T68 ZZzzzzzZ
Fra : Jacob Olsen

Dato : 15-11-01 09:54

Har nogen af jer prøvet T68. . hold OP hvor er den
langsom til at skrive SMS.!den kan slet ikke nå
at skrive bogstaverne. Jeg skal ikke have en fon
der ikke kan følge med.!!

Fra : dr. nrj

Dato : 15-11-01 10:36

>Har nogen af jer prøvet T68. . hold OP hvor er den
>langsom til at skrive SMS.!den kan slet ikke nå
>at skrive bogstaverne. Jeg skal ikke have en fon
>der ikke kan følge med.!!

OK, hvis du køber en mobil med det primære formål, at den skal kunne
skrive sms hurtigt, så er T68 IKKE sagen.

Hvis du deriomod køber den for at have den mesta avancerede mobil på
markedet med farveskærm - så er den LIGE sagen.

Iøvrigt har ericsson lovet en gratis softwareopdaterign til januar -
hvor MMS bliver lagt ind og sms T9 bliver væsentligt hurtigere.

Venlig hilsen/Kind regards

dr. nrj

mail: dr_nrj@no_spam_hotmail.com

Fra : Jacob Olsen

Dato : 15-11-01 11:43

Ja det er måske rigtig nok, den er stadig væsentlig dyre end fx 8310.!
Desuden synes jeg ikke farveskærmen er en fordel, for den bliver mere skarp.
Det er kun "kun" 256 farver, og telefoner med alm. display ser mere skarpt
ud.!! Men ingen tvivl t68 er sgu en flot fed telefon...

Fra : Anders Berg

Dato : 15-11-01 14:04

Hvis du har det sådan, så synes jeg du skal købe en 8310. For det er også en
rigtig fed telefon, som kan alt det man har brug for.

Anders

--
Posted from [212.93.55.38]

Fra : KGB

Dato : 15-11-01 15:34

ENIG !

Men det afspejler tydeligt deres klientel. Foretningsmanden der skal kunne
tale - længe og med god lydkvalitet. Med de nye features er den netop også
rettet mod denne, så han også skal kunne sende/modtage e-mails m.m.

Men de har glemt noget !!! Foretningsmanden bliver yngre og yngre, dvs han
har venner der vil skrive sms, og vil ønske et sms-svar!
De glemmer også den anden foretningsmand der ikke er ung mere, men har en
datter der vil skrive til farmand via sms... og vil have sms svar. Og jeg
mener virkelig at Ericssons telefoner er (meget tæt på) ubrugelige til dette
meget_vigtige_!!! feature.

> OK, hvis du køber en mobil med det primære formål, at den skal kunne
> skrive sms hurtigt, så er T68 IKKE sagen.

Tjo, jeg er selv lige skiftet til Ericsson fre Noikia, og det er jo helt
forfærdeligt !!! Så langsom den er til sms !!! Jeg bliver virkeligt sindsyg
af det!!!

Men derudover er jeg UTROLIGT glad for min nye knogle, for den kan 1000
andre ting som Nokia ikke kan, ej heller 8310'eren !!

> [...]
>
> Iøvrigt har ericsson lovet en gratis softwareopdaterign til januar -
> hvor MMS bliver lagt ind og sms T9 bliver væsentligt hurtigere.

Jeg tror ikke det vil hjælpe - ikke så den vil kunne følge med, uden at det
går ud over andre ting i telefonen.
Og desværre har Ericsson jo ikke de rigtige folk ansat til at kunne vurdere
hvor det er ok, at en telefon bliver langsom/ Features kommer til at mangle
(Ikke at nokia er verdensmestre, for det er de bestemt ikke, og hvis
Ericsson tog sig sammen, kunne de netop nu! overhale Nokia)

Derudover synes jeg at Ericsson slet ikke kan følge med Nokia i
forbruger-venlighed/kontakt!! Og det er ret synd.
Der er også mange features på telefonen som ville være rare at kunne
personalisere... (fx. T9 ordbogen - Den skal jo slås fra manuelt hver
gang... PISSE ANOYING!

De skulle ansætte mig til at teste deres gear, så skulle de få testet det i
bund med en lang række konstruktiv kritik!
Jeg har fx. flere gange surfet rundt på den danske Ericsson hjemmeside og
fundet fejl, på fejl, på brudte links, på manglende opdateringer etc.
Det har jeg så skrevet til Ericsson og hvad er der sket ?? Ikke en dyt!)

Håber det bliver bedre nu hvor de er gået sammen med Sony!

PS Er der nogen der ved noget om den nye Sony-Nokia ting som er ved at
udvikle sig ??
(Dagens Metro, eller Urban, kan ikke lige huske det, men det stod i en af
dem)

KGB

pkt3@no_spam_hotmail.com

Fra : Peter B. Juul

Dato : 15-11-01 15:48

"KGB" <KGB@NSA.PET> writes:

> [...]
> mener virkelig at Ericssons telefoner er (meget tæt på) ubrugelige til dette

Jeg skriver i gennemsnit 2-3 SMS'er om dagen og har overhovedet intet
at udsætte på T68 i den henseende.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Diskussioner ødelægges tit af folk,
The RockBear. ((^)) der ved hvad de taler om"

Fra : KGB

Dato : 15-11-01 16:01

"Peter B. Juul" <pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk> wrote in message

> Jeg skriver i gennemsnit 2-3 SMS'er om dagen og har overhovedet intet
> at udsætte på T68 i den henseende.

Har du prøvet en Nokia ??

Når man kan holde det på 2-3 sms'er om dagen, og man har tiden til det, så
kan det da godt være man kan overleve...
Men du er nok også en del af det typiske Erix klientel??
Jeg kan virkeligt godt lide Erix, synes bare de har nogle problemer, som de
sagtens kunne eliminere

(For mig tager det få sekunder at skrive en hel, to eller endda tre sms'er
(som svar) med en telefon der kan følge med.
Pga. en dårlig softwareopsætning på Erix, tager det meget længere tid end
nødvendigt! (Min. 1 minut)
Først skal den skrives, så skal man finde nummeret, (alt dette er probl. der
går ud over at den er langsom - hvilket man måske kunne leve med hvis de
andre faktorer var i orden) og prøv lige at sende den samme besked til flere
personer... ALT for besværligt, og det er ikke fidusen med det unge
sms-brug, som netop er årsagen til at Erix har mistet sin store
markedsandel. Unge i dag har også råd til de dyre telefoner - de skal bare
være gode.

> Peter B. Juul

KGB

Fra : Peter B. Juul

Dato : 15-11-01 21:22

"KGB" <KGB@NSA.PET> writes:

> Har du prøvet en Nokia ??

Jeg havde en 6150'er før min Motorola.

På 6150'eren skulle jeg vente et stykke tid mellem bogstaverne, hvis
jeg skulle trykke to bogstaver fra samme tast, men kunne trykke med
det samme hvis jeg skulle bruge noget fra en anden tast.

Jeg oplever det samme på T68. Jeg har slået det der ordbogsbras fra.

Men klart: Jeg har min mobi til at modtage tekstalarmer og til at
snakke med folk i. Features for SMS-skrivning står langt nede på
listen.

> Når man kan holde det på 2-3 sms'er om dagen, og man har tiden til det, så
> kan det da godt være man kan overleve...

Jeg bemærker ingen forsinkelse af betydning. Hvad er det I mener er
langsomt?

> Men du er nok også en del af det typiske Erix klientel??

Det er jeg nok.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Alle der rejser i rummet er kannibaler og æder
The RockBear. ((^)) deres egen afføring. [..] Deres børn bliver

Fra : KGB

Dato : 15-11-01 22:16

> Jeg havde en 6150'er før min Motorola.

Jeg har engang set en sådan på et museum

> Jeg oplever det samme på T68. Jeg har slået det der ordbogsbras fra.

Ordbogsbras er egentligt ok, hvis man - let - kunne skifte til at tilføje et
enkelt (eller to) ord uden den. Men det er slet ikke så enkelt på en Erix,
derfor kan jeg godt forstå at du har slået den fra... Et slag tabt hos
Erix!

KGB

Fra : Peter B. Juul

Dato : 16-11-01 12:25

"KGB" <KGB@NSA.PET> writes:

> Jeg har engang set en sådan på et museum

Sikkert. Da den kom frem, stod en hel teknisk afdeling hos Tele
Danmark Internet, hvor jeg var dengang, og måbede over, at telefoner
kunne laves så små og med så mange features.

Verden ændrer sig.

--
Peter B. Juul, o.-.o "I am a Bear of Very Little Brain,
The RockBear. ((^)) and long words Bother me."

Fra : Brian Kristiansen

Dato : 23-11-01 01:03

"KGB" <KGB@NSA.PET> skrev i en meddelelse
> [...]
> enkelt (eller to) ord uden den. Men det er slet ikke så enkelt på en Erix,
> derfor kan jeg godt forstå at du har slået den fra... Et slag tabt hos

T9 ordbogen virker da perfekt i min T68 (bare sørg for at det KUN er den
danske ordbog der er slået til !, den gætter rigtigt på 29 ud af 30 ord hos
mig)

mvh
brian

Fra : Kim Bjoern

Dato : 19-11-01 06:49

> Jeg oplever det samme på T68. Jeg har slået det der ordbogsbras fra.

Ja, T68 er langsom i T9 - men den husker alle tastetryk, så SMS'en ligger
såmænd og skriver færdig bagefter :) Det er det samme som på andre Ericsson
telefoner, der f.eks på klappet et chatboard i rumpen, her sker der nøjagtig
det samme, fordi den blot emulerer de 1-4 tastetryk, der skal til pr.
bogstav.

F.eks Nokia 3310 er øjeblikkelig i sine opslag.

Ericsson er min favorit af så mange årsgaer trods det, de altid har haft
mangler i forhold til Nokia.

I starten var deres displays dels for små og af dårlig opløsning. Det fik de
så rettet op på. Men til gengæld var tasterne efter min mening bedre på
Ericsson, fordi de var større

Dernæst var Ericssons standby tider for lave. typisk 50-75% lavere end
Nokia. Men der var også noget med at Nokias standbytider var grundet noget
sleep-mode teknik, der så medførte, at en Nokia under visse forhold kunne
overhøre et opkald, fordi den snorksov

Nu er problemet blevet hastigheden i menuer og ved ordbogsopslag. Jeg er
blevet fortalt (men ved ikke, om det passer) at man kører med en
energisparende processor for at få højere standbytider og mere "overarm" til
de andre funktioner, sådom farveskærm, spil, GPRS osv, så de tinge fungerer
bedre.

Anyway, så er det åbenbart et stort prioritetsspørgsmål, hvad der må laves
på bekostning af hvad. Telefonen skal kunne alt - og være hurtig til det,
være robust mod slag, støv og fugt, have lange standbytider, men den må ikke
veje noget - og så skal den helst være gratis

Mvh Kim

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 16-11-01 21:06

dr. nrj skrev:

>Hvis du deriomod køber den for at have den mesta avancerede mobil på
>markedet med farveskærm - så er den LIGE sagen.

Burde markedets mest avancerede mobil med farveskærm ikke have
ordentlig mulighed for at skrive SMS?

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Fjern SIM-låsen fra din mobiltelefon: http://www.simlock.dk/
Nokia 8310 uden SIM-lås - inkl. forsendelse: 3'699,-
Se http://www.simlock.dk/link/8310/

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 16-11-01 21:55

"Lasse Hedegaard" <laxxe@nospam.dk> wrote in message

> Burde markedets mest avancerede mobil med farveskærm ikke have
> ordentlig mulighed for at skrive SMS?

Den's SMS er ikke verdens hurtigste, men den virker fremragende til langt de
fleste.

Den har bl.a. en SMS-funktion jeg længe har savnet i Nokia'erne...nemlig en
'slet alle SMSer'-funktion.
Jeg får nogen gange 50 SMS'er på 1 gang ( fra noget alarm-software ), og der
er det ganske irriterende på Nokia'en at skulle slette hver enkelt manuelt.

Mvh Henrik.

Fra : Anders Berg

Dato : 19-11-01 20:30

> [...]
> er det ganske irriterende på Nokia'en at skulle slette hver enkelt manuelt.

Det kan man så også i 8310!!!

--
Posted from p402-058.ppp.get2net.dk [195.82.212.186]

Fra : Kim Bjoern

Dato : 19-11-01 06:52

> Burde markedets mest avancerede mobil med farveskærm ikke have
> ordentlig mulighed for at skrive SMS?
>
> venligst,
> Lasse Hedegaard

Helt sikkert burde den det...

Men jeg har skiftet fra T28 til T68 så for mig er det en opgradering.

men fra konens Nokia 3310 til T68 er dette en nedgradering - men det er så
absolut kun, når vi snakker SMS. Hun ville MEGET gerne bytte med mig, kan
jeg love dig Spillene i T68 er meget bedre, synes hun :)

Mvh Kim