Opstart af javaprogram
Fra : Steen Klingenberg

Dato : 14-11-01 13:38

Jeg ønsker at starte et javaprogram fra en genvej og bruger eks. genvejen:

java -cp "path..." Filnavn (class file)

Det virker også fint - bortset fra at en irriterende DOS-skærm vises bagved.
Den er uønsket

Det er vist noget med at omdirigere System.out og/eller System.err så de
skriver til programmet (sig selv) eller noget andet (gerne en fil), men jeg
ved ikke hvodden det gøres...hjælp

Steen
rimelig novice

Fra : Allan E

Dato : 14-11-01 14:01

Hvis du bruger javaw, som ligger samme stad som java, så bliver der ikke
skrevet noget ud til terminalen. Dvs du kan bare lukke dos-skærmen!!

Allan

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 14-11-01 14:01

Du kan bruge følgende i stedet (dog ved jeg ikke lige hvor System.err og
System.out bliver af):

start javaw -cp "path..." Filnavn (class file)

-dennis

Fra : Steen Klingenberg

Dato : 14-11-01 16:02

> Du kan bruge følgende i stedet (dog ved jeg ikke lige hvor System.err og
> System.out bliver af):
> start javaw -cp "path..." Filnavn (class file)

Tak for tippet, dog er jeg stadig nysgerrig for at finde en metode til at
omdirigere System.out og specielt System.err.

Jeg vil eks. gerne have gemt evt. fejlmeddelelser i en tekstfil.

Steen

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 14-11-01 16:56

Måske var det en mulighed at lade Java programmet selv bestemme dette?

System.err = new PrintWriter(new FileOutputStream("c:\err.log"));

-dennis

Fra : Morten Primdahl

Dato : 19-11-01 09:40

Dennis Thrysøe wrote:

> Måske var det en mulighed at lade Java programmet selv bestemme dette?
>
> System.err = new PrintWriter(new FileOutputStream("c:\err.log"));

Brug hellere

System.setErr(PrintStream err)
System.setOut(PrintStream out)

Metoderne foretager nogle valideringer før de nye output
streams bliver sat.

Mvh Morten