|
| Accepteret svar Fra : Keldd | Modtaget 110 point Dato : 16-07-05 21:18 |
|
Nej det kan den ikke,tilsæt blyerstatning, eller få sat pansersæder i topstykket til ventilerne.
Lad være at køre med blyfri benzin, det bliver hurtigt dyrt.
Hilsen Keldd.
| |
| Godkendelse af svar Fra : dhmoelsted |
Dato : 18-07-05 21:05 |
|
Tak for svaret Keldd. Men jeg har fundet ud af i den mellemliggende tid at der er lige så mange meninger om det med eller uden, masser kører uden i årevis , og har ingen prob, benzinen er vel generelt også blevet bedre siden 70 erne, jeg har været på en stor engelsk klubside der er 75 % der kører unloeded, er man forvirret så held en skvat add. i .....
hilsen
Hans
| |
| Kommentar Fra : Keldd |
Dato : 18-07-05 21:15 |
|
dhmoelsted:
Jo og ja, men jeg tør ikke køre med ulead i min Velocette,(nu er det ikke min mere)
Det jeg mener jeg tør ikke løbe chancen, og det er der heller ikke nogen af de rødder i min omgangskreds der gør. Hilsen Keldd.
| |
| Kommentar Fra : jandyhr |
Dato : 07-11-05 07:46 |
|
At køre en motor der er beregnet til blyet benzin, dvs. at den har ventilsæder i en forholdsvis blød legering vil
u undgåeligt føre til øget slid ( nedbrydning) af sæderne, især ved inspireret kørsel. Man kan nedsætte risikoen ved ikke at belaste motoren, men hvem gør lige det. Det kan anbefales at finde en blyerstatning som er godkendt af
FBHVC , Federation of British Historic Vehicle Clubs test, gennemført på MIRA, Motor Institute Research Association,
Jeg ved at REDLINE OIL's Leadsubstitute er en af de godkendte.
Mvh Jan
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|