Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon G2 <--> Sony CyberShot DSC-S85
Fra : Bodil og Poul

Dato : 15-11-01 00:54

Canon G2 eller Sony CyberShot DSC-S85 - hvad er bedst??

Jeg vakler mellem de to ovennævnte (jeg ville gerne have Nikon, idet jeg
allerede besidder en SB27 flash, men jeg mener ikke de har et produkt p.t.
der kan stå mål med ovenævnte...).

Min fotohandler mener jeg skal købe Sony p.g.a. objektivet, men...

Som jeg ser der, så har er Canon bedst på:
- Flash, idet der er et bedre udvalg af disse med bedre integration og kan
monteres uden kabel.
- Bruger de billigere CompactFlash istedet for Sony's Memorystick

Sony står til gengæld stærkest på:
- Objektivsiden, hvor de i Carl Zeiss glassene har et forspring (????)
- Mere kompakt i størrelse
- Lang batterilevetid (selvom Canon også er stærk på dette område)

Jeg erkender at min viden om lødigheden af ovenstående punkter er begrænset,
og jeg tilspørger derfor oraklerne i denne nyhedsgruppe om at øse af deres
visdom...

Poul Bundgaard