Gen DNS Server?
Fra : Allan Pedersen

Dato : 14-11-01 12:42

Hej

Jeg får om kort til ADSL (endeligt) jeg vil gerne selv hoste nogle domæner
jeg idag har til at ligge på deverse web hoteller. Hvis jeg selv sætter en
dns op kan jeg så umiddelbart omregistrere domænerne til at pege på min dns
server? må man det?? skal det registreres nogen steder hos DK hostmaster?

mvh
allan

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 14-11-01 13:03

> [...]
dns
> server? må man det?? skal det registreres nogen steder hos DK hostmaster?

Ja, du skal have 2 registrerede navneservere.
Jeg kan ikke huske det præcist, men jeg mener det koster 500 kr. plus moms
pr. navneserver.

/jesper/

Fra : Lars

Dato : 14-11-01 18:26

> [...]
dns
> server? må man det?? skal det registreres nogen steder hos DK hostmaster?

Brug evt. www.gratisdns.dk som name servere og brug tiden på webserveren.

Jeg forventer selv at bruge: www.apache.org

Mvh,

Lars

Fra : SharkanDK

Dato : 16-11-01 22:09

> Brug evt. www.gratisdns.dk som name servere og brug tiden på webserveren.`

Fungerer dyndns.dk også som name server?

Kan jeg selv sende papirer ind til dkhostmaster som beskrevet på
gratisdns.dk ? eller skal jeg gå igennem internetklubben, hvor mit domæne
ligger nu ?

Hvilket NIC Handle skal jeg bruge ?

På forhånd tak.

Fra : LG

Dato : 19-11-01 18:18

Ved det ikke.. http://gratisdns.dk virker fint med .dk domæner, til andre
typer, brug evt. http://zoneedit.com

> Kan jeg selv sende papirer ind til dkhostmaster som beskrevet på
> gratisdns.dk ? eller skal jeg gå igennem internetklubben, hvor mit domæne
> ligger nu ?

Redeleger dit domæne internt: http://dk./faq1.shtml#17 meget lettere, og
man skal bare sende en email.

> Hvilket NIC Handle skal jeg bruge ?

Brug dit eget DK handle.. eller et andet, hvis en anden skal være zone -c..