....at undgå en larmende modtagelse
Fra : Morten Christiansen

Dato : 14-11-01 11:49

Hej NG

Jeg søger gode råd til at afhjælpe vores hunds larmende (den gør)
modtagelse, når vi kommer hjem. Li'så snart den hører bilen eller genkender
vores trin på trappen, så begynder den at gø. Den holder selvfølgelig op når
man kommer inden for døren. Tilgengæld så gør den kun når det er os der bor
i lejligheden der kommer. Det er ihvertfald hvad naboerne fortæller os. Og
det er da osse vores erfaring, at selvom der er aktivitet på trapperne, så
ignorerer hunden det.

Jeg kan på forhånd afsløre, at jeg ikke er til den form for hundeopdragelse
der indebærer ryk i ørerne, tæsk med en sammenrullet avis og råben. så hvis
der er nogen der har nogle psykologiske/hundepædagoiske tricks der kan løse
dette lille problem, så hører jeg gerne herom.

Hunden er en 11 mdr. gammel Formel 1 labrador,.......og han har masser af
selvtillid!

Mvh
Morten Christiansen
morten@christiansen.tdcadsl.dk

Fra : Pia Palmblad Wright

Dato : 14-11-01 13:39

> [...]
> det er da osse vores erfaring, at selvom der er aktivitet på trapperne, så

du nævner? Først vil den nok >>bliver lidt forvirret (hvis den er vant til
at få at vide, at den skal tie stille) - modsat finder den forhåbentligt
så varer det nok ikke længe før den >>holder op med gø ......... om ikke
andet er det et forsøg værd .... modsat pædagogik ? )
Hilsen Pia

--
Pia Palmblad Wright - fallohide@mail1.stofanet.dk
FALLOHIDE - Est 1972 - England/Denmark www.fallohide.dk