HTML Help Workshop
Fra : Karin Thomsen

Dato : 14-11-01 17:14

Hej

Jeg arbejder med ovenstående program.
Jeg er stødt ind i det problem når jeg bruger billeder i html-filerne, vises
de fint når jeg går direkte til filen, men hvis jeg kommer til filen via et
link fra en anden fil.vises det ikke.
Er der nogen der kender til det problem og kan give et godt råd?

Håber i øvrigt at jeg har ramt den rigtige gruppe.

Mange hilsner

Karin

Fra : Allan Vebel

Dato : 14-11-01 17:55

Karin Thomsen <kath@email.dk> skrev

> [...]
> i html-filerne, vises de fint når jeg går direkte til filen,
> men hvis jeg kommer til filen via et link fra en anden

Hvordan ser det ud når det vises i browseren?

> Er der nogen der kender til det problem og kan give et
> godt råd?

Jeg kender ikke programmet, med prøv at lægge det ud
på en server så vi kan se det - ellers er det vanskeligt at
fejlsøge på det.

> Håber i øvrigt at jeg har ramt den rigtige gruppe.

Jo, det ser fint ud.

--
Allan

Fra : Karin Thomsen

Dato : 14-11-01 18:58

"Allan Vebel" <allan@vebel.dk> wrote in message
> Karin Thomsen <kath@email.dk> skrev

> Hvordan ser det ud når det vises i browseren?

Det vises ikke i en browser. Det er også derfor jeg er i tvivl om jeg er i
den rigtige gruppe, men jeg aner ikke hvor jeg ellers skal prøve.
HTML Help Workshop er Microsofts program til at producere hjælpfiler - altså
de filer man ser når man trykker på hjælp i et program (*.chm).
Fejlen opstår når jeg linker mellem de enkelte emner i hjælpfilen (det er
oprindeligt html filer). Når jeg linker vises billedet med et kryds - altså
sådan et 'billedet ikke fundet' billede.

> Jeg kender ikke programmet, med prøv at lægge det ud
> på en server så vi kan se det - ellers er det vanskeligt at
> fejlsøge på det.

Lidt svært

Karin

Fra : Allan Vebel

Dato : 14-11-01 23:35

Karin Thomsen <kath@email.dk> skrev i en

> Det vises ikke i en browser.

> Fejlen opstår når jeg linker mellem de enkelte emner
> i hjælpfilen (det er oprindeligt html filer).

Hvis det oprindeligt er html-filer, så er browseren jo netop
det stykke værktøj der er godt at teste det i - før det bliver
til dine hjælpefiler.

> Når jeg linker vises billedet med et kryds - altså sådan
> et 'billedet ikke fundet' billede.

Enten findes billedet ikke i det katalog du henviser til -
eller også er der noget galt med dit henvisning til billedet.
Det var derfor jeg gerne ville se hvad du havde lavet.

> Lidt svært

Hvis det er html-filer kan du sagtens lægge den ud på din
serverplads så andre han se det - det må være det optimale
i dit tilfælde.

Ellers kom lidt kode her i gruppen - det er umuligt at fejlsøge
på intet

--
Allan