Hej Stinenynne:
Der er flere programmer som kan det du beskriver, nemlig Stones Summa Sumarum til ca. 1800 kr. inkl. moms, Stellar Office til ca. 3000 kr. inkl. moms, og Concorde C5 til ca. 2600 inkl. moms.
Fælles for dem alle er at du skal sætte en kontoplan op, lave opsætning af fakturaer etc., og her adskiller Stellar og Stones sig fra C5 - nemlig ved at du til C5 skal købe et design modul hvis du ikke vil have deres standard. De 2 andre kan du tilrette i deres standard opsætning - lave din helt egen, og så få det printet ud.
Anden forskel er at hvis du arbejder med mere end 100 debitorer og 100 kreditorer samt 250 varer på lager, så skal du købe tillægsmoduler til C5 - de andre har større kapacitet, og Stones er uden begrænsninger overhovedet.
Dem som spørger mig omkring Øko system får det svar at en C5 koster dig ca. 10.000 + moms inden du har det du vil have og så regn med ca. 2000 om året i support/vedligeholdelse + udviddelser, Stellar koster dig 5000 + ca. 1000 om året til vedligeholdelse, og Stones koster dig 1800 og minder utroligt meget om C5 i opbygning, men uden de kedelige tillægspriser for alt.
MEN..... er det er lille firma med få kunder (eller få regninger fra leverandører), så kræver loven kun at der laves kassekladde hver dag, og så kan du bogføre i Excel - der findes en udemærket skabelon i Excel til fakturering, og den kan du tilrette som du vil have det. Det er langt det billigste.
Lars