Skift mellem netværk
Fra : Lars

Dato : 14-11-01 14:00

Hej NG

Mit lille problem er at jeg har en bærbar som skal logges på mit
arbejdsnetværk og på mit eget derhjemme.

kan jeg få win2000 til at beholde begge netværk uden at skulle skifte hver
dag i netværksid???

Er der en venlig og klog sjæl til hjælp?

Lars

Fra : Freeloader

Dato : 14-11-01 16:22

"Lars" <lars@aofviborg.dk> wrote in message news:9stpse$2c9$1@sunsite.dk...
> [...]
> dag i netværksid???
>
> Er der en venlig og klog sjæl til hjælp?

Jeg har samme spørgsmål, men angående XP, hvor jeg i hvert fald har hørt at
man skulle kunne det, men jeg kan ikke rigtigt hitte ud a'et

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 14-11-01 22:45

"Freeloader" <freeloader2k@SPAMhotmail.com> skrev i en meddelelse news:3bf28c20$0$342$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Jeg har samme spørgsmål, men angående XP, hvor jeg i hvert fald har hørt at
> man skulle kunne det, men jeg kan ikke rigtigt hitte ud a'et

I Windows XP kan du sætte den til at benytte DHCP (normalt på job) og
til at benytte en fast bestemt IP adresse (ikke APIPA) hvis der ikke er en DHCP server
til stede (hjemme).

Se under egenskaber for TCP/IP, Avanceret.

--
Mvh Bjarne Duelund, duelund@danbbs.dk
Opsætning af Windows ICS, XP tips, Fjernstyring af PC m.m.:

Fra : peter-nt

Dato : 14-11-01 16:59

"Lars" <lars@aofviborg.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> dag i netværksid???
>
> Er der en venlig og klog sjæl til hjælp?

Prøv at oprette dig med 2 profiler, således at du enten logger dig på som
"Hjemme" eller "På arbejde" - du kan evt kopiere den ene profil, og så rette
dine net-indstillinger til,så de passer til net 2.
mvh peter-nt

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 14-11-01 22:44

> [...]
> arbejdsnetværk og på mit eget derhjemme.
>
> kan jeg få win2000 til at beholde begge netværk uden at skulle skifte hver

Du kan enten bruge dette program:
http://www.netswitcher.com

Eller også bruge kommandoen NETSHELL til at lave to opsætninger.

Fra : Lars

Dato : 15-11-01 11:27

Hej Ng.

Hvor er det fedt med NG.

Tak for jeres svar. de var meget hjælpsomme.

Lars

Fra : Keld Sørensen

Dato : 15-11-01 07:12

På mit job kører vi også W2K og 2 nogle gange 3 netværk på én gang !

Det går fint !

mvh Keld Sørensen