Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Kan man spare på nettet?
Fra : Steffen Poulsen

Dato : 13-11-01 23:06

I forbindelse med en investering i et par forkælelser til min Olympus C-2100
har jeg desværre opdaget at der skal mere til end jeg havde regnet med. Den
har nu fået selskab af en blitz (FL-40) og en vidwinkel (WCON-08B). Men det
passer jo slet ikke sammen uden videre - der skal investeres i 3 (tre!) ting
mere. Og de er desværre vist ikke ret billige ser det ud til - med mindre I
måske ved noget jeg ikke ved? (Man har jo lov at håbe

Jeg har chekket op hos cyberphoto.se - og fået følgende (svenske) priser at
vide:

1) Olympus FL-BK01 grepp för att ansluta blixt FL-40: 983,-
2) Olympus FL-CB01 kabel för att ansluta blixt FL-40 via grepp FL-BK01:
488,-
3) Hama Stepring 49-62: 86

Ialt, incl. levering i DK, svenske kr: 1854,- (1452,- danske)

Men kan det ikke gøres billigere? USA eller Asien, det er lige meget - har
bare hørt at der er mulighed for at spare penge på fotoudstyr på nettet, så
kan man jo lige så godt gøre det ordentligt

Jeg er noget sjokket over at fx et lille 30cm kabel med 5 ledere skal koste
kr. 895,- i dk - det er for skørt. Og prøve det af om det virker ordentligt
kan der slet ikke blive tale om - ej heller returnering hvis det ikke er
fedt når det kommer hjem. Så motivationen for at give i hvert tilfælde mere
end en plovmand mere til den lokale pusher er lidt gone.

Men sig til, hvor jeg skal købe med mest fordel - eller giv måske et bud på
de to ting, de passer perfekt og uden videre til en E-1 - men er så lidt
sværere at passe til resten af Olympus' digi-cameraer. Så kunne jeg jo
overveje om jeg helst vil trække flere penge op ad lommen, eller det passer
bedst at veksle til likvide midler mens jeg sparer endnu 1500,- op ..

// Steffen, Århus