Hej staer!
Det afhænger lidt af hvor gammel motoren er.
De første "petroleumsbrændere" havde kun enkeltkaburator, derfor kun een slange og med en omskifterventil.
Man kunne så slå om på petroleum, når motoren var varm, og skulle huske at skifte tilbage, inden man stoppede, for at få petroleumen i slangen brugt, inden motoren blev stoppet da den ellers ikke ville starte igen.
Senere blev det til 2 slanger med omskifterhanen siddende på motoren hvilket havde den fordel at slangen ikke skulle tømmes ved skift fra det ene brændstof til det andet.
Den tredie udgave var stadig med 2 slanger, men var nu med automatisk skift ved hjælp af en vacumventil i motorblokken.
Om der er lavet nyere udgaver af systemet ved jeg ikke.
Om du kan blokkere den ene slange afhænger af flere ting, for motoren kan godt tåle at køre på benzin ved alle omdrejninger.
Den skal for det første justeres i tændingen, og så er det et spørgsmål om hvilken type kaburator den er udstyret med, og der er 3 muligheder.
2 kaburatorer
Dobbelt kaburator
Enkelt kaburator
Så mit råd til dig vil være at henvende dig til en fagmand indenfor påhængsmotorer og lade ham vejlede dig.
Held og lykke med projektet.
Mvh
dabj
Ps. Jeg forstår bare ikke hvorfor, da motoren kører bedst på det den er beregnet til, og petroleum er stadig billigere end benzin