Nu skriver du "frem og tilbage", så jeg går ud fra, at det føles som "hoppen/huggen/rokken" i stedet for at ryste stryret fra side til side?
Første spørgsmål:
Gjorde den det også før du skiftede kronrørslejerne, skiver og klodser?
Hvis du er sikker på, at det ikke er i kronrørslejerne den ryster, må man gå ud fra, at det er nede i hjulet/bremserne, men det mest sandsynlige er at det er oppe ved kronrøret problemerne kommer fra, for de fleste andre fejl vil som regel føles som en rysten fra side til side og ikke huggeri frem/tilbage.
Går ud fra du kender metoden til at tjekke slør i kronrøret: Forhjulet ind mod et fast punkt, en mur el. lign. og skub nogen gange, så kan du se/mærke/høre om der er slør.
Men hvis kronrørslejer er ok:
Så hvad med akslen/hjullejet, er der noget slup/slør der?
Eller, er du sikker på, at det ikke alligevel er bremseskiven der er skæv, så den slår når du bremser, eller at kalipren ikke sidder ordentligt fast .
Eller hvad med gaffelbenene, er de lige affjedrende, eller "dykker" det ene mere end det andet?
Eller hvad med dit hjul, er fælgen skæv eller er dækket slidt/evt. uens slidt...... nej, så ville du nok også kunne mærke noget hopperi under kørslen.
Og så en helt anden mulighed:
Har motorcyklen nogensinde været væltet/skadet, for hvis det er noget den har gjort hele tiden mens du har haft den, foreligger muligheden for at den simpelthen er skæv.
Ja, som du nok kan se, kan der være flere muligheder.
mvh dova