Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon G2 <---> Sony S85 ??
Fra : Bodil og Poul

Dato : 15-11-01 01:04

Hvad er bedst?

G2'eren med dens flash-integration eller Sony'en med Carl Zeiss objektivet?

Fra : Niels Svendsen

Dato : 15-11-01 02:05

Prøv at kikke ind hos Steve og bedøm selv testbilleder, det giver nok det
bedste udgangspunkt for valget.
http://www.steves-digicams.com/
--
Niels W. Svendsen
Baltorpvej 173, 2. tv.

Fra : cloos

Dato : 15-11-01 08:54

De bruger SAMME objektiv. Det er det samme 34-102 / 2.0-2.5 objektiv som
sidder på Canon G1 / G2, Sony S75 /S85, Casio QV-3500 /QV4000, Epson 3000z /
3100z m.f.

På nogle står der Canon, på andre Carl Zeiss. De seneste rygter siger, at
det er Carl Zeiss, som har udviklet det - og at det er Tamron, som laver dem
(også dem til Canon).

Både S85 og G2 har problemer med autofocus. Skulle jeg dog vælge mellem de
2, ville jeg tage G2 pga. de bedre flash som Canon laver - køb en 420EX (ca.
2.100,-).

Hvorfor kikker du ikke her:
http://www.steves-digicams.com/diginews.html
http://www.dpreview.com/
http://www.lostworld.pair.com/dcrp/
http://www.imaging-resource.com/NEWS.HTM

Hvad med evt at vente en måned til Nikon 5000 kommer - det er måske værd at
vente på.

/Steen Cloos

Fra : Pia

Dato : 15-11-01 10:07

"cloos" <mail@REMOVEcloos4000.dk> wrote in message
> Både S85 og G2 har problemer med autofocus.

At den er langsom, eller anden fejl? Er det en fejl som G1 ikke har?

Pia

Fra : cloos

Dato : 15-11-01 14:28

> At den er langsom, eller anden fejl? Er det en fejl som G1 ikke har?

Masser af billeder ude af focus - en fejl som G1 også har.

/sc

Fra : Martin Koch

Dato : 15-11-01 19:31

On Thu, 15 Nov 2001 14:27:47 +0100, "cloos" <mail@REMOVEcloos4000.dk>
wrote:

>Masser af billeder ude af focus - en fejl som G1 også har.

Af samme årsag benytter jeg ofte manuel focus. Nu har jeg efterhånden
skudt mere end 1000 fotos med G1'eren - og det er hovedsageligt i
lyssvage situationer og ved makro den har problemet. Det hjælper MEGET
at trykke makro-knappen ind.
Jeg betragter det dog ikke som det store problem. Jeg ville til enhver
tid vælge G2 af de 2. Men igen - smag og behag. Døm selv.
http://www.dpreview.com har efter min mening de bedste objektive
bedømmelser.

Mvh,
Martin Koch
FotoKritik.dk

Fra : U. Pedersen

Dato : 15-11-01 09:39

On Thu, 15 Nov 2001 01:04:23 +0100, "Bodil og Poul"
<bopo@mail1.stofanet.dk> wrote:

>Hvad er bedst?
>
>G2'eren med dens flash-integration eller Sony'en med Carl Zeiss objektivet?

Poul, du skal købe det du har som første indskydelse.
Du vil jo fortryde dit valg alligevel.

Men jeg er jo heller ikke objektiv, da jeg allerede har en Sony, dog
ikke den model du nævner, men alligevel.
Og havde jeg råd, købte jeg en Sony DSC-707

U.P.
http://dk.photos.yahoo.com/luf123
http://users.cybercity.dk/~dsl23348/ (min legeplads)