R-model, netop fordi det er en "rigtig BMW".
Vi har selv en R80RT hvor der er sidevogn til (EML sidevogn)og har haft en K100 RS, dog uden sidevogn.
Og en R60 der snart bliver synet med sidevogn, hvis det kan lade sig gøre.
det er blevet særdeles svært at få godkendt en BMW til sidevognskørsel, nok bl.a derfor de er så dyre.
Du får heller ikke en Kmodel med sidevogn for de penge du nævner der.
Vores gamle RTer er oprindeligt en R75 fra 1974 der er lagt en 800motor i, og det er kun et par år siden vi blev budt 80000 for den.
Vedligeholdelsesmæssigt er det nogenlunde det samme for de to. Kmodellen er dog dyrere at reparere på.
De kører så dog som regel flere kilometer.
Man plejer som en slags tommelfingerregel, at sige 100000 km. mellem hovedrenovering for en boxer (Rmodel) og 200000 km for en Kmodel.
Og så er det selvfølgelig en forudsætning at du har sidevognskort.
Hvis ikke du har det i forvejen altså, det kommer lidt an på:
Hvis dit kørekort er fra før 98 (lidt i tvivl om 96 eller 98), skal der separat sidevognskort til, men for de der har taget MCkort efter 98, ja de fik automatisk kort til sidevogn.
mvh dova