

Mit bud er helt klart den lille kortfilm i Disneys juleshow hvor Anders og
hans nevø'er har snebold kamp - den skal jeg se hvert år før jeg er klar til
om aftenen...

Brian Haagh <haagh@post.cybercity.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9t0f6q$1oqn$1@news.cybercity.dk...

Fra : Martin Møller

Dato : 15-11-01 15:48

> Mine bud, på de bedste julefilm er:
>
> Die Hard (Ho ho ho, now I have a machinegun)

Ja eller "A hundred million terrorists in the world and I gotta kill one
with feet smaller than my sister."
Synes heller ikke, man helt skal glemme Die Hard 2 (med jul i lufthavnen),
som IMO også er god, men selvfølgelig ikke på højde med Die Hard - "how can
the same shit happen to the same guy twice"

> Lethal Weapon (Martin Riggs: That's very thin.
> Roger Murtaugh: Thin is my middle name.
> Martin Riggs: Considering your wife's cooking,

En ok film.

Fra : Peter Kaas

Dato : 15-11-01 15:51

"The Nightmare Before Christmas". Uden tvivl!

Mvh
Peter
peter_kaas@mail.dk

Fra : Tina

Dato : 15-11-01 22:21

"Peter Kaas" <peter_kaas@mail.dk> skrev i en meddelelse
> "The Nightmare Before Christmas". Uden tvivl!

Hørt! Hørt!

Ubetinget den fedeste julefilm

Tina

Fra : Agricola

Dato : 15-11-01 16:41

"Thomas Mouritsen" <thomas_m@post10.tele.dk> wrote in message
> Nu er det jo snart ved at være jul, og så kommer der både sne, og alt
muligt

helt klart Fars fede juleferie, ingen når den til sokkeholderne!!

Fra : psycrow

Dato : 15-11-01 20:39

Hvad med The Great Escape? Den blev, så hut jeg visker, sendt til jul sidste
år, og den er sgu for sej!

Fra : Ulrik Jensen

Dato : 15-11-01 20:19

Hej

En film der får mig i julehumør HVERT år, er Alene hjemme 2!!..... også
den eneste gang om året jeg ser den :D

Ulrik Jensen
ulrik@qcom.dk
http://www.qcom.dk/2a/film - min filmsamling.....

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 15-11-01 23:38

"Ulrik Jensen" <ulrik@qcom.dk>
> En film der får mig i julehumør HVERT år, er Alene hjemme 2!!..... også
> den eneste gang om året jeg ser den :D

Det er faktisk rigtigt, at den er fuld af julestemning. I slutningen
ser man for eksempel juletræet ved Rockefeller Center, og
New York er i det hele taget en glimrende scene for en julefilm.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 16-11-01 10:22

Ulrik Jensen <ulrik@qcom.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:Usenet.ijodljng@localhost...
> Hej
>
> En film der får mig i julehumør HVERT år, er Alene hjemme 2!!..... også
> den eneste gang om året jeg ser den :D

Mener du ikke den første Home Alone, som er virkeligt sjov, og ikke den
halv-kiksede 2'er ???

Fra : Esben

Dato : 17-11-01 01:52

> [...]
>
> Lethal Weapon (Martin Riggs: That's very thin.
> Roger Murtaugh: Thin is my middle name.
> Martin Riggs: Considering your wife's cooking,

Hvad er det nu den der korte film om snemanden hedder? Snemanden? Den er
ihvertfald hyggelig, og musikken er god. Ellers er Die Hard 1 & 2 også film
jeg forbinder stærkt med julen.

--
Esben

Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 17-11-01 12:02

Esben <sordiahp@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:YviJ7.213$BZ7.383501495@news.orangenet.dk...

> Hvad er det nu den der korte film om snemanden hedder? Snemanden? Den er
> ihvertfald hyggelig, og musikken er god. Ellers er Die Hard 1 & 2 også
film
> jeg forbinder stærkt med julen.

Ja, det er rigtigt ! The Snowman hedder den vist. Den er rigtig hyggelig op
til jul, og så er den stemningsfuldt tegnet.

Fra : Ingrid Kristensen

Dato : 19-11-01 13:02

> [...]

> Lethal Weapon (Martin Riggs: That's very thin.
> Roger Murtaugh: Thin is my middle name.
> Martin Riggs: Considering your wife's cooking,

Og så er der Øllet blev hans skæbne med WC Fields og den kendte
sne-ind-gennem-døren-scene. Ingen jul uden denne film om en ægte kernefamilie,
som holder de gamle familieværdier i hævd *S*
Ikris

--
Posted from 213.237.104.171.adsl.by.worldonline.dk [213.237.104.171]