En sang for Martin (spoiler)
Fra : Ingrid Kristensen

Dato : 14-11-01 14:47

Sjældent har jeg da kedet mig så meget over en film, som jeg gjorde over En
Sang for Martin.
Jeg mener, filmen handler om en abort, der hopper ud af en væg, går grueligt
meget igennem og ender med at hoppe ind i en væg igen, fordi det hele bare er
for meget. Løbende dukker der et drengekor op, som synger for Martin, og temaet
synes at være, at vi nu også skal passe godt på vores børn. Kan det blive mere
prætentiøst og dogmekedeligt? Der er heller ikke just tale om nogen fremragende
skuespillerpræstationer. Samtlige figurer virker flade og utroværdige.
Ærgerligt med dette spild af gode kræfter.
Ikris

--
Posted from 213.237.104.171.adsl.by.worldonline.dk [213.237.104.171]

Fra : Enzo

Dato : 14-11-01 15:24

"Ingrid Kristensen" <ikris@excite.ca> wrote in message
> [...]
grueligt
> meget igennem og ender med at hoppe ind i en væg igen, fordi det hele bare

En sang for Martin, det er da Bille Augusts nyeste, er det ikke? Handler
den ikke om en dirigent med Alzheimers?Men det kan selvfølgelig være, at det
er en directors cut-udgave, du har set...:)
Eller måske Åke Sandgrens "et rigtigt menneske"...

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 14-11-01 17:51

Enzo skrev:

> En sang for Martin, det er da Bille Augusts nyeste, er det ikke?

Jo. Fremragende og medrivende drama.

> Handler den ikke om en dirigent med Alzheimers?

Nemlig.

> Eller måske Åke Sandgrens "et rigtigt menneske"...

Det lyder til gengæld langt mere sandsynligt. Også en fremragende film.
Jeg kan dog ikke huske, at drengekoret i filmen sang for Martin - der er
end ikke nogen karakter i filmen med dét navn.

--
Mvh. Peter
http://www.filmsvar.dk - online filmbrevkasse

Fra : Ingrid Kristensen

Dato : 17-11-01 15:28

"Enzo" <anso@tdcspace.dk> wrote in message

> En sang for Martin, det er da Bille Augusts nyeste, er det ikke? Handler
> den ikke om en dirigent med Alzheimers?Men det kan selvfølgelig være, at det
> er en directors cut-udgave, du har set...:)
LOL

> Eller måske Åke Sandgrens "et rigtigt menneske"...
Major mistake og distraktion fra min side. Jeg tænkte selvfølgelig "på et
rigtigt menneske". Måske er det mig, der har fået Alzheimers
Ikris

--
Posted from 213.237.104.171.adsl.by.worldonline.dk [213.237.104.171]