|
| Kommentar Fra : dova |
Dato : 31-05-05 16:55 |
|
Det er jo en to-takter, så den skal have en fuldsyntetisk to-taktsolie
Citat Generelt:
Dette er en city/fun bike. Det vil sige at det er en offroader, der er forbedret til at køre på vejen. Denne cykel er meget identisk med DT 125 R. Men den har bredere sæde, bedre lygter, dæk der er mere egnet til vejen.
Køreegenskaber:
Ok, på vej, Ok til en lille smut på marken eller i grusgraven, men man stiller ikke op til et moto cross løb ;o)
Motor/Teknik:
Intet specielt
Omkostninger:
Billig i drift, kører ca. 17 km/l. Dog sluger den 1l fuldsyntetisk 2-T olie på ca 700km.
Gode råd:
Køb den kun hvis den har fået nyt stempel eller har gået mindre end 15.000 Stempel skift kommer senest ved 20.000 men det koster kun 2500 hos en forhandler :o)
Konklusion:
Fin begynder maskine, fin til daglig transport i byen, dur ikke rigtig til motorvej.
Motor: 125ccm 1 cyl. 2 takter. Reedventil indsugning. YPVS udstødning
Ydelse: 32HK
Acc.: 0-100 km/t: 8sek
Topfart: 130
Køling: Vandkølet
Bremser: Skiver for og bag
Transmission: Kæde
Vægt (tør): 115kg
Nypris: 40.000 |
fra www.dmcn.dk
mvh dova
| |
|
Jeg glemte skrive hvilken motorolie. UPS
| |
| Kommentar Fra : dova |
Dato : 31-05-05 19:23 |
|
Nu er der normalvis ikke motorolie på sådan en to-takter, ud over den totakt-olie der hældes i oliebeholderen og blandes med benzinen.
mvh dova
| |
| Kommentar Fra : dova |
Dato : 31-05-05 23:34 |
|
Jamen der skal da ikke gearolie på, det bliver smurt sammen med resten af motoren.
Jeg har lige siddet og kigget i en test af modellen, som jeg har i et blad.
og under tekniske data, nævnes der heller ingen steder noget om gearolie.
Gearkassen er vel sammenbygget med motoren som på de fleste andre totaktere.
mvh dova
| |
| Kommentar Fra : pallenoc |
Dato : 01-06-05 10:09 |
|
At vælge fabrikat af olie til en motor beror ofte på et personligt valg og tillid til denne olies kvaliteter.
Det skulle være den første gearkasse jeg har hørt om hvis den ikke har en eller anden form for oliebad den kører i.
Jeg kender ikke den specifikke model, men forhør dig enten hos en lokal forhandler eller anskaf dig en værkstedsmanual...enten en fra forlaget CLYMER eller HAYNES. www.haynes.co.uk , www.clymer.com
Mvh
Palle Jensen
| |
|
Skal der bare almindelig motorolie på??
| |
| Kommentar Fra : pallenoc |
Dato : 03-06-05 09:08 |
|
Jeg vil endnu engang (på det KRAFTIGSTE) foreslå at du følger mit råd i ovenstående kommentar, og anskaffer dig en manual til din model. Her kan du få ALLE nødvendige data som gør det muligt for dig at servicere din maskine efter foreskrifterne. Der gives i disse manualer ydermere ofte forslag/anbefalinger til hvilke (olie)fabrikater du kan anvende....foruden alm. vedligeholdelse og reperationer.
Mvh
Palle
| |
| Kommentar Fra : NoShyGuy |
Dato : 07-02-06 20:16 |
|
hej PeptoBizmo
Ved du hvor jeg får fat i en ny bremseskive til sådan en cykel?
Den som sidder foran.
Min skive var ny da jeg købte den, men den blev skæv, efter at den fik slag med en flise!
(tyveriforsøg), siger tak til en effektiv lås som ikke er nem at få bugt med.
Ved du hvor jeg finder en ny skive billigt? evt, en brugt?!?!
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|